"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Byggeprosjekt, vil dette fungere?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-06-2016, 16:49   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2015
Alder: 29
Meldinger: 11
Lightbulb Byggeprosjekt, vil dette fungere?

Hei! jeg har noen skjeggiser som jeg har terrerarier i for øyebliket, men jeg ønsker å skaffe noe oppgradert til dem, men jeg tenkte jeg kunne slå to fluer i ett smekk ved å skaffe ett møbel å bygge om.
planen jeg har da satt i hodet er å ta en expedit hylle på denne størrelsen er 182 cm x 182 og 40 i dybde. https://www.google.no/url?sa=i&rct=j...65487041430291
og lage ett terrarie i hver rekke, ved å fjerne alle veggene inni unntatt en, for vekten sin skyld, sette på plate på baksiden og glassplater foran da jeg har en i familien som er glassmester og kan skaffe glass i størrelser jeg trenger.
så det jeg lurer på er om dette høres ut som en god ide eller ikke? det er vel nok plass for en fullvoksen skjeggagam i en sånn rekke?
Aerwyn er offline   Svar med sitat
Gammel 08-06-2016, 21:57   #2
Reptilfreak

Reptilutstyr sin avatar

Medlem siden: Apr 2016
Sted: Østfold, Ørje
Meldinger: 135
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Aerwyn Vis post
Hei! jeg har noen skjeggiser som jeg har terrerarier i for øyebliket, men jeg ønsker å skaffe noe oppgradert til dem, men jeg tenkte jeg kunne slå to fluer i ett smekk ved å skaffe ett møbel å bygge om.
planen jeg har da satt i hodet er å ta en expedit hylle på denne størrelsen er 182 cm x 182 og 40 i dybde. https://www.google.no/url?sa=i&rct=j...65487041430291
og lage ett terrarie i hver rekke, ved å fjerne alle veggene inni unntatt en, for vekten sin skyld, sette på plate på baksiden og glassplater foran da jeg har en i familien som er glassmester og kan skaffe glass i størrelser jeg trenger.
så det jeg lurer på er om dette høres ut som en god ide eller ikke? det er vel nok plass for en fullvoksen skjeggagam i en sånn rekke?
Dette synes jeg ikke er noen god ide, fordi terrariene blir for små. Legger ved svenskenes krav(som virker fornuftige)
Storlekskrav (L80) | Terrariedjur.se
Gammel 09-06-2016, 10:23   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilutstyr Vis post
Dette synes jeg ikke er noen god ide, fordi terrariene blir for små. Legger ved svenskenes krav(som virker fornuftige)
Storlekskrav (L80) | Terrariedjur.se
morsomt når du sier det ikke er en god ide, og viser meg til siden, og den viser at det faktisk kan gå, fordi det jeg skal bygge blir 40 cm høyt og 40 bredt, men de får nesten 2 meter å bevege seg på. jeg tok den greia på siden hvor den regner for meg og den viser øglene får 0.80 kvm, det er 0.35 kvm mer enn minimumskravet, så det skal gå =)

men det hadde ikke vært verre enn å bare ta to rekker per skjeggis istedet, så det blir 80 cm i høyde, 180 cm ish i lengde og 40 cm i dybde.
Gammel 09-06-2016, 12:25   #4
Reptilfreak

Reptilutstyr sin avatar

Medlem siden: Apr 2016
Sted: Østfold, Ørje
Meldinger: 135
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Aerwyn Vis post
morsomt når du sier det ikke er en god ide, og viser meg til siden, og den viser at det faktisk kan gå, fordi det jeg skal bygge blir 40 cm høyt og 40 bredt, men de får nesten 2 meter å bevege seg på. jeg tok den greia på siden hvor den regner for meg og den viser øglene får 0.80 kvm, det er 0.35 kvm mer enn minimumskravet, så det skal gå =)

men det hadde ikke vært verre enn å bare ta to rekker per skjeggis istedet, så det blir 80 cm i høyde, 180 cm ish i lengde og 40 cm i dybde.
Da må jeg beklage.Jeg har trodd at det var minste tillatte plass var 0.9 kvm til bakke levende øgler på 41-50 cm og minste høyde 50 cm. Og at dem andre målene måtte en plusse på når det kom flere øgler.
Gammel 09-06-2016, 21:16   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilutstyr Vis post
Da må jeg beklage.Jeg har trodd at det var minste tillatte plass var 0.9 kvm til bakke levende øgler på 41-50 cm og minste høyde 50 cm. Og at dem andre målene måtte en plusse på når det kom flere øgler.
som jeg sa så skal jeg heller ta to rekker til ett terrarie, det vil da si det dobbelte, regnestykket på nettsiden tilsier da at overflaten vil komme på 1,44kvm, samt at det vil være høyt nok til å kunne lage en etasje eller to med hule under.
Svar

Emner
skjeggagam, spørsmål, terrarie bygging

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva er dette? magneto Insekter 5 28-01-2012 18:40
Hva er dette? wapipapp Reptilidentifisering 17 29-11-2009 21:50
hva er dette? anniken Reptilidentifisering 18 06-06-2008 23:28
hmm hva er dette for no ? skorpion Taranteller 8 01-05-2007 16:46
Høyt terrarium byggeprosjekt. Halgeir Terrarier 13 02-02-2007 08:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:50.