"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Å få terriarie til kongepyton varmt nok

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-09-2019, 16:42   #1
Reptilfreak

Commoncroc sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Trondheim
Alder: 30
Meldinger: 157
Standard Å få terriarie til kongepyton varmt nok

Hei! Har planer om å få meg en kongepyton etterhvert, men sliter litt med å få terrariumet varmt nok, og har et par spm rundt det.

Har googlet en del om temperaturer, men har ikke funnet en konkret løsning på mitt problem.

På den varme siden blir det akkurat varmt nok med et lys og en varmematte. Varmematten er ikke klistret til undersiden av terra, den ligger på bordet. Det er ca. 1 cm luft mellom den og terra. Har tenkt å klistre den fast til undersiden, da jeg har lest at noen folk anbefaler det. Men lurer på hva som er best til å klistre med. Tenkte først 2-sidig teip, men spørs om den tåler varmen? Noen som vet om en annen type teip som er bedre egnet? Jeg har glassfiber under varmematten, slik at varmen i større grad går oppover enn nedover. Jeg forestiller meg at det blir lettere å nå den optimale temperaturen om matten er klistret til undersiden av terra, derfor jeg vil gjøre det. (Satser på 32 grader minimum.)

På den kalde siden blir det ikke varmere enn romtemperatur, så rundt 21-22 grader. Tenker at en løsning kunne vært å ha lyset på den kalde siden, men de 12 timene lyset er av vil den jo bli veldig kald igjen, så vet ikke om det er den beste løsningen? En annen løsning jeg har sett for meg er å skaffe meg enda en varmematte og en termostat innstilt på lavere temperatur, men det blir fort dyrt, så vil undersøke om det er andre måter å ordne det på - de fleste, egentlig alle, care sheets jeg har lest og youtube-videoer jeg har sett så har de ikke mer enn varmematte og lys på en side, og ingenting annet på den andre siden. (Målet er 26,5 grader)

Håper at folk har noen tips! Er veldig giret på å få slange i hus, men alt må jo være på plass før den tid. :>
Commoncroc er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp med første terriarie (Leopard gekko) Expansion Terrarier 9 02-10-2013 14:15
Akvarie til terriarie Skessa Terrarier 17 13-03-2009 12:34
For varmt john Taranteller 3 09-06-2007 00:09
varmt nok? Barbro Generelt om reptiler 4 13-10-2006 13:58
For varmt? Tony26 Helse og sykdommer hos reptiler 5 28-07-2006 09:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:16.