"

Ris & Ros Her kan du rise eller rose reptilfreaks

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-10-2008, 07:59   #1
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Skogen på ene siden, sjøen på andre!
Alder: 28
Meldinger: 2,778
Standard Reptilfreaks - et puseforum?

tja...

jeg har jo vært her en god stund nå, og jeg har sett noen dra, og maaaaaange nye komme..

vel, dette er vel egentlig ett diskusjonsforum. Men det virker ikke slik lenger.
Før hadde vi skikkelige diskusjoner.
Nå er det jo for faen ( unnskyld utrykker ) ingen som tør å åpne kjeften en gang.å de som gjør det blir jo flådd fordi man sier hva man mener ?

altså, folk har jo blitt så utrolige hårsåre, spesielt de nye unge som får bitelitt kritikk å løper fra forumet med en gang..
Skal vi virkelig ha et forum hvor folk ikke tåler kritikk uten å gå iforsvar med en gang..
det er kun tråder om nybegynner dyr, hvor har det blitt av de lange diskusjonene vi hadde før ?

for all del, forumet i seg selv er flott.

bare man sier noe så kommer det alltid en som skal dysse ned diskusjonene. Sier man noe kritisk så får man høre at man kjefter alt for mye!

Kunne sikkert skrevet i evigheter, ja får nå får jeg vel høre at jeg kjefter igjen, som vanlig

Folk kan ikke melde seg inn på et forum, og verken tåle kritikk eller kjeft eller skikkelig diskusjoner.
Folk som får kritikk her stikker eller setter seg i forsvar..

så som jeg har hørt så mange ganger før ( i motsatt mening denne gang)

*skjerpings folkens, dette er ett diskusjonsforum*

Å, nå mener jeg ikke all småkranglingen, for den skal vi ikke ha.
Men at vi ikke får lov til å si fra eller kritisere uten att mange av medlemmene mener at vi er så inmari slemme, vi få som forstsat tør å si i fra...

uff,
Fortsatt ett flotters forum Frogger, men det har blitt litt pusete i det siste kan man si..

Nå mener jeg fra medlemmenes side, ikke moderatorene.
Gammel 02-10-2008, 11:41   #2
Reptilfreak

prøvekanin sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Ringsaker
Meldinger: 46
Standard

Jeg mener at det er mange måter og si sin mening på ....og viss det er yngre medlemmer som stikker pga av at de får "kjeft" er det da ikke bedre og formulere seg på en måte så de fortsetter å være på forumet her da ? Skulle tro det kunne være det beste for dyra iallefall !
Gammel 02-10-2008, 11:54   #3
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Miroxx Vis post
Du har blitt flink til å ta bilder da pus
Ja, det er et puse forum

Jeg er i den oppfatning at en diskusjon er sundt for et forumet, og lærerikt for debatantene. Dette forutsetter at diskusjonen går for seg på en sakelig måte, hvor deltagere ikke anngripes og dritt slenges over en lav sko. Skjer dette er hele poenget ved diskusjonen borte, da slikt avler useriøsitet, utrivelig stemning og i værste fall mobbing.

Når noen legger ut et bilde, må man regne med å få kritikk. Den kritikken som verdsettes og som regel godtas, er konstruktiv kritikk.

Forskjellene er:
Destruktiv kritikk
*Bilde av tarantell terrarie*
Kommentar: det var jævlig støgt, slik ser det ikke ut i naturen. Tarantellen din komme til å daue, og du bør se til pokker å pelle deg ut av hobbyen din dyreplager osv.

Konstruktiv kritikk
Kommentar: Terrariet ditt er litt for tørt til hva den arten du holder krever. Jeg vill anbefale deg å fylle vannskåla med vann i steden for sand. Her er noen tips til hvordan det kan innredes for å best gjennspeile dens naturlige leveområde, samt hvordan krav den har til luftfuktighet, varme osv...

Ser man at en person gjør eller sier noe som er skvær galt, skal man selvsagt si ifra, men da bør man gjør dette på en høflig måte. Hjelper ikke dette, bør det rapporteres til en moderator, som kan gå inn og gjøre de nødvendige tilltak.

