"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-06-2012, 22:34   #31
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 27
Meldinger: 67
Standard

Fine gekkoer! ;D jeg har enda ikke lyktes med å få klekket noe av krokkodillegekkoene. utrolig nok så ser det ut som hun har egg i magen på ny nå, så det er bare til å håpe spent igjen hehehe. gratulerer med nye leoser, kunne tenkt meg slike selv også!
JoranWa er offline   Svar med sitat
Gammel 17-06-2012, 22:35   #32
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 27
Meldinger: 67
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Funnet 2 crested gekko unger til, den ene av dem er ufattelig pen. Generelt lys, med fine lyse markeringer over hele kroppen.

Den førstefødte er ganske mørkerød enn så lenge.

Og tredjemann som jeg fant for knapt 10 minutter siden er generelt veldig sandbrun over hele kroppen.

Tok nå tiden til å lete etter egg, og fant 4 befruktede egg som så veldig fine ut. 1 egg som var klekket som jeg ikke har funnet noen unge fra, så regner med den har blitt spist.

Gekkoene har iallefall vært travle, det får'n si. Veldig moro med disse små da, selv om det ikke var helt planen i år.

Nyoka, min største kongepyton-frøken, har også lagt egg, men alle var ubefruktede, harde små "steiner". :/ Egentlig som forventet, og passet egentlig veldig greit at det ikke var ordentlige egg.. Har ikke plass til oppdrett på slanger denne sommeren, kommer sterkere tilbake neste sommer der.
Nyoka har jeg jo forsøkt å få avlet på i godt over 3 år nå, men det er først nå hun ga meg noe resultat.. og så var det "duds". Så ja, hun er nok ikke noe særlig avlsmateriale.

hvordan ser vi om eggene er befryktet eller ikke? tenker på gekkoegg.
JoranWa er offline   Svar med sitat
Gammel 18-06-2012, 09:21   #33
Reptilfreak

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 104
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av JoranWa Vis post
hvordan ser vi om eggene er befryktet eller ikke? tenker på gekkoegg.
Om du tar en lommelykt å lyser under egget skal du kunne se noe rødt inni der.
WARNING: vær extremt forsiktig og ikke snu egget siden det er en luft bobble inni der og de drukner om de ikke ligger riktig til den.
Abcewaitwhat er offline   Svar med sitat
Gammel 18-06-2012, 16:28   #34
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

Gode egg ser som regel.. gode ut, ubefrukta egg faller raskt sammen og ser heller ikke så bra ut, de er gjerne mere gule, selv om mange befrukta egg kan være ganske gule..

Når du lyser i eggene ser du som regel etter blodårer, dette er ikke like lett med gekko egg som større egg. Noen gekko arter legger også veldig harde egg som kan være enda vanskeligere å se på.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 17-07-2012, 21:19   #35
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,430
Standard

Og hvordan går det med egga? Blir det noen unger?
Gammel 17-07-2012, 23:29   #36
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Det har klekt 8 leoser her, og 3-4 stk om ikke fler er på vei, samt 3 ballpython egg. Det fjerde innholdt en død pinstripe(egget tørket inn og jeg valgte å klippe det). Klekkeren har f@!ka seg, og det blir ikke nok fuktighet i den lenger. Slike fancy ting er jeg virkelig ikke noe fan av, bruker den igrunn kunn for at jeg har fått den av en kammerat. Så til året blir det å kjøre på med kjøleskap, varmematte, termostat og tette bokser til eggene, som holder på fuktigheten..
Forhåpentligvis blir det en del egg som dukker opp da..

Nå får vi bare sitte i spenning og vente på at flere pinstriper skal klekke, ble vist "feil far" da jeg håpet at det skulle bli en het pied - het pied parring, ble vist en het pied - pinstripe parring istede(bedre enn ingenting!), en pinstripe har død, så jeg håper det klekker minst 2 pinstriper.. halvparten av kullet blir jo het pied også, så det kan være spennende å beholde en hunn pinstripe for senere pied prosjekter.

Ellers er det vel reverse stripe - blizzard, og hybino - blizzard, som er igjen av leoser..
Følgende medlemmer liker innlegget til mr-repti
Gammel 18-07-2012, 06:57   #37
Reptilfreak

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 104
Standard

Bilder!

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
Det har klekt 8 leoser her, og 3-4 stk om ikke fler er på vei, samt 3 ballpython egg. Det fjerde innholdt en død pinstripe(egget tørket inn og jeg valgte å klippe det). Klekkeren har f@!ka seg, og det blir ikke nok fuktighet i den lenger. Slike fancy ting er jeg virkelig ikke noe fan av, bruker den igrunn kunn for at jeg har fått den av en kammerat. Så til året blir det å kjøre på med kjøleskap, varmematte, termostat og tette bokser til eggene, som holder på fuktigheten..
Forhåpentligvis blir det en del egg som dukker opp da..

Nå får vi bare sitte i spenning og vente på at flere pinstriper skal klekke, ble vist "feil far" da jeg håpet at det skulle bli en het pied - het pied parring, ble vist en het pied - pinstripe parring istede(bedre enn ingenting!), en pinstripe har død, så jeg håper det klekker minst 2 pinstriper.. halvparten av kullet blir jo het pied også, så det kan være spennende å beholde en hunn pinstripe for senere pied prosjekter.

Ellers er det vel reverse stripe - blizzard, og hybino - blizzard, som er igjen av leoser..
Abcewaitwhat er offline   Svar med sitat
Gammel 18-07-2012, 15:56   #38
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Standard

Har inntrykk at pinstripe ikke er særlig å få tak i i Norge, så pin het pied er ganske morro. Får krysse fingrene for at du en gang i framtiden får produsert en pin pied, de er jo helt fantastisk flotte
Gammel 18-07-2012, 16:43   #39
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Standard

Nei, pin har ikke vært for ofte her.. Og de siste årene har jeg heller ikke sett særlig til dem i Sverige, sånn i forhold til tilgangen på andre morpher som f.eks fire..

Håper de klekker snart.. dag 55 idag.

Ellers fant vi en liten ny klekt leopard gekko i klekkeren i dag. Som kommer fra en Hybino x blizzard parring. Får bare vente og se på hva den faktisk er..

Regner med at søsken egget er rett rundt klekking nå også.

Ellers blir det nok andre fedre i de neste leos kullene vi kommer til å planlegge, så det kan bli moro å se hva som klekker etterhvert. I de kullene som har kommet vil jeg tro det kun er den samme blizzard faren som har gått igjen.
Gammel 18-07-2012, 17:36   #40
Reptilfreak

Genetics sin avatar

Standard

Sant det du sier. Sjelden man ser de i Sverige og, litt synd da det er en veldig fin morph for den vanlige kjæledyrholderen Har dere flere kp egg på lur eller?

Blizzard er jo en av de fineste morphene hos leoser synes nå jeg, så det er jo ingen skam å klekke flere av disse

Og ja, bilder hadde vært kjempemorro
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Massevis av egg :) A. Achatina ZyK3R Andre virvelløse dyr 3 25-05-2010 19:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:31.