"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler skal si folkene her har "gutz"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-11-2008, 05:48   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 3
Standard skal si folkene her har "gutz"

hadde jeg vert eiger av et ulovelig dyr (venter selv på lista) hadde jeg aldri våget og legge ut bilder og plappre i vei om hvor mange slanger og ditt og datt jeg hadde hatt=P er jo ingen problem å finne ut hvor du bor viav IP-adressen... plutselig en dag står de på døra pga et bilde du har lagt ut på nettet=P
syns selv det er gøy og lese om andres ulåvelige dyr og se bilder, men man vet aldri. hadde jeg hatt ei skilpadde, gekko eller slange hadde nok jeg også falt for fristelsen og dele det med andre men tviler på at jeg hadde tatt den kjangsen=P ville nok heller holdt meg til et svensk forum=)
j9fer er offline   Svar med sitat
Gammel 18-11-2008, 09:30   #2
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,475
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Heldigvis deler vi ikke ut ip-adressene
Gammel 18-11-2008, 12:38   #3
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,743
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av DanFekar Vis post
Så bra
leo77 er offline   Svar med sitat
Gammel 18-11-2008, 12:59   #4
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av DanFekar Vis post
er ikke dermed sagt at ingen kan få tak i dem=P folk kan jo til og med se deg på webcam uten at du vet det.. uten at du har det på. its a creepy world
Gammel 18-11-2008, 13:13   #5
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Alder: 37
Meldinger: 506
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av j9fer Vis post
er ikke dermed sagt at ingen kan få tak i dem=P folk kan jo til og med se deg på webcam uten at du vet det.. uten at du har det på. its a creepy world
De eneste "dem" som skulle ønske å få tak i disse er jo mattilsynet og politiet. Og jeg tror neppe at de skulle gå til slike drastiske/ulovlige(?) steg for å få tak i de som har reptiler.... Man kan jo også nekte dem adgang så lenge de ikke har noen sterke indisier på at du har disse dyra i leiligheten, og da hadde det vel vært litt problemer med å forklare hvor man har fått tak i disse ip-adressene...
Gammel 18-11-2008, 13:17   #6
Reptilfreak

Standard

ville fortsatt vert forsiktig=)
Gammel 18-11-2008, 13:41   #7
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 663
Standard

Vel, j9fer.. Det er forskjell på å være forsiktig om hvorvidt man deler informasjonen om det dyreholdet man har til andre og å være direkte paranoid.

Tror ikke du skal se så mørkt på det. Som du sier.. Det er mange her inne som deler bilder og historier med oss andre, og vi vet jo at det er langt flere reptileiere enn hva disse nettsidene kan gå go for, og fortsatt er det ikke så mange som blir tatt. De få sakene som havner i media er jo ofte reptiler som blir funnet når politiet egentlig skulle finne noe annet, eller når det er snakk om et massivt dyrehold. Et par leopard gekkoer og en kornsnok er nok lett å komme unna med. Politiet har nok ikke resurser til å begynne en landsdekkende rassia mot uloveligholdte reptiler.

No worries sier jeg, så lenge man ikke er dumsnill og roper det ut til alt og alle.
Gammel 18-11-2008, 14:15   #8
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,475
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Skjønner at du følger med i tabloidene ja, hehe.

Selv om noen får tak i ip-en din så er det ikke så mye de kan bruke den til. Tror nok du kan slappe helt av :nod:

Det som er mer bekymringsverdig er den generelle mangelen på nettvett blant mange brukere. Det er ikke måte på hvilken informasjon enkelte synes at det er greit å dele med omverdenen. Alt fra bosted, navn og bilder av familiemedlemmer, sykdomshistorie og det som verre er. Så har de kanskje brukt samme e-postadresse og/eller brukernavn på flere fora, og da kan man ikke forvente å forbli anonym noe sted.

Med litt trening så kan en fort samle store mengder av informasjon om en person ved hjelp av enkle midler. Det er mulig å finne ut ganske mye om en person hvis du bare begynner å nøste i en ende, og følger hans/hennes bevegelser på nettet i ulike diskusjonsfora, blogger og kommentarfelt. Et minimum av nettvett bør de fleste unne seg. Husk at informasjonen du skriver blir stående til evig tid (så og si), så det er absolutt verdt å tenke seg om 2-3 ganger før du plumper ut med noe
Gammel 18-11-2008, 14:25   #9
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Og når det er sagt, så vet jo politiet og mattilsynet allerede om RF, og det er vel ingen her som har fått besøk av politi av den grunn?
Inntrykket mitt har etterhvert blitt at hverken mattilsynet eller politiet egentlig liker å ta fra folk uskyldige dyr som allerede er inne for høring for å bli lovlige, med mindre noen har anmeldt det. Da er de jo pliktet til å handle.

Og selv ikke når politiet egentlig leter etter "noe annet", og finner en slange eller tre, så er det ikke alltid de tar med seg dyra fordet. Dette er jo seff ikke noe å gamble på, men jeg har hørt minst 3-5 tilfeller hvor dette har skjedd, og alle dyrene lever godt hos eierne sine den dag i dag.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 19-11-2008, 11:59   #10
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Rakkestad
Meldinger: 832
Standard

Det som er at selv om de kan se meg på webcam, så vil det ikke kunne brukes til noe for det er brudd på div lover om privatliv osv. Jeg og tviler på at de gidder å gå så langt..
Chibi er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
internet, sikkerhet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
Kommentarer til "Leopard Gecko - nybegynner guide" Thor Håkonsen Kommentarer til faktaarkene 12 02-05-2008 03:40
"Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" bendick2112 Reisebrev 12 24-04-2008 13:54
Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" NFredrik Media 32 06-04-2008 15:17
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:42.