"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-10-2011, 20:24   #11
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,743
Standard

Det har jo alltid vært "dyrere" ¨kjøpe reptiler i Norge enn i Sverige.
Jeg synes fortsatt at vi Nordmenn har vært kjempe flinke til å holde prisene oppe.
Men til å med noen av Svenskene har begynt å sette opp prisene litt igjen,noe jeg synes er en bra ting.
leo77 er offline   Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 22:39   #12
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Det har jo alltid vært "dyrere" ¨kjøpe reptiler i Norge enn i Sverige.
Jeg synes fortsatt at vi Nordmenn har vært kjempe flinke til å holde prisene oppe.
Men til å med noen av Svenskene har begynt å sette opp prisene litt igjen,noe jeg synes er en bra ting.
Fortiden syns jeg egentlig prisene er sykelig lave her.. Du ser kongepython morpher til 50% av Sverige sine priser omtrent, likevel sitter det folk her og klager på at de ikke får tak i, og at de SKAL ha..

Her om dagen fikk jeg også interesse for en annonse jeg la ut, med tilbud om å bytte i gift slanger.. Fortalte at hognose er det eneste som interesserer meg når det kommer til gift og ga en veldig fin pris, på et par dyr/trio. dette mener jeg var 1500,- for dyr du sjeldent finner både her og overgrensen. Da fikk jeg avslag, dette var for dyrt.. Trudde gift folka var rimelig klare for å betale en del penger..
mr-repti er offline   Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 23:46   #13
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 45
Meldinger: 528
Standard

Har nok litt med att flere og flere har lært seg å avle opp dyrene.
Kan nesten sammenlignes med fuglehold også.Noen holder en liten fink i ett bur og er fornøyd med det.noen andre drar det litt lenger å ser seg etter spesielle arter som de kan huse i fine bur osv.
norway er offline   Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 01:15   #14
Reptilfreak

sinsuburb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Øvre Romerike.
Alder: 36
Meldinger: 29
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Hjertelig velkommen nybegynnere!

Hvorfor plager det deg at det er mye nye folk innen hobbyen her? Er vel en bra side for folk som vil starte da. Er man nybegynner og finner all infoen man er ute etter her på forumet så er jo det supert! Da har jo Reptilfreaks.no vært med på å gi dem en myk og bra start. De aller fleste innen hobbyen syns vel det er moro at flere og flere viser interresse for det vi driver med, og da er det vel heller på sin plass å ønske de nye velkommen istedet for å rakke ned på at de er medlemmer her hos oss. Vi har jo alle begynt et sted, og absolutt alle har nok sett et bilde av en art og sagt "en sånn vil jeg ha". Er ikke dermed sagt at man MÅ kjøpe den. Jeg har f.eks sagt i alle år at jeg ønsker meg en Ferrarri, men kjører fortsatt en volvo.... Vil en nybegynner begynne med en enkel art så la dem nå gjøre det. Syns de det er skummelt og for krevende så snur de kanskje i døra og starter med fluebinding som hobby istedet? For dyrets beste så er det vel uansett greit å ikke kline til med en krevende art som da kanskje blir misligholdt. For vi vil vel det beste for våre dyr? Det er jo de som er hovedfokuset?

Stor takk til Reptilfreaks.no for en super side med masse info til ny og gammel. Dere gjør hobbyen lettere og morsommere for veldig mange mennesker!
Gammel 25-10-2011, 01:43   #15
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Det vil vel strengt tatt alltid være billigere å kjøpe norsk enn svensk om man tar med utgiften med å reise til Sverige?

Sist endret av Frogger; 25-10-2011 kl 01:57.
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 01:58   #16
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Det vil vel strengt tatt alltid være billigere å kjøpe norsk enn svensk om man tar med utgiften med å reise til sverige også..
Det kommer helt an på hvor i landet du bor... Og om du er villig til å kjøpe hva enn det måtte være, bare for det selges nært der du bor.
reptis er offline   Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 16:54   #17
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 26
Meldinger: 2,838
Standard

Det irriterer meg ikke at det er mange nye, men få erfarne.. Alle forsvinner fra forumet etter en vis tid virker det som(ok, ikke alle.. mange).

Ser man bort i fra kjøreturer og slikt og kun på dyrene, er det som regel billigere å kjøpe dyr i Sverige, alt for mye på enkelte arter... Likevel er det dyr i Norge som selges for halve prisen av svenske prisene.. Tar man med reise og slikt.. Aight, mulig man får det man vil ha i nærheten og at man sparer en del utgifter.. Slik er det ikke alltid, selv om et dyr befinner seg i Norge kan det være mye billigere og komme seg noen mil over svenskegrensa, jeg sparer mer på å kjøre 4-5 timer til f.eks Expo syd, enn å kjøre i opptil 10 timer her i landet. Jeg sier ikke at man skal dra til Sverige, kjøper man ikke dyr i Norge blir jo markedet aldri ordentlig.. Men jeg sier at man nødvendigvis ikke sparer penger i Norge uansett.
mr-repti er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
kjøp og salg Tony Forslag til endringer/forbedringer av siden 9 10-05-2009 20:36

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:34.