"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-09-2012, 21:41   #1
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 150
Standard Å fly med en gecko

Hei.
Er det mulig å fly med en reptil? Hvordan kommer jeg gjennom sikkerhetskontrollen og hva skal jeg gjøre resten av reisen? Er snakk om to sørgegeckoer, så mye plass tar de jo ikke. Spør fordi jeg bor i Nordland og helst vil unngå å sende dem i posten.
Wilma er offline   Svar med sitat
Gammel 10-09-2012, 11:46   #2
Reptilfreak

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 27
Meldinger: 1,629
Standard

Å sende reptiler pr post, er for det første ikke bare ulovlig, men en så stressfull opplevelse at de fleste vil nok være enige å kalle dette dyremishandling. Dette burde derfor ikke være et alternativ en gang..

Å fly med reptiler er nok en av de mer risikable måtene å smugle, hvertfall hvis det skal skje på en forsvarlig måte for dyret. Så klart det går ann å stikke hull i en kindereggboks og ha dem oppi og håpe på det beste gjennom sikkerhetskontrollen, men jeg ville nok heller ventet og sett om det ikke var noen som tilfeldigvis skulle din vei, og som kunne tatt de med seg videre nordover.
Evt, kan du vente til sommeren. For da skal jeg selv kjøre fra vestlandet og opp til Tromsø, men da må du jo vente litt..
Gammel 10-09-2012, 12:06   #3
Reptilfreak

Drageprinsesse sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Hordaland
Alder: 40
Meldinger: 690
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Nå vet ikke jeg hvor i Nord du bor, men hva med tog? Nordlandsbanen er det jo noe som heter ser jeg
Da kan man ta tog fra f.eks Bodø, med togbytte i Trondheim, til Oslo, og opp igjen da så klart Det tar riktig nok litt tid, type 18 timer, men da får man seg en helg på toget da, og man får sett mye Sove kupe kan man også få, og dermed har man bedre mulighet til å ta seg av dyret sitt
Det går et tog f.eks 21.10 som er fremme ca 15 dagen etter
Gammel 13-09-2012, 14:12   #4
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 150
Standard

Ja, jeg skjønner det. Vil jo også helst at det skal foregå på en tryggest mulig måte, og føler fly er både risikabelt og et dårlig alternativ for dyrene sin del.
Blir mest sannsynligvis tog da. Litt krunglete mtp. på selve reisen og tidene, men det funker. Vurderer å evt. fly ned og toge hjem igjen.
Takk for svar!
Wilma er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Vil ha gecko !!!! MrMlink9 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 48 27-08-2011 00:59
Inneholder day gecko diet (DGD) det samme som crested gecko diet (CGD)? marianne Gekkoer 0 22-03-2011 13:02
Frog eye gecko (wonder gecko) Ricky-man Gekkoer 5 01-05-2008 14:38
Leo gecko thomaser Leopardgekkoer og andre Eublepharis 8 24-05-2007 08:16
Ny Gecko,,Mat Leopardgekkoer og andre Eublepharis 15 04-10-2005 11:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:35.