"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Selvbygging av terrarium/akvarium.

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-10-2006, 21:03   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 761
Standard Selvbygging av terrarium/akvarium.

Hei.

Jeg fant ut for noen dager siden at jeg ville ha et nytt og større terrarium til min G. Rosea. Jeg lette litt på nett osv og fant ut at å kjøpe et nytt fra dyrebutikk er dyrt og de fylte ikke mine ønskelige mål.
Så jeg fant ut at jeg skulle rett og slett lage mitt eget.
Grunnen til at jeg skriver dette her, er fordi jeg oppfordrer de fleste til å lage egne terrarier/akvarier istedet for å bruke utrolig mye mer penger på et fra dyrebutikken.

Så jeg ringte en lokal glassmester og hørte litt rundt om pris.
Det var ikke galt, glassplater som gav totalstørrelse på 68x30x23 (lhb) kostet 330 kr inkludert silikon.

Men, da kom et nytt problem jeg ikke hadde tenkt mye på. Hvordan skal jeg greie dette her? Få det tett og beint.
Så jeg var en liten tur på reptilweb.no og hørte litt rundt. Jeg fikk en link der en fyr beskriver hvordan man skal gjøre det. (http://www.akvariefoto.net/subpage.html)

Da begynte jeg på prosjektet og det var utrolig mye lettere enn jeg hadde trodd.
Jeg anbefaler på det sterkeste å få med deg en kompis eller venninne til å hjelpe, for det var et mareritt alene

Resultatet ble seende slik ut:

Hvis noen lurer, så er den sorte kanten bare vanlig sort elektriker-tape. Grunnen til at jeg satt på denne er fordi kantene var sylskarpe og det gav hele terrariet et litt mer "fancy" utseende

Håper mitt lille prosjekt inspirerer noen andre til å bygge. Det var forresten utrolig morro og interessant å gjøre. Kommer garantert til å lage flere!
Gammel 27-10-2006, 22:10   #2
Reptilfreak

purka1 sin avatar

Sted: Lørenskog
Meldinger: 99
Standard Re: Selvbygging av terrarium/akvarium.

jeee.detta var akkurat det jeg og johnh1 gikk å snakka om i dag etter at vi hadde vært ute å handlet terra.hehe.dette er noe vi garantert skal gjøreså er det det lille ekstra å skryte av når du har besøk også
purka1 er offline   Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 08:59   #3
Reptilfreak

Sted: Kristiansand
Meldinger: 761
Standard Re: Selvbygging av terrarium/akvarium.

Sitat:
Opprinnelig postet av purka1
jeee.detta var akkurat det jeg og johnh1 gikk å snakka om i dag etter at vi hadde vært ute å handlet terra.hehe.dette er noe vi garantert skal gjøreså er det det lille ekstra å skryte av når du har besøk også
Hehe, er sant det. Var som sagt utrolig gøy å holde på med det. Også er det ikke så vanskelig som det ser ut som (jeg syntes hvertfall det så vanskelig ut )
Svar

Emner
selvbygging, terrarium or akvarium

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva kan man ha i et akvarium? Sebastian Terrarier 20 07-10-2012 18:06
Rengjøring av Akvarium\Terrarium jarex Terrarier 5 09-07-2008 16:19
varme matte og akvarium med ramme Sistine Andre øgler 17 11-08-2007 14:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:50.