"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-02-2009, 14:44   #131
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

Sitat:
Det er overhode ikke det jeg sier heller.
Sitat:
Hvilket også kaster meg tilbake til det orginale spørsmålet, hvorfor er det ålreit å avle på dansemus, og ikke spidere? Hvorfor har spidere plutselig fått en slik giga ANTI skilt over hode?
Da missforsto jeg.

Sitat:
Though, jeg nevnte også fisk, fugl, rotter og hamstere - er du generelt imot kjæledyrhold, siden du sier du er imot alle dyretypene jeg nevnte?
Jeg er ikke imot de som hobbydyr, men jeg er imot innavl av disse dyregruppene, i likhet med alle andre dyregrupper. Jeg har hamster selv jeg, men den er vildtype.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 22-02-2009, 16:19   #132
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Jeg er ikke imot de som hobbydyr, men jeg er imot innavl av disse dyregruppene, i likhet med alle andre dyregrupper. Jeg har hamster selv jeg, men den er vildtype.
så det du sier her, er at alle andre fargevarianter av kjæledyr enn agouti/"villtype", er innavl? :p
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 22-02-2009, 16:21   #133
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Uti havgapet i Romsdal
Alder: 32
Meldinger: 795
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Som nevnt, Sharkie, så lufter jeg bare idèer. men for MEG så høres det som at dansemus og spidere har noe av det samme, hvis man ser på symptomene.
Jo, men det vil alltid være sjansen for å bomme med diagnoser, da det er mange sykdommer som har samme symptomer. (tenker da for faglærtes ståsted).

Om man ser på et virus man kan få fra flåttbitt, så sier wikipedia dette:
Sitat:
En annen sykdom (antall tilfeller ukjent) forårsakes av bakteriegruppen Anaplasma (med spesifikt Anaplasma phagocytophilum), som kan utvikle seg til sykdommen Anaplasmose, tidligere kalt Ehrlichiose. Denne gir en influensalignende tilstand med akutt feber, muskelsmerter og hodepine, og (mindre enn to prosent) AIDS-lignende immunsvikt. Det første tilfellet ble påvist i Norge i 1998. Senere har man hatt noen få tilfeller.
Om du har sett serien diagnosis x, som gikk tirsdager på tv2 zebra en stund vet du hva jeg mener. Søk på diagnosis x på youtube, så ser du at legene der sjonglerer fra diagnose til diagnose i desperat jakt etter hva som EGENTLIG feiler pasientene.
Gammel 22-02-2009, 16:23   #134
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Jo, jeg er fullt klar over det, Sharkie. 100 prosent.
Men nå snakker ikke jeg om å kurere noenting, jeg kommer med eksempler... hva jeg sier ang dansemus kontra spider er bare, *sjokk*, lufting av idèer!
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 22-02-2009, 16:23   #135
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Meldinger: 2,292
Standard

Sitat:
så det du sier her, er at alle andre fargevarianter av kjæledyr enn agouti/"villtype", er innavl? :p
Jeg sier ikke at alle er det, da jeg må innrømme å ikke ha oversikt over hva som avles av morpher hos fugler f.eks. Men jeg synes det er en uting med innavl, noe vi ikke burde drive med. Men det skjønte du vel uansett?

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 22-02-2009, 17:30   #136
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Uti havgapet i Romsdal
Alder: 32
Meldinger: 795
Standard

ja, jeg har fått med meg at dette kun er lufting av ideèr, og jeg ser hva du tenker.
Jeg fikk en tanke i sted, at dette (nå lufter jeg også en idè her) kan være det samme som det er hos mennesker når det gjelder fargeblindhet. Kvinner mangler genet som gjør at de kan bli fargeblind, men dette genet er noe vi menn har. Det kan jo være at spider har et gen som gjør at det alltid vil være headwobbling i mindre eller større grad, uten at dette går utover levekår.
Gammel 22-02-2009, 17:53   #137
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 29
Meldinger: 362
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 92% (8)
Standard

Kvinner har genet for fargeblinhet akkurat som menn. Grunnen til at kvinner mye sjeldnere er fargeblinde enn menn, er fordi fargeblindhet er tilknyttet kjønnsbunden nedarving. Menn har et X- kromosom og et Y- kromosom, mens kvinner har to X- kromosomer. Y- kromosomet er svært genfattig, hvilket gjør at det er mindre sjans for at menn har et dominant gen som "overstyrer" det recessive genet for fargeblindhet. Kvinner kan derimot være bærere av genet for fargeblindhet uten at dette gjør noe utslag, da de har mye større sjans for å ha et dominant gen på det andre X- kromosomet som overstyrer det recessive genet.
psychofox er offline   Svar med sitat
Gammel 23-02-2009, 13:54   #138
Reptilfreak

Dufman sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 54
Standard

Sitat:
Hvorfor er det tullete? Hvor fikk du all informasjonen om _alle_ de forskjellige morphs som finnes av alle arter? Bare fordi en og annen morph har en eller annen defekt i seg, betyr ikke at ALLE morphs har det.
Jeg bare mener det at om designer-morphs er videre avling av naturlige morphs, så avler de jo videre på svakheter/defekter (hva enn du vil kalle det), og da vil jeg jo tro dyra får problemer pga det.
Jeg tror vel ikke at du vil nøytralisere en svakhet ved å krysse den med en annen svakhet.
Dufman er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
morph cookiejar22 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 27 16-03-2009 19:33
Hvilken morph? Cyanide Leopardgekkoer og andre Eublepharis 0 01-02-2009 22:15
Morph Kp jonnybrun Boa og pyton 5 28-01-2009 13:33
Morph - Leo korse Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 30-09-2007 15:54
Hva slags morph? Olliw Småprat 1 18-09-2007 11:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:06.