"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Utstyr Oppsett av akvarie til 2 sumpskilpadder. Sternotherus carinatus og Chinemys reevesii.

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-01-2013, 01:01   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 3
Standard Oppsett av akvarie til 2 sumpskilpadder. Sternotherus carinatus og Chinemys reevesii.

Hei alle freaks!

Jeg har pr. i dag 2 skilpadder som skal flyttes over fra et kar på 180l til et kar på 375l om en god stund. Ting tar lang tid hvis det skal gjennomføres riktig for dyret og utseende, så det er på tide å komme i gang. Jeg sitter med den kunnskapen jeg trenger om skilpaddene og vel så det. Habitat, levevis, kosthold etc er ikke spørsmålet.

Materialer til oppsett av dette karet er derimot et tema som trenger litt oppklaring. Jeg har til nå brukt X antall timer/dager/uker på leting etter riktige typer malinger og andre materialer som kan brukes, uten at dette avgir NOEN form for giftige stoffer. Når jeg først finner noe som ser ut til at det kan brukes, gjennomfører litt grundig research, så viser det seg at dette ikke kan brukes alikevel. Har vært i direkte kontakt med flere produsenter av ulike varer og ender stort sett opp med et negativt eller usikkert svar.

Jeg har enda ikke funnet et "kit" hvor det inneholder f.eks en masse du kan forme selv, for så å la dette herde og males. Det finnes flere løsninger som folk bruker, men som ofte viser seg å avgi stoffer over tid, eller som ikke holder i lengden.

Alt i dette karet skal tilpasses så og si 100% og det skal ikke gjøres lettvint og raskt. Det skal formes slik jeg vil ha det, så lenge det er noe som kan brukes til dette
Hvis det finnes noe som kan formes på lik linje som f.eks leire, som samtidig klarer å holde på en type maling som ikke avgir giftstoffer, hverken på kort sikt eller lang sikt så er dette jeg er på utkikk etter

Jeg skjønner at det eksisterer, men trenger råd og kunnskap fra en eller flere med erfaring på dette punktet. Jeg kan ikke akkurat sende inn tegninger ++ til f.eks Trixie da jeg fort vil bli blakk:winkrazz:

Tar imot alle svar med STOR takk fra personer som kan dette!

Mvh
Jensen
Jensen er offline   Svar med sitat
Gammel 18-01-2013, 04:11   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Østfold
Alder: 28
Meldinger: 95
Standard

Jeg brukte flislim og byggskum fungerte helt suverent!
Robzko er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Chinemys Reevesii (Habitat) TheReptileFreak Skilpadder 1 06-01-2013 16:32
Chinemys Reevesii vs Mauremys Reevesii Gregoris Skilpadder 3 05-01-2013 13:17
Hjelp til Chinemys reevesii Rushuna Skilpadder 1 11-02-2012 19:31
Chinemys reevesii kementari Skilpadder 4 22-10-2007 11:59
Han? hun? Chinemys reevesii crazylegs Skilpadder 5 31-05-2007 14:08

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:05.