"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Vagansen min oppfører seg annerledes etter jeg putta inn planter?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-07-2009, 22:08   #1
Reptilfreak

meloslave sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 33
Meldinger: 12
Question Vagansen min oppfører seg annerledes etter jeg putta inn planter?

Hun spinner ca dødsmye etter jeg putta inn plastplanter :S har jeg gjort no feil? Mistrives hun?

Har aldri sett henne arbeide så mye utenom å grave da... men trodde ikke vaganser spant så mye :S

Noen som har noe svar på det?
meloslave er offline   Svar med sitat
Gammel 11-07-2009, 10:50   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Hvordan er bakken der inne nå? Er den mye fuktigere enn det den var før du satt inn planten(e)?

Jeg har opplevd flere ganger at taranteller, særlig store bakkelevende, har revet opp planter, knekt de og rasert litt generelt. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, men regner med at de vil rydde vei for å enkelere kunne overfalle byttedyr utenfor hulen, eller at de har brukt deler av de til å bygge på hulen sin.

Mvh
Robin
Gammel 11-07-2009, 14:53   #3
Reptilfreak

meloslave sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post
Hvordan er bakken der inne nå? Er den mye fuktigere enn det den var før du satt inn planten(e)?

Jeg har opplevd flere ganger at taranteller, særlig store bakkelevende, har revet opp planter, knekt de og rasert litt generelt. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, men regner med at de vil rydde vei for å enkelere kunne overfalle byttedyr utenfor hulen, eller at de har brukt deler av de til å bygge på hulen sin.

Mvh
Robin
bakken er ca sånn at det ikke støver opp når jeg tar nedi der, og luftfuktigheten er på rundt 75% temeraturen er rundt 27c nå... Hun holder seg for det meste rolig i dag ute av hulen sin.. hun står i et hjørne som om hun venter på noe..

det er ståltråder inni plastplantene så jeg tror ikke at hun vil være istand til å rive noen av dem i filler for å bygge på hulen sin, men det er inni plantene da så jeg tror heller ikke de kan være til skade for henne... hmm.. håper du fikk besvart det du spurte om
Gammel 13-07-2009, 01:00   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 44
Standard

hvordan er det hun har spunnet?
Kan vere at hun gjør seg klar til å molte.
Min vagans har også spunnet mye i det siste slik at det er umulig å komme ned i hullet hennes uten å rive seg gjennom nettet hennes.
A. Seemnanii'en min pleier å grave sammen inngangen til hula si når hun skal molte, det kan jo vere noe slikt din prøver å gjøre men da heller lukke hullet med masse nett i stedet for jord.
kan du legge ut bilde slik at vi ser hvordan hun har spunnet.

Og som nagash sier so liker også min vagans å flytte på eine planten inne hos henne
Den er av plast så hun klarer ikkje å ødelegge den men hun liker å rive den opp fra jorda og slenge den fra seg til en annen plass i terra.
Azazil er offline   Svar med sitat
Gammel 13-07-2009, 05:18   #5
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 641
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post

Jeg har opplevd flere ganger at taranteller, særlig store bakkelevende, har revet opp planter, knekt de og rasert litt generelt.
Hahaha ser for meg et morskt uttrykk på tellaen "Ut med søpla"

Jeg har bare opplevd omtrent alt subtrat i kun en ende i terrariet
Galil er offline   Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 18:51   #6
Reptilfreak

meloslave sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Azazil Vis post
hvordan er det hun har spunnet?
Kan vere at hun gjør seg klar til å molte.
Min vagans har også spunnet mye i det siste slik at det er umulig å komme ned i hullet hennes uten å rive seg gjennom nettet hennes.
A. Seemnanii'en min pleier å grave sammen inngangen til hula si når hun skal molte, det kan jo vere noe slikt din prøver å gjøre men da heller lukke hullet med masse nett i stedet for jord.
kan du legge ut bilde slik at vi ser hvordan hun har spunnet.

Og som nagash sier so liker også min vagans å flytte på eine planten inne hos henne
Den er av plast så hun klarer ikkje å ødelegge den men hun liker å rive den opp fra jorda og slenge den fra seg til en annen plass i terra.
Hun har spunnet et gjerde av nett fra planten til begge veggene... og noe helt sinnsykt uttafor inngangen sin... nå har hun gått fra hjørnet hun stod i ei uke og ned i hulen sin og vært der et par dager,,, blir spennende å se nå...
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Min Leos oppfører seg rart Mondo Leopardgekkoer og andre Eublepharis 9 05-02-2009 22:55
forum rom for oss med litt annerledes interreser gabonviper Forslag til endringer/forbedringer av siden 71 14-04-2008 14:54
Vannagam oppfører seg rart, hunne. LitenMenLang Agamer 12 15-01-2008 19:29
Hva ser man etter? abarth Skorpioner 1 14-11-2007 22:45
Hva skal man se etter? jeppy Snoker 5 03-08-2007 15:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:12.