Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Småprat (http://www.reptilfreaks.no/forum/smaprat/)
-   -   Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en hel uke (http://www.reptilfreaks.no/forum/smaprat/4817-regnskogen-jeg-har-om-det-pa-prosjekt-pa-skolen-en-hel-uke.html)

Olliw 29-10-2007 08:24

Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en hel uke

Heisann!

Jeg går da på en kreativ privatskole, og i hele denne uka har vi miljøprosjekt, og jeg fikk regnskog!!

Har blant annet lært at frem til år 2000 ble regnskog- områder tilsvarende halve norges areal, utryddet Ã…RLIG!!

Og at hver dag dør det ut 150 arter, dyr og planter hver dag (i følge wikipedia.. er det sant?...)

Og, idag skal vi få et foredrag fra Steinar Lem ^^

Har dere noen kule fakta på lager som kan gjøre min gruppes ppt (power point) ekstra spennende??

MVH: Olliw

bendick2112 29-10-2007 13:13

Re: Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en h

veldig trist men hvert 10'ende sekkund blir det hogget ned regnskog på størrelse med en fotball bane bare i brazil
faen det er så jævla dumt, har alltid likt regnskogen, når jeg var 10 så begynte jeg å grine flere kvelder fordi regnskogen ble kuttet ned( hehel itt rart, men bryr meg ihvetfall veldig mye om den)

Miroxx 29-10-2007 13:42

syns du skal ha bilder av noen fine reinskogs reptiler hvertfall!:p så ser de hvor nydelige dyr som bor der, ellers har jeg ikke no fakta =/

h11te 29-10-2007 13:58

Re: Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en hel uke

Sitat:

Opprinnelig postet av Olliw
Heisann!

Og at hver dag dør det ut 150 arter, dyr og planter hver dag (i følge wikipedia.. er det sant?...)

Har sett slike tall før å tror ikke noe på de! Skulle likt å vite hvordan de regner det ut f.eks..
Har tidligere sett tall på hvor mange arter som blir utryddet hver dag som ikke er oppdaget enda!!!? Hvordan de regner ut DET skulle jeg hvertfall likt å vite lol...

Så et program en gang med en forsker som hadde vært ivrig medlem av greenpeace, han hadde meldt seg ut fordi de oppererte med tall som dette.
De hadde ikke no hold i virkligheten å var hypet opp i latterlige høyder pga politikk og pengestøtte...
Han hadde forsket på det å kommet fram til mye lavere tall men ble overkjørt totalt av de som styrte ting. Tallene hans var sikkert ikke dramatiske nok..

Rune

CamStatic 29-10-2007 14:09

Re: Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en hel uke

Sitat:

Opprinnelig postet av h11te
Sitat:

Heisann!

Så et program en gang med en forsker som hadde vært ivrig medlem av greenpeace, han hadde meldt seg ut fordi de oppererte med tall som dette.
De hadde ikke no hold i virkligheten å var hypet opp i latterlige høyder pga politikk og pengestøtte...
Han hadde forsket på det å kommet fram til mye lavere tall men ble overkjørt totalt av de som styrte ting. Tallene hans var sikkert ikke dramatiske nok..

Rune

Det er slik verden går rundt, I guess...
Ting som ikke er dramatisk nok, blir ikke hørt. Da er det vel i grunn "litt" bedre med greenpeace, som faktisk får støtte til å gjøre "verden bedre", enn å ikke få noe i det hele tatt?

Ville uansett likt litt mer ærlighet innenfor slike organisasjoner iallefall. Mister jo litt tilliten...

Olliw 30-10-2007 06:58

Re: Regnskogen, jeg har om det på prosjekt på skolen, en hel

Det er derfor vi har miljøprosjekt, for å gjøre folk beviste på hva som faktisk skjer..

Og det skal selfølgelig være reptilbilder med ^^

Olliw 30-10-2007 07:13

Sitat:

Opprinnelig postet av Miroxx
syns du skal ha bilder av noen fine reinskogs reptiler hvertfall!:p så ser de hvor nydelige dyr som bor der, ellers har jeg ikke no fakta =/

Sånn som vannagam, og hypsilurus boydii?

Andre?

snuppedilla 30-10-2007 07:50

send meg en pm, så kan du få link til en power point om regnskogen som jeg har lagd :) du kan hente litt info fra den hvis du vil.

mr-repti 30-10-2007 14:52

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig postet av Miroxx

Sånn som vannagam, og hypsilurus boydii?

Andre?

Pilgift frosker, gekkoer,anoler,tre frosker,agamer, slanger... Er jo en hel haug med reptiler og amfibier fra regnskogen..

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:45.