"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-07-2010, 19:29   #31
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 360
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Unnskyld meg, men oppfør deg litt a Og det er en god del taranteller i ORP, men alle er ikke framme i utstillinga, MEN de har alikevel rundt 5 stk til utstilling og det holder for så vidt. En slik park skal ikke kun være til for å få HÅNDTERE dyrene, men for å øke kunnskaper om dem, om det så er insekter eller reptiler/amfibier. Greia var det at det er fint å vise fram og dele kunnskaper om insekter også, for det er faktisk en god del av befolkningen som ikke takler den slags skapninger selv om det er lovlig. Har jobba i dyrebutikk hvor det sto en T. Blondi (tarantell) og der var det folk som kom innom KUN for å titte på den, så det at det ikke er folk som er interessert i det er rett og slett usaklig. Jan Ove har også et godt motargument på det der, som taler veldig sterkt for seg.
Det er nok flere som synes insekter er interessante å se på, selv om ikke akkurat du har merka det

Men som SlangenKa selv sier, så er det det å få starta opp som er det viktigste.
Du får lære deg å lese før du komenter oppførselen til folk.... jeg har sakt akkurat hva jeg mener ca 15 ganger nå så det er vel ikke vits å repetere det, ønsker du det får du lese postene en gang til. Det er alltid noe i et innlegg som kan vrenges å vris på, men vist du ikke forstår en dritt av hva jeg mener er det jo ganske nyttesløst å diskutere?
Vist det er så stor inntresse for buggs så start en egen park for de da vel om du mener det er leve dyktig. Men det er en reptil park det er snakk om ikke en park for buggs, buggsa blir en ekstra gode vedsiden av reptilene. Når folk går i en reptilpark er det hovedsaklig for å se reptiler.

Når du qoter slangenka så har du kansje lest hva han har skrevet? Hva er da vitsen med å gnåle mer om de buggsa da?

Han har brukt flere år på å lage en god plan og dere veit bedre etter å ha sittet med tanken i hode i 3 dager. Derfor blir jeg oppgitt og noe krass i formuleringene, og det virker som det fortsatt ikke trenger inn.

SlangenKa kommer til å fikse dette glatt, og jeg ønsker han selvsakt lykke til på veien!
Ps, det er jo veldig flott at du stiller med din kompetanse Jon og jeg betviler ikke at du kan dine saker.
evak er offline   Svar med sitat
Gammel 13-07-2010, 07:52   #32
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 10
Standard medlemmer på facebook

Hei alle sammen. Nå er vi over 800 medlemmer på facebook og vi øker stadig dette går jo strålende. Tusen takk for støtten alle sammen.
SlangenKa er offline   Svar med sitat
Gammel 18-07-2010, 15:35   #33
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 10
Standard Trondheim Reptilpark AS

Da er vi passert 1000 medlemmer tusen takk for støtten alle sammen
SlangenKa er offline   Svar med sitat
Gammel 18-07-2010, 19:45   #34
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 360
Standard

Det er knall bra!!!! Dette går virklig veien
evak er offline   Svar med sitat
Gammel 18-07-2010, 19:46   #35
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 492
Standard

Blir bra dette!
ederlezi er offline   Svar med sitat
Gammel 19-07-2010, 12:41   #36
Reptilfreak

Frøken Fjong sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Rissa, Trondheim
Alder: 39
Meldinger: 6
Thumbs up

Så bra! Hadde aldri trudd at det skulle komme en reptilpark til Trondheim! Søker du etter ansatte? Jeg har hatt Tiger Python, Diamant Python, Rødhale Boa, Regnbue Boa, Iguana og diverse Snoker, men har nå bare en Leopard Gecko. Så jeg har litt erfaring med reptiler. Trur vi har en felles venn, ,Nicola?? Hun nevnte at hun kjenner en som skal starte reptilpark. Lykke til videre
Frøken Fjong er offline   Svar med sitat
Gammel 03-09-2010, 08:30   #37
Reptilfreak

Azuten sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 30
Meldinger: 14
Standard :O:D

Sitat:
Opprinnelig postet av SlangenKa Vis post
bli væll d ja

NICE.. bare å si ifra når du trenger folk
Gammel 03-09-2010, 11:14   #38
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 29
Meldinger: 42
Standard

Jeg mener det at et par fargerike tellaer, og en blondi ville dratt inn litt ekstra folk, og du kunne også reklamert med å holde en tarantell. Ja, jeg vet at det ikke er optimalt, men jeg mener at én litt stresset tarantell er en liten pris å betale for å få opp interessen for dyrene.

Forsåvidt er jeg enig i at du skal drive det hovedsaklig som reptilpark, men et par andre dyr kunne ikke gjort noe, men du kommer aldri til å få noe behov for 100 tellaer og skorpiser.
Gammel 03-09-2010, 14:47   #39
Reptilfreak

gurine sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 122
Standard

En god "dyrepark" har selvsagt noen skorpioner, tellaer etc etter min mening.

Håper dere får til denne parken og at det blir bra

Lykke til.
gurine er offline   Svar med sitat
Gammel 03-09-2010, 14:52   #40
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 907
Standard

Jeg skulle gjerne sett noen øgler i tilegg til alle slangee som er nevnt i en slik park. Her i Oslo er for ekselmpel dvergvaranene blandt de stiligere dyrene. Hadde du greid å få fatt i et par blåtungeskinker, kansje endog kongleskinker, hadde nok folk fått øynenen opp!

Ellers er noe av det som jeg har sett drar folk store, stilige terrarier. Gjerne noen med kombinasjon land-vann, flere arter og godt med vegetasjon. Ulempen er at slike tar lang tid å etablere...

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
dyrlege i trondheim ark Småprat 1 30-06-2010 11:44
Trondheim Spaniolen Messer og utstillinger 2 30-03-2010 09:51
Boaslange tatt i Trondheim Janka Media 14 13-02-2010 17:50
Leilighet i trondheim? Sharkie Småprat 1 15-07-2008 18:43
Trondheim selgere? stinelur Terrarier 2 19-12-2007 23:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 11:10.