"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-04-2015, 21:11   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Rogaland
Alder: 24
Meldinger: 19
Question Er tarantellen syk???

Heisann! I dag har jeg nettop hentet min andre rosea edderkopp. Jeg overtok henne av en meget useriøs eiger som har latt henne stå i minst et halvt år med sitt eget hamskifte, bløt og muggen gjord, masse døde norske kjeller innsekter som kaffedyr og fluer og edderkopper ++++!!!! Jeg har nå vasket, skrubbet og rubbet ALT jeg fikk med utenom edderkoppen.. Det jeg ser nå når jeg holder henne at hun har mistet en del hår på rumpa (kan ha noe med hamskifte å gjøre) MEN det er masse små grå bylle lignende klumper på rumpa der håret er borte... Hva kan dette være? Jeg spurte forrige eiger hvor gammel hun var og han visste ikke, men kunne tenke seg hun var mellom 5-10 år. Finner ingenting ang dette på google :s Og min kjæreste sier at han vil gi henne norske små innsekter å tugge på men 1) Jeg har hørt dette er giftig? Og 2) så vil hun jo ikke ha noe dødt, og det er for lite til at hun kan se/ jakte det? Denne nettsiden var et mareritt å finne frem på, på mobil så det nermeste jeg kom å få vedlagt bilde, var profilbilde, så se profilbilde for å se på henne om nødvendig. Mvh TJ
TonjeJ er offline   Svar med sitat
Gammel 21-04-2015, 23:11   #2
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 947
Standard

Det er veldig vanskelig å se så mye på bildet du har lagt opp som profibilde, det er rett og slett litt smått... så forsøk å se om du kan få lagt inn et nytt bilde...?
Dersom du har photobucket(nettbasert privat bildebase), vil du lett kunne lime inn link til bildet du vil vise frem
Vil veldig gjerne ha et litt nærmere bilde av tellaen for å kunne hjelpe deg, og også et tatt forfra om mulig...?
Er nemlig ikke heeelt sikker på om det er en Grammostola rosea du har... og heller ikke helt sikker på at det er en hunne... men dette kan man kunne se om du ligger inn litt klarere bilder, og også et forfra.

Når det kommer til hva tellaen skal spise, så er det letteste å kjøpe inn sirisser fra en dyrebutikk. Trenger ikke kjøpe mer enn et par stk første gang, hvis du ikke har en egen beholder å ha dem i. Det er nemlig ikke bra om fordyrene blir gåede i samme terra som tellaen, hvis den nærmer seg hamskift. Da er den sårbar, og sirissene kan fort skade den alvorlig. Sirisser er nasty om de vil, og en tella som skifter ham, er fullstendig hjelpeløs med mykt ytre og myke tenner.
Du kan gjerne gi den fordyr fanget ute, så lenge det er langt(!) vekke fra mulige sprøytede marker. Det er heller ikke alt tellaen vil ta, men det merker du tidsnok
Gammel 28-04-2015, 21:40   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2015
Sted: Rogaland
Alder: 24
Meldinger: 19
Standard

Tusen takk for svar og jeg skal ta bilder i morgen
TonjeJ er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
hamskifte, hårtap, klumper, mat, sykdom

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Dør tarantellen? Eddi Taranteller 39 31-03-2011 20:42
Bilder av tarantellen min! Kraissy144 Mine virvelløse dyr 8 23-04-2010 23:14
Tarantellen Tarantellen Medlemmene 7 02-04-2008 22:29
mat til tarantellen. Gromit Fôrdyr 4 17-02-2007 20:59
Bilder av Tarantellen min badmann Taranteller 31 25-01-2006 14:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:55.