"
Gammel 23-04-2007, 13:31   #1
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Rakkestad
Alder: 29
Meldinger: 832
Standard Kornsnok egg

Vi har vurdert å beholde eventuelle egg som kommer etter våren nå på våres kornsnoker. Men har ikke en eggklekker... Er det muligheter for å lage en provisorisk boks? Vi bryr oss ikke om hvilket kjønn som kommer ut av boksen, men ble fortalt de har gode gener for fine morpher, og vil se hva vi kan få. Noen tips på en god klekker boks? Har eget mørkt rom de kan være på så vi ikke risikerer at folk dulter borti.
Chibi er offline   Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 14:10   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard Kornsnok egg

Ingen vits med profensjonel klekker til et normalt lite hobby bruk, jeg klekte fint P.mad.grandiser(gekkoer) i hjemme laget klekker nå for noen dager siden. Selve klekkeren var et aquarium, der hadde jeg 2 stener(som man legger i gården, håper du skjønner hva jeg mener, slike firkanta) fylte vann så det komm litt over de 2 stenene, oppå stenene hadde jeg en boks med varmeculite( er det riktig skrevet?) en plastik bit som jeg satt på skrå over eggene, så det ikke skulle dryppe vann på eggene, jeg måtte bruke lokk, da gekkoene kan klatre på glass osv.. for å få varme brukte jeg en varme kolbe, som varmet opp vannet til den tempen jeg ville ha( exprementer med dette en stund føre du slenger oppi egg) og vannet varma da opp i boksen med varmeculite, og eggene hadde det fint. rundt aquariumet hadde jeg isopor plater,samt et plastik lokk med masse hull på toppen. og hadde noen ganger på en terrarie vifte (med lokket på over selve boksen med eggene kunne det lett danne mugg, hadde også hull i lokket på boksen.

håper du skjønte dette dårlig til å forklare. og en ting till, vet ikke ossen det er med slange egg, men øgle egg skal aldri snus eller noe, da det er en luft boble som holder liv i øgla, snur du på egget går luft bobla et annet sted, og øgla dør.

mvh. Mr-repti. ønsker deg lykke til.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 14:18   #3
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Rakkestad
Alder: 29
Meldinger: 832
Standard Kornsnok egg

Hm.... Skal vi se, vet forresten det med å ikke snu egga.... Gjelder til og med piper....;P
Ok, har en terra på 30x30x30, er det noen mulighet til å få fikset noe her? Hjelp??? He he, dårlig på det her... Tenkte vi skulle ta vare på 4 egg.
Chibi er offline   Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 14:24   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard Kornsnok egg

vil tippe det terra funker, bare pass på at varmen ikke forsvinner, og at eggene har det litt fuktig.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
egg, kornsnok

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok Kornsnok Malle Snoker 1 24-07-2008 23:34
kornsnok egg junzzi Boa og pyton 15 25-03-2008 14:09
Kornsnok og UV - Lys leogecko Snoker 5 21-11-2007 11:01
Kornsnok i hus:D Miroxx Snoker 36 14-10-2007 11:46
Om eg får kornsnok... Olliw Snoker 4 22-08-2007 20:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 10:56.