"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-08-2017, 22:19   #21
Reptilfreak

Nocturne sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 48
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Goomba Vis post

Så til de som gjerne ønsker seg dyr anbefaler jeg å ha litt is i magen og heller vente på en god oppdretter, enn å ta det første og beste som blir tilgjengelig.
Det er jo bra for dyrenes del, jeg var selv bekymret for at en haug med folk nå skulle kjøpe seg slanger og øgler uten å ha den minste snøring om hva disse dyrene faktisk krever. Skal ikke henge ut noen men jeg ble mildt sagt litt sjokkert da jeg snakket med ei dame i en dyrebutikk jeg var innom (skal ikke nevne hvilken) som skulle ha seg en Morelia viridis men som ikke kunne svare meg på noen basic spørsmål som størrelse på terrarie hun hadde tenkt til dyret, eller om hun visste at disse dyrene ikke egner seg for nybegynnere og at de kan være vanskelig å håndtere (det var flere ting jeg reagerte på også - f.eks hadde hun ikke snøring på hvilke tempraturer slangen krevde).

Personlig er jeg villig til å vente til jeg får akkurat de dyrene jeg vil ha (som nevnt ønsker jeg noen kule morphs av Leopard Gekko). Fant et firma i Sveits som hadde avlet frem noen fantastisk flotte dyr men det stod på hjemmesiden at de ikke ville sende dyrene - man måtte hente dem personlig, og man måtte også på forhånd vise dem bilde av terrariet man skulle ha dyrene i. Skjønner det egentlig godt - jeg får litt vondt når jeg ser disse "unboxing" videoene på Youtube, måten noen av disse dyrene blir transportert på der borte virker som direkte dyreplageri.
Nocturne er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Nocturne
Gammel 18-08-2017, 14:46   #22
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 907
Standard

Jeg regner med at det kommer til å bli en del omplasseringer som nå kan foregå åpent. Jeg ville ha ventet litt og sett om noe ble avertert her eller på FINN.no

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline   Svar med sitat
Gammel 22-08-2017, 10:56   #23
Reptilfreak

Nocturne sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 48
Standard

Endelig! Etter to uker med mye mailing, telefon og besøk hos diverse forhandlere har jeg landet to konkrete leads på Leos. Siden jeg er på jakt etter spesiell type morpher så har det gjort jakten ekstra vanskelig, men nå ser det altså ut som det kan gå i boks... men må nok belage meg på å vente minst 4-5 uker til før jeg faktisk får dyrene.
Nocturne er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Nocturne
Svar

Emner
kjøp, lover og regler

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Glomat Double Starter Unit 40w Repti_queen Utstyr 0 19-09-2009 15:44
Ett nytt liv starter Gobblin Snoker 23 19-07-2008 09:43
Starter fra scratch! mariusa Skorpioner 8 09-01-2007 21:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:23.