"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler Dårlig planlegging eller impuls?

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-02-2011, 12:23   #11
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Jeg forstår det når det har gått mer enn 1-2 år og livssituasjon endrer seg uten at man kunne ha visst det noen år i forveien.. Sånt skjer, bare. Hadde ikke jeg hatt muligheten til å få noen til å passe dyrene mine så hadde jeg vært i samme situasjon nå, hvilket ville vært helt grusomt.
Men jeg blir faktisk irritert når jeg selger dyr til folk, og så ser jeg at dem er ute for salg igjen bare noen uker eller få måneder etterpå. Det er respektløst. En ting er at disse dyrene ikke knytter seg til personer, men de knytter seg til områder/terrariet. Det kan umulig være bra for dem å bytte hjem så ofte. Det burde ikke vært noen dyr som fikk oppleve det med mindre det var en helt spesiell situasjon.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 11-02-2011, 15:05   #12
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 32
Meldinger: 1,111
Standard

det er utrolig kjipt at dyrene får lide fordi noen kjøper på impuls.. syntes det er mektig rart at noen personer kan kjøpe dyr når de er sikker på at de må flytte eller lignende om noen få mnd... værre er det med de som kjøper et reptil, og selger det mye dyrere kort tid etter.. virker som om noen går inn for dette, prøver å tjene penger på kjøp og salg av dyr.. man kan selfølgelig si det om og om igjen, kanskje noen kommer til å bite merke i dette og ikke kjøpe det herptilet de ville ha, enda. men mangen vil nok fortsatt kjøpe det, desverre..

og ja, noen her har sikkert sett at jeg hadde en annonse her inne der jeg solgte alle mine dyr, og før noen prøver å henge meg for det, så kan jeg bare skrive med en gang at det var en helt annen grunn...
Gammel 11-02-2011, 16:50   #13
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 38
Meldinger: 366
Standard

"Alle" dyrarter går gjennom slikt, sett de på ilder markedet som ender som kasteballer.
Fra den ene, til den andre. Noen dyr må vist lide trist
Gammel 14-02-2011, 22:20   #14
Reptilfreak

thedan sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Hordaland
Meldinger: 803
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Trist.. 6 skjeggagamer til salgs på repti bare idag. Forholdsvis unge individ alle sammen..
Alle har vel en grunn til å selge disse, men en god grunn er en annen ting.. :/
Gammel 14-02-2011, 22:41   #15
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Meløy(Nordland)
Alder: 48
Meldinger: 35
Standard

Syntes mange her er litt fordømmende over for andre, og dette om ting man ikke vet grunnen til. Kan ikke tenke meg til at det er bedre om folk beholder dem,og dyrene ikke får det stellet dem trenger og fortjener. Da må det være bedre om dem blir solgt. Syntes selvsagt ikke det er rett at dyr skal bytte eiere mange ganger. Ser allikevel ikke noen grunn til å dømme folk av den grunn, vi kan alle gjøre en feil, komme i en situasjon der det ikke er mulig å beholde dem. Jeg ser jo på blant annet repti.net at enkelte omsetter en del dyr litt ofte, men det gjelder vel ganske få, men går ut fra at dem det gjelder driver kjøp og salg, og det vil det vel alltid være, her som alle andre plasser hvor det er et marked, vil noen prøve å tjene penger på det.
Svro er offline   Svar med sitat
Gammel 15-02-2011, 09:30   #16
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 46
Meldinger: 850
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Om man har "gått lei" de dyrene man har syntes jeg det er mye bedre å selge de billig/omplassere de så de kan få bedre hjem og stell. Da dyr som eieren ikke har intressen for lenger fort kan bli stuet vekk.

Men å gå lei ett dyr å selge det, for bare å få kjøpe en annen art syntes jeg er dårlig.
moniq er offline   Svar med sitat
Gammel 15-02-2011, 09:38   #17
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Jeg "liker" særlig annonsene som sier "Har ikke tid til min kongepyton lenger," bla bla bla, og nederst står det "Byttes gjerne i noe annet reptil."
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 15-03-2011, 16:47   #18
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 447
Standard

Dette er jo noe som går igjen i hele "dyrenorge".

Hunder som omplasseres så snart de når puberteten, katter som settes fri i feriene, osv.
Folk skaffer seg dyr fordi de i øyeblikket har lyst på det, uten å tenke over at dyret lever i flere år, at dyret kan bli sykt, og at det garantert blir flere utgifter knyttet til dyret enn akkurat innkjøpspris og mat.
Før man skaffer seg dyr bør man også tenke gjennom hva man skal gjøre med dyret dersom noe uforutsett skjer. Har man da anledning til å ta seg av dyret helt til man finner et nytt og bra hjem til det, ect...
ville er offline   Svar med sitat
Gammel 15-03-2011, 19:02   #19
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 492
Standard

Vel.. Jeg fikk kjenne på skuffelsen som mange andre har,etter at de har solgt et dyr i tro om at det har fått et godt hjem,for så etter to månder se en annonse på det,der det selges for en slikk og ingenting... Utrolig skuffende og frustrerende. Vurderer å kjøpe geckoen tilbake,for å finne riktig eier selv(igjen),og da helst en voksen person med en stabil hverdag..:(
ederlezi er offline   Svar med sitat
Gammel 15-03-2011, 19:03   #20
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 492
Standard

det er vel karma det kalles? som strengt tatt kun går utover dyrene....
ederlezi er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Dårlig valg? demios Snoker 12 07-02-2009 13:56
Reptilfreaks som et forum,,bra eller dårlig ? leo77 Ris & Ros 31 22-10-2008 13:40
Når ett egg går dårlig. Gobblin Snoker 14 30-08-2008 01:02
Dårlig erfaring… nidhogg Helse og sykdommer hos reptiler 12 24-06-2007 10:03
Det ser jammen dårlig ut:-( cattamilla Lover og regler 6 13-04-2006 23:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:22.