"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Småprat Det har ikke noe med reptiler å gjøre men hvor kan jeg få kjøpt silkeape?

Småprat Her kan du snakke om ting du ikke finner plass til andre steder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-03-2010, 19:11   #1
Bredo
Guest

Meldinger: n/a
Standard Det har ikke noe med reptiler å gjøre men hvor kan jeg få kjøpt silkeape?

Jeg har en venn av meg som lurer veldig på hvor han kan få kjøpt Silkeaper noen her som vet det eller?
Eventuelt hva det koster osv?
  Svar med sitat
Gammel 28-03-2010, 19:16   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,750
Standard

købogsalg
allan er offline   Svar med sitat
Gammel 28-03-2010, 19:24   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 733
Standard

Har han et eget innredet rom som den kan være i? vet han at de ødelegger alt som er? og at det er direkte dyreplageri å ha disse i bur om han hadde tenkt til det?

Aper har ingenting i fangenskap å gjøre. Det er ren egoisme! Har han litt vett og interesse for dyrets beste så holder han seg til et dyr som ikke krever like mye som en ape.
Lailande er offline   Svar med sitat
Gammel 28-03-2010, 21:28   #4
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 625
Standard

Dessuten er de flokkdyr. Man skaffer ikke EN ape.
Gammel 28-03-2010, 21:50   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 27
Standard

Strengt tatt så kan man da si at det er ren egoisme å ha husdyr, punktum. Det er foreksempel på grunn av mennesker rene egoisme at flere hunde og katteraser har blitt avlet frem - for å tilfredsstille våre egoistiske behov. En reptil eller en edderkopp er jo også strengt tatt i fangenskap fordi vi føler at vi er så overlegne at vi kan frata ville dyr friheten. Jeg syns ikke det sømmer seg og slenge sånt etter folk på et forum nettopp om KJÆLEDYR.
Dessuten handla ikke denne diskusjonen om hva dere syns om det å holde aper. Dere vet heller ikke hva dette mennesket har gjort for å forberede seg.

Skulle selv vise til linken som har blitt posta.
AbraCadaver er offline   Svar med sitat
Gammel 28-03-2010, 22:00   #6
Reptilfreak

Uromastyx22 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 32
Meldinger: 142
Standard

Har på feelingen at dette kommer til å bli en heftig diskusjon

Men håper h*n som vil ha ape vet hva det innebærer.
Uromastyx22 er offline   Svar med sitat
Gammel 28-03-2010, 22:06   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 27
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Uromastyx22 Vis post
Har på feelingen at dette kommer til å bli en heftig diskusjon

Men håper h*n som vil ha ape vet hva det innebærer.
Hehe, jeg har sagt det jeg mente i denne diskusjonen, så jeg kommer ikke til å kaste mer bensin på bålet..
AbraCadaver er offline   Svar med sitat
Gammel 29-03-2010, 03:17   #8
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 1,016
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av AbraCadaver Vis post
Strengt tatt så kan man da si at det er ren egoisme å ha husdyr, punktum.
Strengt tatt kan du si det om alle handlinger et menneske gjør, bare du vrir det i riktig retning..

Sitat:
Det er foreksempel på grunn av mennesker rene egoisme at flere hunde og katteraser har blitt avlet frem - for å tilfredsstille våre egoistiske behov.
betyr det at det er galt? Har de framavlede individene det vondt av å være til? (ja, ok enkelte har kanskje det).

Sitat:
En reptil eller en edderkopp er jo også strengt tatt i fangenskap fordi vi føler at vi er så overlegne at vi kan frata ville dyr friheten.
det stemmer, men det er jo en ganske stor forskjell på å holde et reptil/en invertebrat og en primat. Først og fremst pga aktivitetsnivå, vanskelighetsgrad av hold osv.. Det er vel liten tvil om at et reptil med adskillig lavere metabolisme ikke krever de samme plass- og innredningsforholdene som en primat. I tillegg er reptiler og invertebrater temmelig enkle oppi de små peanøtthjernene sine, i forhold til en ape - noe som tilsvarer mye mer psykisk stimulering av apen, deriblant gjennom hold av flere artsfrender, utfordringer osv.

Sitat:
Jeg syns ikke det sømmer seg og slenge sånt etter folk på et forum nettopp om KJÆLEDYR.
Først og fremst er ikke dette et forum om KJÆLEDYR, men om HUSDYR. Det er en vesentlig forskjell, ettersom hverken herptiler eller invertebrater er noe særlig å "kjæle" med.
Dette er jo faktisk et diskusjonsforum, der folk diskuterer og ytrer sine tanker og meninger. Da må jo folk med fornuftige meninger få si hva de vil, sålenge det har noe med temaet i tråden å gjøre.

Sitat:
Dessuten handla ikke denne diskusjonen om hva dere syns om det å holde aper. Dere vet heller ikke hva dette mennesket har gjort for å forberede seg.
Nei, men det må da være greit å gi en liten advarsel om at dette ikke er et dyr for hvermannsen, og et som egentlig ikke egner seg for privat hold uansett.. Du vet jo heller ikke hva denne personen har gjort for å forberede seg - det kan jo være ingenting, for alt du vet..Da er det bedre å si ifra, enn å ikke gjøre det..
Gammel 29-03-2010, 14:00   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Syns det var mye flisespikkeri her...

Alle handlinger et menneske gjør er egoistisk, period. Men det trenger da ikke nødvendigvis å være negativt fordet. Jeg innrømmer min egoisme, og er stolt av det. :p

Jeg kan ikke nok om småaper til å dømme om de er gode kjæledyr eller ikke, men jeg stusser fælt over folk som har sjimpanser og andre krevende, sosiale dyr alene i huset sitt som ikke er på noen måte tilpasset til å ha et slikt dyr.
Dette er jo tross alt intelligente og veldig aktive dyr, og er veldig anderledes å ha i hjemmet enn f.eks de fleste mindre reptiler og insekter.

Men har man plass, tid og penger til det, så kjør på. Og med det mener jeg ikke at man skal bare tenke litt over det i et par dager og så komme frem til at ja, det har man.. men nøye planlegging på alle punkt, virkelig være sikker på at du faktisk HAR økonomi og plass til at dyra skal ha det så flott som mulig. Aper er absolutt ikke noe dyr man tar på impulsen.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 29-03-2010, 15:25   #10
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 330
Standard

Dukker opp silkeaper på star-reptiles.dk noen ganger
Tror det er Ca 10000dkr + - for et par .av vanlige sorten
Jeg har ingen problemer om noen holder silkeaper men den skal ha stor plass sørge for får rette dietten og stell samt holdes aktivitet. Ser du på den danske silkeabe siden vil du få beskrevet hold av silkeaper som er til hjelp. men å holde kun 1 silkeape er plageri etter min meining
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Branntilsyn, hvor gjøre av reptilene? gurine Småprat 33 01-02-2012 20:21
Tarantellen min har ikke spist på 3 mnd..Hva skal jeg gjøre? Michelletarantell Taranteller 4 26-05-2009 20:19
veit ikke hva jeg skal gjøre hjelp meg og bestemme meg! shisha Gekkoer 21 02-02-2008 15:29
Hva må jeg gjøre for å IKKE bli tatt? Kristian262 Lover og regler 6 09-08-2007 08:06
Straymond's "ikke en tøddel m/ øgler å gjøre"-tråd straymond Småprat 9 27-11-2005 20:13

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:00.