"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-06-2010, 11:47   #11
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 10
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Karine Vis post
Melder meg også opp i en sikkert lang liste arbeidssøkende hos deg hvis parken blir realitet! :p
må jo ha ansatte
SlangenKa er offline   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 15:55   #12
Reptilfreak

Parabuthus sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,379
Standard

Gode nyheter!

Jeg håper at det blir plass til mer enn amfibier og krypdyr som tross alt kan sees flere steder i Norge nå. Jeg ville gjerne ha sett flere uvanlige og spesielle invertebrater. De stedene jeg har sett i Norge så langt har ikke vært mye å skryte av i forhold til denne gruppa (bortsett fra vandreutstillinga til Petter J & Co). Det er folk med kompetanse på de fleste invertebratgruppene i Norge idag, og mange har kontakter i utlandet som muliggjør å få tak i en del ting som ikke har vært vist noe ofte i Norge (om i hele tatt).

MVH

Jan Ove
Parabuthus er offline   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 21:02   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 360
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Parabuthus Vis post
Gode nyheter!

Jeg håper at det blir plass til mer enn amfibier og krypdyr som tross alt kan sees flere steder i Norge nå. Jeg ville gjerne ha sett flere uvanlige og spesielle invertebrater. De stedene jeg har sett i Norge så langt har ikke vært mye å skryte av i forhold til denne gruppa (bortsett fra vandreutstillinga til Petter J & Co). Det er folk med kompetanse på de fleste invertebratgruppene i Norge idag, og mange har kontakter i utlandet som muliggjør å få tak i en del ting som ikke har vært vist noe ofte i Norge (om i hele tatt).

MVH

Jan Ove
Det er jo en reptilpark...
evak er offline   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 21:55   #14
Reptilfreak

Parabuthus sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,379
Standard

Selv om ordet "Reptilpark" er i navnet betyr ikke dette at man kan ha andre grupper også (jfr. Akvariet i Bergen). Personlig hadde jeg foretrukket at man heller hadde brukt navnet "Troparium" (f.eks. "Trøndelag troparium"), men innholdet er viktigere enn navn.

MVH

Jan Ove
Parabuthus er offline   Svar med sitat
Gammel 01-07-2010, 23:33   #15
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 625
Standard

Tror ikke jeg vet om noen reptilparker som ikke har insekt eller amfibieinnslag.

Eller hva... reptilfreaks.... er vel alikevel egentlig ingen steder der er flere insektposter?
Gammel 02-07-2010, 02:13   #16
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Tror Jan Ove er inne på noe.. Ved å øke mangfoldet av utstillings dyr ved å trekke inn amfibier og krypdyr (leddyr og insekter) så tror jeg i det vil skape en mye mer populær pari i og med at man favner om et større publikum. Parken vil også bli mer unik i og med at det er svært få eller ingen i landet som til nå har gjort dette skikkelig.
Selv om Akvariet i Bergen og reptilparken har innslag av et og annet amfibie og insekt er dette noe man ikke har lagt videre vekt på..
Ta en titt på Audubon Nature Institute | Celebrating the Wonders of Nature dette er desidert en av de kuleste dyreparkene jeg noen sinne har vert i, både i størrelse, seriøsitet og i antall utstilte dyr. Det som gjør denne saken kul er at man har nettopp lagt vekt på dette med å vise mer enn en ting, og gjerne i sammenheng med hverandre.
Om noen planlegger en tur til New Orleans så er et besøk til hver av disse parkene et absolutt must. Personlig er jeg innom hver gang jeg har havnet der nede.

Sist endret av Frogger; 02-07-2010 kl 02:25.
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 02-07-2010, 06:48   #17
Reptilfreak

