"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-12-2016, 18:53   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2016
Alder: 16
Meldinger: 106
Standard D.leucomelas og sørggis

Hei skal bygge et regnskogs terra (exo terra 45x45x60, 60 er høyden)

skal kjøpe meg en kul vannfall og en fogger, men lurte på hva slags planter (levende) synes dere jeg skal ha i dette, skal kjøpe sånne hobby Cocos Modul 40, 40x40 cm, 1 pcs. fra webzoo og tenkte og ha ulike planter i kurvene, kanskje bromeliader?

hva slags substart ville dere gått for?

trenger også noen form for planter som kan være i bakken på terrariumet tenker noe i denne duren https://www.google.no/search?q=brome...Bc7UNByW9dM%3A

hvor kan jeg kjøpe planter fra? og tåler plantene og bli frakta på denne tiden av året?
er usikker om jeg skal kjøpe froskene, men skal definitivt kjøpe3-5 sørrgiser av en venn(:
georgthegecko er offline   Svar med sitat
Gammel 02-12-2016, 19:24   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Det var da voldsomt som du skal ha dyr fortiden...
Siden du skal sette opp et regnskogsterra så må du ta tiden til hjelp. Et slikt terra lager du ikke på 3 min for så å putte dyrene inne.
I et skikkelig regskogsterra skal du la plantene etablere seg og vokse litt før du gjør noe annet. regn i hvertfall at terrariet må stå i 3-4mnd å gro seg til før du hiver noe levende inn i det.

Regnskogsterra er etter min mening juvelen av alle terrarier oppsett. Bruk tid, planlegg, samle inn råmaterialer og planter. Bregner, mose, klatreplanter, Brommer,Tillandsia, orkideer osv..

Utstyr du trenger:
Regnsystem,
Mye lys med høyt lysutbytte for å få plantene til å vokse.
Røtter, greiner osv her er det fantasien som setter begrensningene..
Lekakuler for drenering filterduk og bunnlag.
Vannfall kjøper du ikke, det lager du selv, det ser mye bedre ut og er billigere.
fogger kan du evt. kjøpe om du har penger igjen.

Om du ikke har et terrarie oppe å går så skal du ikke kjøpe verken frosker eller gekkoer! Du må først sette deg inn i er hvordan du vil sette opp terrariet ditt. Deretter hvordan plantene skal ha det og så få de til å trives. Når du har fått til det så kan du tenke på frosker og sørgiser.
Frogger er offline   Svar med sitat
Følgende 3 medlemmer liker Frogger sitt innlegg:
Gammel 02-12-2016, 19:47   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2016
Alder: 16
Meldinger: 106
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Det var da voldsomt som du skal ha dyr fortiden...
Siden du skal sette opp et regnskogsterra så må du ta tiden til hjelp. Et slikt terra lager du ikke på 3 min for så å putte dyrene inne.
I et skikkelig regskogsterra skal du la plantene etablere seg og vokse litt før du gjør noe annet. regn i hvertfall at terrariet må stå i 3-4mnd å gro seg til før du hiver noe levende inn i det.

Regnskogsterra er etter min mening juvelen av alle terrarier oppsett. Bruk tid, planlegg, samle inn råmaterialer og planter. Bregner, mose, klatreplanter, Brommer,Tillandsia, orkideer osv..

Utstyr du trenger:
Regnsystem,
Mye lys med høyt lysutbytte for å få plantene til å vokse.
Røtter, greiner osv her er det fantasien som setter begrensningene..
Lekakuler for drenering filterduk og bunnlag.
Vannfall kjøper du ikke, det lager du selv, det ser mye bedre ut og er billigere.
fogger kan du evt. kjøpe om du har penger igjen.

Om du ikke har et terrarie oppe å går så skal du ikke kjøpe verken frosker eller gekkoer! Du må først sette deg inn i er hvordan du vil sette opp terrariet ditt. Deretter hvordan plantene skal ha det og så få de til å trives. Når du har fått til det så kan du tenke på frosker og sørgiser.
har solgt litt dyr, så må ha noen nye,(: tenkte og kjøpe nedbrytere(spretthaler) også skal jeg kjøpe stein og røtter på nettet, skal vell ta en tur med mor til neste uke en gang og handle de plantene jeg synes er fine og ikke er altfor store og som tåler klimaet. har en plan på hvordan det skal bli men tegne kunskapende mine er helt ræva så får heller legge ut bilder under prossesen. skal ha vannfall rende fra toppen på venstre siden ned til bunnen av høyre.skal ha bromeliader i bakgrunnen også en form for en plante som henger ned med blader, blir vell noen redmoore røtter, og levende mose som henger på røttene.

synes sørrgiser er kule og virker definitivt kule når de skal jakte på mat. planen var vannagam, men kommer meg ikke til fredrikstad men noen grunner som ikke er vits i og ta her, men han jeg kan kjøpe frosker og gekkoer av bor ca 10min med bil fra meg så har vært oss han noen ganger og snakka og sett på reptilene hans.
georgthegecko er offline   Svar med sitat
Gammel 12-12-2016, 13:05   #4
Reptilfreak

benny84 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: vestfold
Alder: 35
Meldinger: 179
Standard

husk at kjøper du planter i blomsterbutikken å skal bruke med f.eks pilgift bør du plante om blomsten fra jorden den står til en ubehandlet(ugjødslet) jord å kun vanne med rent vann for å bli kvitt giftstoffene som er i sprøytemidlene blomsterforetninger å deres levrandører bruker. dette vil nok være frustrerende å endel av plantene vil nok dø før du har noen igjen som har klart seg om du ikke er flinkere enn eg med planter utenfor terra(som ikke skal så mye til) å husk å sjekk at det ikke er giftige planter for dyrenen som EFØY f.eks

ellers lykke til å stå på så blir det nok bra til slutt

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:23.