"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler Inspeksjon etter lovendring?

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-04-2016, 18:42   #31
Reptilfreak

2-bias sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Sted: Østfold
Alder: 23
Meldinger: 580
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Nei. Les deg opp på korrekt informasjon før du sprer det videre, så slipper man masse feilinformasjon på forumet.

Det er vel flere teorier om trynesnoken, noen omhandler enzymer og noen omhandler duvernoy's gland, men jeg tror ikke jeg har lest meg opp til teorier om at produksjon av gift/enzymer kan spores tilbake til naturlig føde slik med pilgift f.eks.
Uansett føler jeg det er rimelig safe og si det ikke skyldes bakterier.

Goomba sikter kanskje til meg her, han har sagt det meste, men som ett lite input så har jeg selv holdt trynesnok en periode - og har selv blitt bitt av en kjapp liten hanne på knappe 30cm, og det skal faktisk ikke SÅ mye ''tygging'' til for at det får resultater, og dette tross en liten kjeft. En stor hunne trenger knapt tygge på det vil jeg tro.

Dette er en stund siden nå, men etter ca 10 timer var hånda ubrukelig pga hovenhet, og det var ''peak'' etter ca 24t vil jeg tro, og det tok bortimot 7-10 dager om jeg husker korrekt før alt var tilbake som ''normalt''

Trynesnoker er morro små dyr, og jeg mener som flere andre absolutt at de kan bli holdt, men jeg skjønner også utrulig godt hvorfor de ikke er på positivlisten i første omgang.

Om dette var Jonas på 5 eller Marie på 10 knappe 8 uker etter en lovendring ville nyhetsoppslagene vært uendelige.

Har full forståelse for at det i første omgang vil komme en posotivliste med så godt som idiotsikre dyr, som IKKE kan påføre slike hevelser, smerter og lignende.

Det var Brian fra SnakeBytesTV (AnimalBytesTV) som sa det i en video, er ikke sikkert det er pga diett, men han sa de ikke har gift i fangenskap, det husker jeg godt, var bare noen uker siden jeg så videoen

2-bias er offline   Svar med sitat
Gammel 11-04-2016, 18:46   #32
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Da må du nesten finne videoen, for den har jeg lyst å se.
Gammel 11-04-2016, 19:05   #33
Reptilfreak

2-bias sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Sted: Østfold
Alder: 23
Meldinger: 580
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Da må du nesten finne videoen, for den har jeg lyst å se.
Det er over 400 videoer på den kanalen og selve videoen handlet ikke om trynesnoker, men den gikk innom dem, tror det var en 2 år gammel video, om du vil lete ^^
Kan hende jeg husker feil, for det er det samme hva han sa eller hva jeg tror han sa, det er kun sannheten som teller, og hva er sannheten?
Har ikke super mye kunnskap om andre slanger enn python, så jeg skal ikke snakke for sikkert : p

2-bias er offline   Svar med sitat
Gammel 11-04-2016, 19:36   #34
Winter is coming
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,888
Standard

Trynesnoker er giftige (om så meget mildt), i fangenskap som i naturen. Se på det på en annen måte, Duvernoy's kjertel er delt inn i tre, der type 1 finnes hos Trynesnoker, og er den minst farlige typen, mens type 3 finnes hos slanger som Boomslangen Dispholidus typus, og er den farligste utgaven. Boomslangen er definitivt like giftig i fangenskap som i naturen Trynesnoken er intet unntak. Duvernoy's kjertelen produserer proteiner, og inneholder enzymer som vi reagerer på, som Goomba viste bilder av ved ekstreme tilfeller av Trynesnokbitt. Kjertelen stopper ikke å produsere disse proteinene i fangenskap.
Følgende medlemmer liker innlegget til Jabbe
Gammel 11-04-2016, 20:59   #35
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av 2-bias Vis post
Takk for svar

Så uansett hva som skjer er det kun et begrenset antall arter som kan bli lov? eller kan det utvides?
Hvem er det som bestemmer hvor mange arter som skal være på denne listen?
I første omgang er det kun de artene som kan bli lovlig. Om det vil bli flere arter lovlig etterhvert er noe vi kan håpe på, men jeg det i såfall vil bli lenge til.
Frogger er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Frogger
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lovendring ? Kornsnok Lover og regler 9 06-12-2014 21:00
MT foreslår lovendring Bluemarble Småprat 0 14-03-2014 10:10
Ingen lovendring! (?) Martink Lover og regler 220 25-05-2013 17:34
Ved en eventuel lovendring - LES Reptils Lover og regler 40 12-11-2011 16:11
De tøffe/kriminelle og reptiler + lovendring dragoon88 Lover og regler 20 19-02-2011 22:31

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:20.