Standard

Det jeg vil frem til er at det er en reptilpark, og tror nok den blir ganske unik i trondhein. Så hvorfor er ikke hans ide god nokk? Men det er jo altid slik at det andre gjør kunne blitt bedre om de hadde gjort ditt og datt. Uannsett hvor stor en park er vil det alltid bli utelatt noe, og så vidt jeg veit kommer det noen buggs dit. Og det er er ikke lett nå over alt når en skal starte noe slikt på egenhånd her, å det er ikke bare å putte buggsa i et bur så folk kan se på de, en må jo sette opp terra til hver enkelt art på samme måte som med reptilene så det er godt mulig han allerede har nokk å gjøre en stund med det han selv har brukt lang tid på å planlegge. Har egentlig ikke tro på at det er så veldig stor økonomisk gevinst på å bruke mye tid og plass på mye bugs, de få som faktisk er spesielt innr i det har sikkert det meste selv da det er lovlig. Det samme gjelder jo reptilene, ta oslo reptilpark- fiji iguanene trekker ikke så mye oppmerksomhet som den grønne iguanen, varanene oppe- folk ser ikke forskjel på de som er sjeldne og de som er helt vanlige, angola pythonen- ingen omtrent som bemerker den annet enn at de syntes den ligner på ball pythonen. Det er folk som ikke er spesielt innr som en tjener penger på ikke 500 av oss freaks så jeg tror hans ide er meget bra.
Gammel 02-07-2010, 10:40   #18
Reptilfreak

Enigma sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Alder: 34
Meldinger: 180
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
Det er jo en reptilpark...
dette er jo Reptilfreaks også.... like mye tråder om "spiders" som reptiler

men skal ikke gå altformye offtoppic nå.
Enigma er offline   Svar med sitat
Gammel 02-07-2010, 10:56   #19
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Enigma Vis post
dette er jo Reptilfreaks også.... like mye tråder om "spiders" som reptiler

men skal ikke gå altformye offtoppic nå.

En ørliten forskjell på forum og park eller?
Er det et eget forum for buggs i norge?

Vist dere mener det er så god butikk å drive med buggs så start en park og lønn en eller to personer ved å vise fremm buggs. Tviler på at det funker på sikt. Mangfold er bra men jeg hadde heller brukt resursene på å utvide reptilene istede for å bruke masse tid og energi på buggs, har du noen kule knelere, taranteller, skorpioner og et digert tusenbein\skolopender så tror jeg de fleste betalende gjester er mer enn fornøyd.
Skal du ha mye mer enn det vanlige tror jeg ikke det lønner seg.
Og folk drar hovedsaklig til en reptilpark for å se reptiler, og det er vel reptiler som er i fokus når du kaller parken din reptilpark?
Gammel 02-07-2010, 11:08   #20
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
En ørliten forskjell på forum og park eller?
Er det et eget forum for buggs i norge?

Vist dere mener det er så god butikk å drive med buggs så start en park og lønn en eller to personer ved å vise fremm buggs. Tviler på at det funker på sikt. Mangfold er bra men jeg hadde heller brukt resursene på å utvide reptilene istede for å bruke masse tid og energi på buggs, har du noen kule knelere, taranteller, skorpioner og et digert tusenbein\skolopender så tror jeg de fleste betalende gjester er mer enn fornøyd.
Skal du ha mye mer enn det vanlige tror jeg ikke det lønner seg.
Og folk drar hovedsaklig til en reptilpark for å se reptiler, og det er vel reptiler som er i fokus når du kaller parken din reptilpark?

Fordelen med invertebrater og insekter er at mange av de oppfattes som "meget eksotiske" av menigmann, og koster som regel brøkedelen av en del reptiler, samt pass og hold er enklere og billigere. Tror det er greit å basere parken på reptilene, men det skal ikke så mye ekstra til før man får en generelt mer spennende park, som også møter et bredere spekter av interesserte.

I ORP er for eksempel Tigergutt,brutus, holding av slange og DEN SORTE ENKEN!!! det mest spennende for de fleste.
Å holde en sort enke(i terrarium, ikke hånden for de som ikke tok denne) er minimal jobb, krever riktignok at man har hodet på rett plass, men det bør alle som starter en park for eksotiske dyr ha.
Om man har 1 eller 50 taranteller er nok ikke så vesentlig for menigmann, men der kommer "nerdene" inn. Har man da 1 vanlig tarantell, tilfredstiller man 80%, så ved å ha noen uvanlige arter i tillegg, tar man med "Nerdene" på lasset.

Mvh
Robin

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
dyrlege i trondheim ark Småprat 1 30-06-2010 11:44
Trondheim Spaniolen Messer og utstillinger 2 30-03-2010 09:51
Boaslange tatt i Trondheim Janka Media 14 13-02-2010 17:50
Leilighet i trondheim? Sharkie Småprat 1 15-07-2008 18:43
Trondheim selgere? stinelur Terrarier 2 19-12-2007 23:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:23.