"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Reptilparker i Danmark?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-07-2011, 18:06   #11
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 29
Meldinger: 1,489
Standard

Takk for link Goomba! Under en uke til avgang her nå, blir moro. Skal prøve å ta litt bilder, får se hva kvaliteten blir da jeg ikke har speilrefleksen min noe mer.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kraissy144
Jeg så en dokumentar på nrk om Randers Regnskov i fjor. "Operasjon Kongekobra" tror jeg den het.. Etter det har det vært et sted jeg må besøke før jeg dør Spesielt nå som jeg fikk høre at de hadde Surucucu
Satser på at de har noen flotte giftslanger da!
Freddy90 er offline   Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 01:31   #12
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

En stund siden jeg kom hjem fra ferien, tok båten fra Oslo til Kiel og var innom diverse plasser, blant annet en utrolig flott dyrebutikk i Kiel som jeg tror hette Angel Knutzen (LINK), den var ganske stor og hadde veldig fine terrarier/dyr osv. Fikk ikke tatt noen bilder av den dessverre, men den anbefales. Og herregud så billig det var i den dyrebutikken i forhold til Norge, tenker da på utstyr.. Kanskje ikke så rart, men hadde ikke hatt noe imot å ha de prisene i Norge, for å si det slik!

Vi hadde leid et sommerhus i Danmark i en ukes tid, noe som viste seg å være en glimrende ide, for det huset vi leide må ha vært det peneste jeg har sett, egen port for å komme inn til gården, stor hage og et veldig flott hus. Anbefaler å leie hus til barnefamilier dersom dere skal være der noen dager eller en uke, feks hvis dere skal innom Legoland og andre steder slik som Randers.

Så var vi innom Randers da, som var hovedattraksjonen min for turen, jeg hadde ikke tenkt til å legge ut bilder fra parken da de er så møkka dårlige at det er til å grine av, men jeg gjør det allikevel bare for å vise noen av dyra de hadde der. Fikk ikke tatt særlig mange oversiktsbilder inne i de såkalte kuplene, da det krydde av folk og jeg hadde ikke tid til å ta så alt for mange bilder hvis jeg ville se alt.
Bilder under, og igjen, håper ikke bildene ble for dårlige, men dere ser ihvertfall sånn halvveis hva som foregår.

Inngangen med kuplene, 3 totalt, i toppen av kuplene var det så høyt som 25 meter! Det var en Asia-kuppel, Afrika-kuppel og en Sør-Amerika kuppel, synes de mangla en Australia-kuppel, men men.

Det var fritt fram å gå inni kuplene, det var hengbruer, fjell, fossefall osv, men det var visst strengt forbudt å ta på dyra, noe jeg skjønner mtp hvor mye folk som kommer og går.

Så var det litt dyr, starter med en tapir:

En gjeng med rødfotet landskilpadder (Geochelone carbonaria):

Grønn iguan (Iguana iguana):

Otere, disse var som hunder, sykt kule! Plystra på de og de logret med halen osv, veldig moro:

Hulepinnsvin:

I Asia-kuppelen lå det et slangetempel (mener den lå der..), det var ikke så mye slanger som var fritt, men jeg så noen teppepythoner som hang oppi toppene, og det var haugevis med flotte sommerfugler frittflyvende inni der:

Noen fugler:

En rød ara (Ara chloropterus) som satt inni en hule oppe i et tre:

Det var frittflyvende flaggermus i noen av kuplene, de hadde det moro tror jeg, der de pissa på oss som gikk under.

Kubakrokodille (trooor jeg.. ikke helt sikker):

Amerikansk alligator (Alligator mississippiensis):

Pignosed turtle/fly river turtle (Carettochelys insculpta), jeg digger disse, de blir svære og er en av favorittskilpaddene mine nettopp fordi de minner litt om havskilpadder. Kunne tenkt meg og holde slike dersom jeg har stort nok akvarium/innendørs dam.

Også var det en eller annen art av en gigantisk asiatisk ferskvannskilpadde de hadde der som var konfiskert av tollere fikk jeg vite av en dyrepasser, var visst mange tusen av disse i kassene som ble konfiskert, jeg er litt usikker på om skulle bli mat eller husdyr:

Snakket med ene dyrepasseren der som var veldig hyggelig, og fortalte blant annet om lovverket i Norge, og han ble sjokkert og begynte og le pga at det ikke en gang er lov å ha en liten uskyldig leopardgekko i privat eie her.

Alt i alt var jeg meget fornøyd med Randers Regnskov, anbefales til alle!
Det eneste jeg kunne klage på var alle de maurene som var inni kuplene, det var tusenvis av de, og det var greit nok at de var inne i kuplene, det plaget ikke meg og man må jo regne med slik i en rengskog, men jeg merket at de gikk på noen av dyrene, og så noen dyr som var stressa og sliten pga maur som gikk på de, blant annet en liten vannskilpadde som lå å sola seg litt for langt borte fra vannet, og den araen jeg har bilde av falt ned i noen busker senere på dagen mens jeg fulgte med, og det var maur på den. Varslet selvsagt dyrepassere om det og de var klar over det, og sa det var et stort problem at det gikk utover noen av dyra, men det var ikke mye de kunne gjøre med det.

Håper dere liker bildene, selv om jeg ganske tydelig ikke er Thor Håkonsen, heheh.
Mvh
Fredrik
Gammel 28-07-2011, 10:40   #13
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 41
Meldinger: 1,646
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Tusen takk for bilder. Så ut som en fin tur.
Moro å se hva man kan oppleve i ferier i fremtiden
shelob er offline   Svar med sitat
Gammel 28-07-2011, 14:33   #14
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Bare hyggelig Shelob. Ja det var en flott tur, vi var innom noen andre plasser også, Kategatcenteret (akvarium) blant annet, men fikk ikke tatt noe bilder derfra.
Gammel 28-07-2011, 16:46   #15
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård/Rogaland
Alder: 28
Meldinger: 641
Standard

Flotte bilder Får ta meg en roadtrip til Danmark selv en gang i nærmeste fremtid
Gammel 28-07-2011, 21:35   #16
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kraissy144 Vis post
Flotte bilder Får ta meg en roadtrip til Danmark selv en gang i nærmeste fremtid
Hehe, anbefales det ja! Du får prøve å ta litt bedre bilder enn meg fra Randers Rengskov hvis du skal innom der du også.
Gammel 28-07-2011, 22:07   #17
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Fine bilder! Venninne av meg var der i dag, hun syns det var magisk!
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 29-07-2011, 00:12   #18
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Hyggelig at du likte bildene Cam.
Gammel 29-07-2011, 14:13   #19
Reptilfreak

thedan sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 803
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Du Freddy90, jeg misunner deg!! Denne plassen skal jeg til !
Gammel 29-07-2011, 16:04   #20
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilicious Vis post
Du Freddy90, jeg misunner deg!! Denne plassen skal jeg til !
Det var en flott og stor plass med mye å se, så det går glatt med en hel dag hvis du skal innom.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
EI messe Danmark. Lailande Messer og utstillinger 11 27-04-2010 21:59
Reptiltyveri - Danmark Kristian262 Media 1 16-03-2010 12:15
dyrebutikker i danmark david gabrielsen Småprat 9 09-09-2009 16:49
reptilparker i Norge?? gurine Småprat 6 13-06-2009 20:26
kommende dyr fra danmark skorpion Andre insekter 11 13-04-2007 15:34

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:13.