"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler vil bare høre hva andre mener om priser

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-04-2014, 10:46   #11
Reptilfreak

Bluemarble sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Finnmark
Meldinger: 988
Standard

Interesant tema! Jeg er vel det som kalles "hobby oppdretter" Jeg har div par med morpher som gjør de litt mer attraktive på den måten. Det jeg tenker på FØR jeg bestemmer meg for å avle på dyrene er om jeg har plass til avkom om de ikke blir solgt. Det synes jeg er en selvfølge å tenke på om man ikke har plass skal man ikke avle heller.

Når det gjelder penger for dyrene så må jeg bare si her og nå at hadde jeg gjort det for pengene hadde jeg sluttet for lenge siden. Å tjene noe som helst på dette er rimelig utelukket. Med tanke på hva du har av utgifter, utstyret koster, strømmen som brukes koster, maten koster, dyrene koster, veterinær behandling koster, dyrene i seg selv koster og for ikke å snakke om timer arbeid du legger inn i dyrene... Det er i beste fall ekstremt dårlig timesbetaling.

Noen som har lyst på kornsnok er det en selvfølge at de har utstyret klart og at de har satt seg inn i dyrholdet. Som regel så er ikke kornsnoker så veldig dyre da og jeg er imot at dyr er gratis(uansett dyr).. men jeg er nok ganske svak på det pungtet at jeg har brukt å gi avslag ved kjøp av flere dyr, men samtidig så er jeg nøye på det at nye eiere har satt seg inn i holdet, har utstyr klart og at om avkom ikke blir solgt så har jeg plass til dem. Så jeg tenker mer på dyrene enn på pengene. Godt hjem er viktigst!

Jeg skal være helt ærlig å si at penger er noe jeg ikke tenker på. Heller det at jeg har en genuin interesse for dyrene som overstyrer tanken på utgiftene jeg har...tror jeg

Synes mange har kommet med veldig gode poeng, skulle jeg ha tenkt mer på prisen?

Sist endret av Bluemarble; 30-04-2014 kl 11:41.
Bluemarble er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva mener dere? Dantalian Media 8 20-01-2013 00:47
Mener nordmenn bør spise mer insekter Zpider Media 7 15-08-2010 13:56
Store slanger i hus,hva mener dere? ederlezi Slanger 29 11-07-2010 11:40
Hva mener de ulike politiske partiene? Gregoris Lover og regler 40 04-05-2010 00:08
Ikke bare, bare og ha hund i hus... smørblomst Småprat 18 03-03-2007 16:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:13.