"

Utstyr Informasjon om reptilrelatert utstyr og tekniske løsninger og andre finurligheter.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-08-2009, 15:31   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oppegård
Alder: 25
Meldinger: 33
Question Varmekabler

Jeg har fått varmekabler til uromastyx terrae mitt. Hvordan skal jeg bruke denne. Det er en slags ledning som er noen meter lang. Skal den legges oppi terrae eller kan det hende at min uro da vil grave den opp og spise på den eller noe? eller skal jeg legge den under selve glasset? eller noe annent?
Colapop er offline   Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 16:00   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 29
Meldinger: 1,489
Standard

Min varmekabel ligger på innsiden, funker fint hos meg i hvertfall.. Husk at de ikke skal ligge over hverandre, da det kan medføre brannfare. De skal slynges spesielt, følger sikkert med en tegning hvis du kjøpte den ny.
Edit: dette er hos en skjeggis, vet ikke hvordan det er med uroer om de graver/gnager på ting..
Freddy90 er offline   Svar med sitat
Gammel 23-08-2009, 17:02   #3
Reptilfreak

Standard

Prøvde å legge dan oppi bare for å se... det funka ikke så veldig den stakk opp her og der.. jeg har ikke så dyprt med sand så må nok kjøpe mere. Skal prøve og legge den på siden som du sa. Nei jeg kjøpte ikke nye, jeg fikk en gammel kabel. Det var med masse sugekopper som jeg kan feste den med. Må nok kjøpe meg litt varme matter og diverse (uron er ikke i hus enda, men snart )
I mitt forje terra hadde jeg varmematte under glasset. ( det var en leo) Men det er vel bedre å ha den under sanda i terrae?
Gammel 23-08-2009, 19:40   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 32
Meldinger: 1,111
Standard

den skal ikke ligges inne i terra uansett hvilket dyr man har.. varmekabler skal ligges under selve terra. helt riktig som freddy90 sier, de skal "slynges" og de må overhodet ikke krysses.. det bør være ca 5cm mellom hver "slynge" og ca 3cm ifra kantene på terra.

og du må ikke ha svingene så krappe, at du ser det kommer en liten knekk i kabelen.. selv om den virker, bør du annse den som ødelagt.. for de har en slags skjerming rundt selve kabelen, og når den brekker vil de gnage inn på selve kabelen..

her er et bilde av hvordan det skal ligges, Dog i en større skala.
http://www.ordne.no/wp-content/uploa...om_9_front.jpg

det røret med gul/grønn tape på er føleren for kabelen. vet ikke om du har det til din eller hva du har.

og den gul/grønne kabelen er en jordings kabel.. og det er nok heller ingenting du har til din tenker jeg
Gammel 23-08-2009, 20:39   #5
Reptilfreak

Standard

Ok, takk takk da skal jeg få lagt den under terrae.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:14.