Mvh
Robin
Gammel 02-10-2008, 12:08   #4
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post
Ja, det er et puse forum

Jeg er i den oppfatning at en diskusjon er sundt for et forumet, og lærerikt for debatantene. Dette forutsetter at diskusjonen går for seg på en sakelig måte, hvor deltagere ikke anngripes og dritt slenges over en lav sko. Skjer dette er hele poenget ved diskusjonen borte, da slikt avler useriøsitet, utrivelig stemning og i værste fall mobbing.

Når noen legger ut et bilde, må man regne med å få kritikk. Den kritikken som verdsettes og som regel godtas, er konstruktiv kritikk.

Forskjellene er:
Destruktiv kritikk
Kommentar: det var jævlig støgt, slik ser det ikke ut i naturen. Tarantellen din komme til å daue, og du bør se til pokker å pelle deg ut av hobbyen din dyreplager osv.

Konstruktiv kritikk
Kommentar: Terrariet ditt er litt for tørt til hva den arten du holder krever. Jeg vill anbefale deg å fylle vannskåla med vann i steden for sand. Her er noen tips til hvordan det kan innredes for å best gjennspeile dens naturlige leveområde, samt hvordan krav den har til luftfuktighet, varme osv...

Ser man at en person gjør eller sier noe som er skvær galt, skal man selvsagt si ifra, men da bør man gjør dette på en høflig måte. Hjelper ikke dette, bør det rapporteres til en moderator, som kan gå inn og gjøre de nødvendige tilltak.

Mvh
Robin

Jo såklart, er det forskjell!
men det er bare det at man får jo pepper uansett.
Spør man f.eks etter bilde av terra oppsett få rman en komentar f.eks" tror du ikke han har det rett eller" ol.

før så hadde vi jo diskusjoner, saklige. men nå er det jo bare om å gjøre å leke barnehage!
Gammel 02-10-2008, 13:11   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Det er VELDIG forskjell på å være spydig og ekkel, og å diskutere en ærlig sak på en "streng", men hyggelig måte. jeg elsker diskusjoner, men om det blir slik at to-tre personer hakker på noen med ekle kommentarer og slikt, så er det ikke noe hyggelig lenger..

Og jeg syns også det er litt forskjell på hva som kan kalles en heftig diskusjon, eller spørsmål. Når folk kommer her og trenger hjelp til dyrene sine, så er det hjelp man er ute etter. Ikke å få ryggen piska med 100 slag og synsing om hvordan denne personen driver med dyreplageri osv.

Så for all del, start en diskusjon ang et viktig tema, jeg har prøvd flere ganger tidligere i år, men slike tråder får visst litt lite respons.. Er visst mye kulere å kjefte på newbies som har vært litt uheldige i startfasen av sitt dyrehold. (?)
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 13:40   #6
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Standard

jepps, som jeg sa. RF har blitt en barnehage omtrent.
Nå sier jeg ikke at jeg er den som oppfører meg best, langt i fra.
Men alt har jo bare sklidd helt ut. På de fleste måter egentlig.
Gammel 02-10-2008, 13:53   #7
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 587
Standard

Ett forumproblem er jo nettopp att enkelte føler seg truffet nesten uansett hvordan en formulerer seg, ikke lett og nå frem til alle. Stort sett går det veldig braog ting blir oppfattet som konstruktiv kritikk, men forumtrollene som føler seg snurt over og bli snakket til vil alltid eksistere
Gobblin er offline   Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 13:58   #8
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 908
Standard

Jeg velger å se det slik at forumet er ganske sivilisert.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline   Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 13:59   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gorgonops Vis post
Jeg velger å se det slik at forumet er ganske sivilisert.
Haha, godt sagt!
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 14:23   #10
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Miroxx Vis post
Men alt har jo bare sklidd helt ut. På de fleste måter egentlig.
Sukk..
Fortell oss hvordan det skal være da Miroxx..
Frogger er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Splittet fra Reptilfreaks et puseforum? Androctonus Småprat 21 04-10-2008 13:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:42.