"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-07-2012, 19:17   #51
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

En annen pastell jeg hadde fikk også lungebetennelse, dette reddet jeg med å la den største og få drikke litt osv som du sier.. Men de andre måtte gå i racket de gikk i. Og treverket der er som en svamp, så det har nok vært rått og kanskje satt seg noe i det som har gjort resten syke? ikke veit jeg.. Blir å bygge med melamin plater nå som jeg har penger, for å så kjøpe freedombreeder eller LP til året. Har allerede fått tak i et lite freedombreeder baby rack jeg henter straks.

Vetrinærene nektet å gi oss påfyll med antibiotika, da de måtte se på dyrene osv. Da var det allerede for seint.. Det mest ironiske er vel at jeg har diagnisert dyrene FOR dyrlegene hver gang det har vært noe...

Det som har død er:
0.1 Pewter(Den fineste pewteren jeg har sett, på både bilder og i virkelighet)
1.0 spider het ghost
0.1 ghost
0.1 spider
0.1 pastel
0.1 normal
1.1 lesser

Så dette er virkelig kjipt. Til året blir det å bygge et lite reptilhus, med slange rom, og øgle/Froske rom. Termostat styrt varme og aircondition i begge rommene, samt proff utstyr, eller hjemmelagd som jeg veit funker. Nå etter å ha kjøpt både dyr av folk, brukt utstyr osv osv osv. Så sitter jeg igjen med stor fortvilelse over hvor mye dritt det er der ute..

Kan vel egentlig ikke se for meg noe annen grunn til at han jeg kjøpte rackene av solgte dem for at det funket dårlig for han også(?)
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 21-07-2012, 19:30   #52
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,430
Standard

Det er veldig mange faktorer og årsaker til hva det kommer av. Kan være av støv, fukt, substrat, amoniakk fra avføring, det er så mangt hva det kan komme av men om racken var en svamp med tanke på fuktighet så kan jo det være en skade om man tenker råte eller soppdannelse?
Jeg fikk utbrydd fordi jeg hentet meg en kp fra ei svenske så det dyret startet alt hos meg. Men det er såpass vanlig så det er på en måte veldig fint å kunne oppleve det, uten å miste dyra såklart, for det er jo veldig lærerikt og noe en gjerne burde kunne vite hva man skal gjøre når det skjer.

Hvor lang tid gikk det før dyrene dine døde? Du mistet jo vanvittig mange fine morpher, så det er jo helt klart kjipt. Jeg har hatt flere dyr uten noe dødsfall, og slangen som startet det hele er i kjempegod form og spiser og driter som en hest.

Fortvilelsen over hvor mye drit det er der ute blir nok aldri borte, men man lærer seg hvem man skal handle av og ikke i etterkant... Og om man er såpass heldig å komme i konakt med noen som virkelig er seriøse og flinke så bør man opprettholde kontakten og evt gjøre bytter eller kjøpe dyr fra hverandre. På den måten er man hvertfall trygg på kvaliteten....

Men man kan jo aldri vite om noe uystyr en kjøper skal ta livet av nesten alt av dyr, og det er ikke akkurat noe en belager seg på, så det er hårreisende at det har skjedd. Skal man selge brukte ting så bør man i alle fall vaske det godt og sterilisere det så det er rent før det blir solgt.

Sist endret av Genetics; 21-07-2012 kl 19:32. Begrunnelse: Rettet opp x-antall skriveleifer......
Genetics er offline   Svar med sitat
Gammel 21-07-2012, 20:30   #53
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Det som skjedde var vel at alle fikk lungebetennelse på likt, alle som var i racket fikk det. Vi satt også en Fire inn i racket men tok den ut og satt den i et annet rack(laget selv, mindre bokser). Da greide vi å redde den fra å bli alvorlig syk. Vi fikk alle friske, men så kom det utbrudd sånn etterhvert på hvert dyr, symptomene kom og dyrene døde raskt etter.

Det var også KUN kongepythoner som har død, med tanke på at vi har en del sandboaer, tepper, snoker osv. samt en hel del andre reptiler så må det ha vært noe rundt kp'ene.

En konge boa het albino døde også, av den kjente boa sykdommen(husker ikke hva den heter i farta). Har en salmon het albino hue som har gått sammen med den, så er i grunn livredd for at den også skal få disse symptomene, da er det jo ihvertfall ikke noe å gjøre for å redde den. Men hittil ser den bra ut så jeg får satse på at den ikke er smittet.

Har begynt å planlegge innkjøp av nye kp morpher, avtaler med folk begynner å gå i boks og det kommer til å bli noe (jeg syntes hvertfall) er spennende. Da håper vi på å klekke en del kule ting til våren og i den sammenheng satse på at loven skal være forandret så jeg kan være enda mer åpen om dette og at det kanskje skal bli lettere å få solgt disse.

