"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Vil gjerne ta opp igjen hobbyen min :)

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-02-2007, 11:01   #1
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 37
Meldinger: 658
Standard Vil gjerne ta opp igjen hobbyen min :)

Da jeg nå har lyst og tid til og ta opp igjen denne spennde hobbyen Er snart 6 år siden jeg var "inn" i hobbyen og har hatt både arter av teller, skorpioner,pinner og tusenbein. min personlig favoritt er jo tarantellene.
Da vi har litt begrenset med plass nå, da jeg oppbevarer mine på badet.. og tenke jeg kansje skulle gå for noen arter som ikke krever så store terrarier. Men siden mannen min helst vil ha de store artene så må disse må veie opp for dette ,så burde kansje de være litt vakkre og se på i tillegg
Noen forlslag på noen spennde arter? kan så klart både google og søke litt rundt.. men syntes de er litt greit med litt forslag og ideer fra andre
smørblomst er offline   Svar med sitat
Gammel 13-02-2007, 11:32   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Lasiodora parahybana
Stor, vakker og livlig.(kanskje også litt sinna ) Bør ha litt større enn standard 30*30*30 til voksent individ

Chromatopelma cyaneopubescens
Middels stor, veldig vakker, lett nervøs.(30*30*30) holder

Theraposa blondi. Synes selv denne er vakker, men den har ikke spessielt med farger. Veldig stor og fin Bør ha større enn standard 30*30*30 til voksent individ.

Acanthoscurria geniculata. Stor, vakker, aktiv. 30*30*30 +

Avicularia avicularia. Middels store, vakre. Trenger høyde, ikke så mye bredde siden disse er trelevende. (25*25*3-40)LBH

Poecilotheria regalis. Store, vakre, sinna og litt ekstra trøkk i giften.
Trenger høyde, ikke så mye bredde siden disse er trelevende.(25*25*3-40)LBH

Psalmopoeus irminia. Vakker,stor, litt sinna.

Cyriopagopus sp. "blue".
Veldig vakker, stor.

Dette er de jeg selv har erfaringer med, håper dere finner noen som passer dere

Mvh
Robin
Gammel 13-02-2007, 12:53   #3
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

takk for gode forslag!

ja har en stor Lasiodora parahybana dame som nå er etter sist hamskifte kansje rundt 23-25 cm , hun har vel nå ganske så stort terrarie, ellers har jeg jo Aphonopelma Seemanni(?) også.

Mannen min er meget int i en Theraposa blondi, men kansje jeg kunne få tak i et par slings , og fore opp heller... så tar det jo såpass tid at jeg rekker sikkert og ha kjøpt hus med eget hobbyrom for dyra mine innen de trenger så veldig stort terrarie? blir vel i løpet av året regner jeg med..

Likte også veldig godt Acanthoscurria geniculata , så ser nesten ut som jeg må virkelig utvide her ja hehe..

Chromatopelma cyaneopubescens er vakkre, men hvordan ligger disse i pris for noen slings og voksne i dag da? husker jeg så på dem for en god del år siden.. og da lå dem ganske høyt.

Avicularia avicularia,Psalmopoeus irminia,Cyriopagopus sp. "blue" og Poecilotheria regalis: disse liker jeg men har ikke så mye erfaring med trelevende,.. men er kansje ikke så mye forskjell fra de bakkelevnde egentlig?. de er utrolig vakkre.. men syntes som sagt der er litt Nifst med de trelevende arter, føler de er mer kompetente til og snike seg på aveie enn de bakkelevende? da de er kasnje en smule mer aktive og kvikkere? har en sønn på 14 mnd, så er blitt litt mer "pysete" siden sist jeg drev med dette.

