Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Taranteller (http://www.reptilfreaks.no/forum/taranteller/)
-   -   Hamskifte - Bekymret - Kaster opp? (http://www.reptilfreaks.no/forum/taranteller/8977-hamskifte-bekymret-kaster-opp.html)

shox 29-10-2008 01:10

Hamskifte - Bekymret - Kaster opp?

6 Vedlegg
Edderkoppen har fullført hamskiftet, jeg har fjernet den gamle ham'en men den ligger bare der. Det ser ut som om den har kastet opp noe grønn gugge. Er dette normalt?

Dette er en Rød Chile.

Se bilder

duefjes 29-10-2008 01:47

det så ikke godt ut, det har aldri jeg set på mine taranteller, men det kan hende det går helt bra, bare se om den har snud seg til i morra, om den ikke har det så vet jeg ikke.

shox 29-10-2008 01:50

..

Det så ut som om den prøvde å snu seg, men det er ikke mye krefter, så jeg hjalp den rundt, slik at den ikke kveles i spyet.

Var det dumt av meg?

Jeg kan vel defineres som en nybegynner.

--
Takk for svar.
Bekymret tarantellaeier

shox 29-10-2008 03:00

Snudde forsiktig på den igjen nå, ser den er i live, da at den krøker seg sammen igjen. Bikket den forsiktig over ende og ser at den har kastet opp mer, og denne gangen er det blod i oppkastet også. Så det spørs om løpet er kjørt her ja :\

Bikket den forsiktig tilbake igjen og pirket litt, ser at det fortsatt er bevegelse..

Setter fortsatt stor pris på om noen med erfaring har lyst til å svare på denne tråden.

_Nagash_ 29-10-2008 06:17

Det beste du kan gkøre er antagelig å la den være i fred. Det å snu den frem og tilbake ,samt pirke på den hjelper nok ikke stort.
Hva det er som kommer ut av munnen på den, er jeg usikker på.

Hvor lenge er det siden sist gang du matet den?
Hvordan er fuktighet og varme inne hos den?

Hvordan la den seg når den selv snudde på seg? Forsøkte den å legge seg på ryggen, eller forsøkte den å legge seg riktig vei, men bena krøllet inn under seg?

Her kan du lese litt om tarantellellers blod og lignende. hemolymph

Mvh
Robin

CamStatic 29-10-2008 09:29

uffda, det der så virkelig ille ut. :/ Stakkars lille!
Kan edderkopper faktisk kaste opp, altså?

duefjes 29-10-2008 09:45

den kan nå vertfal ikke drikne i spyet sia de puster med abdomen (rumpa)

men håper det går helt fint med den :D

Dendroaspis 29-10-2008 09:48

=/ Uff, da. Det så ikke bra ut. Er hammet helt? Har hun blitt kvitt hele det gamle hammet? Jeg ser bare hammet fra overkroppen men er hammet av beina fast i hammet fra overkroppen? Kan hammet fra overkroppen ha løsnet litt for tidlig?

Edderkopper puster gjennom boklunger som de har i abdomen og ikke gjennom munnen. Hun kan ikke kveles av spy.

CamStatic 29-10-2008 09:51

Det at tarantellaen går på bark kan ikke ha noe med saken å gjøre, forresten? o.O

Jonas 29-10-2008 11:11

Jeg syns væsken som var rundt munnpartiet så ut som hemolymfe jeg? I så fall er det vel desverre et dårlig tegn.
Kondolerer.

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:08.