Så er det vel ikke så mye mer spennende som klekker fra vår side i år. Når de siste eggene er ute av incubatoren får jeg gå igjennom den og finne ut hva som skjedde. På displayet står det at en sensor er ødelagt eller noe. Jo mer avansert det er, jo mer går i stykker.. Får finne meg et sånt gammelt cola kjøleskap, de er jo perfekte til å klekke egg i.

Er det ingen andre på forumet her som har noe spennende i klekkeren? Det jeg sitter og er mest spent på nå må igrunn være kjønnet på kp'ene samt et reverse stripe x blizzard egg. Vi har ikke klekt noen reverse stripe hittil, så det hadde vært moro om denne tassen skulle være det. Om det ikke er et ressesivt gen, syns egentlig alt om genetikk til leoser bare er rot.. Skjønner omtrent ikke hva som er albino og ikke en gang, kanskje bare jeg som er litt treig? hehe.
Gammel 21-07-2012, 20:37   #54
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Standard

Skaff F10, tar det RI og andre sykdommer bør det vel også kunne ta eventuelle sykdommer på boaene også.

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
syns egentlig alt om genetikk til leoser bare er rot.. Skjønner omtrent ikke hva som er albino og ikke en gang, kanskje bare jeg som er litt treig? hehe.
+1 på denne....
Gammel 21-07-2012, 21:14   #55
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Det som er med boa sykdommen er at den ikke kan bli bra av det, av det jeg har lest så har ingen funnet noe metode for å bli bra på ihvertfall. Boaer kan få det, men det kan smitte til pythoner. Så hygienen er god her når det kommer til håndtering av python / boa
Gammel 24-07-2012, 19:48   #56
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Uflaksen fortsetter, den normale døde på vei ut av egget..
Og pinstripen ble en hann, så det ble nok ikke noe pin pied prosjekt holdback i år, har allerede en hann, og hanner til pied prosjekter. Da gidder jeg ikke å styre med 50% het.. Dog har den noen het pied lignende tegninger på buken/halen, men siden det er en pinstripe tørr jeg ikke å utale meg noe særlig om han skulle være het, da jeg ikke veit hvordan disse markeringene funker på dette genet.. Uansett hadde det jo vært moro å se om noen hadde fått fram noe med han Veldig fin i fargene etter min mening, men det vokser seg kanskje ut? Pinstripe er dritt fine base morpher uansett! Og som jeg alltid lover bilder uten å komme med noen, så følte jeg at det var på tide nå hehe.

1.0 pinstripe klekt juli 2012.

Tok et par bilder av et par leopard gekko kull også.
Enigma(hold back) og normal?

Og et par andre jeg ikke aner hva er..

Digger den vanilje aktige fargen...

Veldig dårlig kvalitet.. brukte mobil denne gangen.
Gammel 24-07-2012, 21:31   #57
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Standard

Frister nesten litt med pinstripen gitt... Flott morph!

Likte også veldig godt leosen til høyre i nederste bilde

Satt dere også på noen ackieegg?
Gammel 24-07-2012, 22:52   #58
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Liker den leosen veldig godt selv, men spørs hvordan den farger ut..
Ikke noe galt i pinstripe vel? hehe

Vi hadde ackie egg i vinter en gang, enten var alle ubefrukta, tørka inn, eller at de ble dårlige pg.a moren ble stresset av hannen, det ble hvertfall ikke noe av. Det var også i "mattilsynet tiden" og vi hadde nok å tenke på, så det ene egget som så bra ut tørka inn da vi glemte å fukte incubatoren. Nok et poeng til en vanlig hjemmelaga klekker, da hadde jeg sluppet å tenkt på slikt med fukting

Kommer nok flere ackie egg etterhvert, sist gang kom de raskt etter at jeg fôra varanene VELDIG godt, da de ikke hadde fått alt for mye mat hos forige eier.. Eller retteresagt, varanene er veldig kresne..

Så det eneste som gjennstår er noen få leos egg.
Gammel 25-07-2012, 10:29   #59
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Standard

Hvordan fargene blir er alltid interessant og en morsomt prosess

Og nei, ikkeno galt i pinstripe
Gammel 25-07-2012, 11:57   #60
Reptilfreak

Euryurus sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 757
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Dødsfine leoer! Lov å være litt misunnelig når sånne klekkes hjemme hos noen, hehe

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Massevis av egg :) A. Achatina ZyK3R Andre virvelløse dyr 3 25-05-2010 19:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:37.