Må jo si min lille A Seemanni er ekspert på og prøve og rømme da,da hun ved et par anledninger har fått stikket noen bein inn imellom den lille åpningen mellom "døra" til terrariet og skyver den opp så her har vi sikkret oss med borrelås teip på "døra" hennes :lol: så nå har det ikke vært flere slike uhell..
Gammel 13-02-2007, 13:21   #4
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Standard Re: Vil gjerne ta opp igjen hobbyen min :)

Heisann!
Chromatopelma cyaneopubescens slings fåes for mellom 70-150 kr et sted.
Hvis du er 100% uerfaren med trelevende er nok avicularia det greieste å begynne med. Slingsene kan være vansklige, da de har høye krav til fukt og ventilasjon.

Sitat:
ja har en stor Lasiodora parahybana dame som nå er etter sist hamskifte kansje rundt 23-25 cm , hun har vel nå ganske så stort terrarie
Jeg har en kjønnsmoden L.parahybana hanne. Han er ganske gammel og jeg vet ikke om det er mere futt i systemet hans, men hvis dere har lyst, så kan vi jo prøve å sakffe oss en 1500-2000 unger

Mvh
Robin
Gammel 13-02-2007, 13:30   #5
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Sitat:
Jeg har en kjønnsmoden L.parahybana hanne. Han er ganske gammel og jeg vet ikke om det er mere futt i systemet hans, men hvis dere har lyst, så kan vi jo prøve å sakffe oss en 1500-2000 unger
ja det hadde vært spennde!! men nå har jeg som sagt ingen erfaring på dette området da.. hehehe og det blir ganske mange småtroll ut dette, man kan da umilig fore opp alle? er dødeligheten stor hos de små? og ved en evt parring, er det noe fare for min ho?
Gammel 13-02-2007, 14:13   #6
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av smørblomst
Sitat:
ja det hadde vært spennde!! men nå har jeg som sagt ingen erfaring på dette området da.. hehehe og det blir ganske mange småtroll ut dette, man kan da umilig fore opp alle? er dødeligheten stor hos de små? og ved en evt parring, er det noe fare for min ho?
Jeg er også uerfaren på dette området

Det skal ikke være noen fare for din hunne, hannen min derimot kan ende opp som en 3 retters. Hvis noen her inne har erfaringer ,så kan de jo gjerne komme med tips

Mvh
Robin
Gammel 13-02-2007, 17:07   #7
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

hehe jammen han har vel ikke så mye og tape på sine gamle dager?
skal lese og undersøke en del her nå... leste masse om dette for en god del år siden. men mye har gått i glemme boken..
Gammel 13-02-2007, 17:17   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Hedmark
Meldinger: 29

aviculara aviculara er en utrolig søt og sjarmerende edderkopp. Jeg er en på 6-7 cm, og den viser ingen tegn til agressivitet i det hele tatt. abslutt verdt å ta sjansen på
Heidibeidi er offline   Svar med sitat
Gammel 13-02-2007, 17:25   #9
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Heidibeidi
aviculara aviculara er en utrolig søt og sjarmerende edderkopp. Jeg er en på 6-7 cm, og den viser ingen tegn til agressivitet i det hele tatt. abslutt verdt å ta sjansen på
ja jeg har kikket litt på den mon tro om jeg ikke satser på den i første omgang.. og det blir nok mange flere arter etterhvert må bare finne noen til salg *" løpe" rundt og kikke på salgs annonser*
Gammel 13-02-2007, 17:37   #10
Reptilfreak

skorpion sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 789

hei er du interessert i skorpioner ?
skorpion er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
gjerne, hobbyen, igjen, min, opp, vil

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
medlemmenes slanger (gjerne bilder) Sharkie Boa og pyton 64 17-05-2018 03:32
Hvor stor er egentlig skorpion hobbyen? Androctonus Skorpioner 15 04-08-2011 19:02
Skulle gjerne ha identifisert denne edderkoppen! olauten Ekte edderkopper 16 29-09-2008 19:42
Slikt skjer når hobbyen tar overhånd.. (The Sun) hell Småprat 6 15-03-2007 21:04
Dårlig reklame for hobbyen vår... Bonzo_Offline Media 17 27-10-2006 12:52

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:59.