"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Les før du kjøper Lucky Reptile 150W desert. + Trenger litt hjelp til kjøp av utstyr.

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-01-2013, 15:13   #1
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 28
Meldinger: 224
Standard Les før du kjøper Lucky Reptile 150W desert. + Trenger litt hjelp til kjøp av utstyr.

Beklager den kjempelange tittelen, men en god tittel burde alltid inneholde et sammendrag av hovedpunktene i posten. Amirite?

Her begynner vi:
Jeg kjøpte Lucky Reptile 150W desert ULTRA for at de i den nye kassen skulle ha et baskeområde som både var varmt og fylt av lys. En billig løsning, tenkte jeg ettersom jeg allerede har ballasten go det som trengs. Lite visste jeg at den j*vla pæra som skulle gi "temperaturer opp til 50C" virkelig var "opp til" 50. I baskeområdet er det nå 32 grader. Vi har måttet skru opp romtemperaturen til 27 for å få det såpass høyt. Ganske badstue her inne, men vi klarer oss til vi får ordnet den nye lyskilden. Det jeg ordner nå er:

Infrarød varmepære (150 W) med skinne. Den skal tilpasses den nåværende varmen i kassen og vi kan flytte den etter skinnen (opp/ned) for å samle mindre/mer varme. Uansett; Jeg har nå kjøpt den infrarøde pæra og skal ha den i tillegg til Lucky Reptile-pæra. Problemet er: LR-armaturet passer ikke denne pæra. Jeg trenger en tjukksokkellampe som tåler 150 W. Dette er virkelig ikke lett å finne på det norske markedet... Er det noen som har en nettbutikk å anbefale?
Takker på forhånd.
(Jævla lampe).
Gammel 22-01-2013, 20:24   #2
Reptilfreak

Safir sin avatar

Medlem siden: Sep 2012
Sted: Sogn og fjordane
Alder: 44
Meldinger: 142
Standard

Kanskje du kan bruke denne? Exo Terra Wirelight large
Du kan forresten bruke denne også: http://www.webzoo.no/default.pl?show...372&pageId=189 Eg trodde den var for liten så såg ikke på den før etterpå..
Safir er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Diverse reptile utstyr fra ebay! Eytukan Utstyr 46 04-04-2012 03:37
Skal bygge terrarie, trenger hjelp til å finne utstyr. CampALot Utstyr 3 28-06-2011 11:36
Hvor kjøper man reptil utstyr på nett?? Speedy Småprat 4 27-02-2007 21:03

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:40.