"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler skal si folkene her har "gutz"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-10-2011, 17:41   #31
Reptilfreak

ville sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Meldinger: 447
Standard

Min søster er politi, og absolutt alle beslag av reptiler hun har vært med på har vært i forbindelse med narkosaker.
ville er offline   Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 18:23   #32
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 479
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ville Vis post
Min søster er politi, og absolutt alle beslag av reptiler hun har vært med på har vært i forbindelse med narkosaker.
Min fetter er også politi og har vært det i snart 20 år. Han sier om han ser en reptil da han er hos noen(ant en narko saker som regel) Så later di som di ikke så den, da det er grusomt mye papir arbeid og di må skaffe mattilsynet og eventuelt falck for og hente. Men med en gang mattilsynet kalte på dem måtte dem hente dem(noe som er logiskt)

Så tror det er veldig inviduelt om det er en ny paragrafrytter som kommer inn og ser det er du nok solgt men ^^

Han vet ikke om at jeg har å er heller aldri på besøkk eller mulighet for og se reptilene min om han faktisk var her
Eytukan er offline   Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 19:45   #33
Reptilfreak

Alder: 31
Meldinger: 36
Standard

er det noe å ver redd for og bli tatt da ? vil sei at det finst flere ting på vei til jobb og på jobb som kan skje så er mye varre en å bli tatt for noen reptiler...
Stokko er offline   Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 20:22   #34
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 625
Standard

Det er kanskje ikke så ille for deg å bli tatt med reptiler, du blir tross alt ikke avlivet. Reptilet kunne kanskje ha ytret en annenmening.

Selv ble jeg tatt pga hysterisk nabo for noen år siden, som trodde lystoffrørene hun så (iggene hadde revet ned gardina) var til en hasjplantasje. Det kan tyde på at politiet hadde samme holdning som nevnt over og helst ville gå, men, som han sa.. "omfanget gjør at vi må rapportere det"
Dessuten sto naboen helt sikkert og niglana, da hun er av nysgjerrigvoktertypen.

Helsigvis fikk alle dyrene leve pga stor innsats fra alle involverte!
Og det var vel en og annen liten herremann som MT ikke så, som brått fikk flytte til tryggere havn. Etter dette har man forsøkt å holde seg nykter (he he) og si nei eller omplassere hjemløse direkte uten mellomopphold.

Koi, krabber og reker er morro det og, men venter spent på lovendring.

(og til de som måtte lure på nykter-referansen. Har aldri rørt knark, kommer neppe noensinne til å gjøre det, da jeg jobber som sykepleier i samme felt og ser hva den dritten gjør med folk, men rassiaen underbygger jo teorien om at dyr blir oppdaget ved narkosjekk da de trodde det var det de skulle finne. De var jammen lange i maska de to digre snutene, trodde de skulle få hasjplantasje og stjerneoppslag, fikk gråtende jente i pysj og masse papirarbeid)
Gammel 26-10-2011, 20:46   #35
Reptilfreak

Alder: 31
Meldinger: 36
Standard

poenget mitt var ikke at eg ikke bryr meg om dyra mine, var mer at det å være så paranoid som tiligere innlegg, det å være redd for å bli tatt. blir eg tatt så blir eg tatt, hadde ver forbanne surt, men eg visste va som kan skje når eg skaffa dyra og det vet alle som skaffer seg reptil, regner med du visste det du og når du skaffet deg dine
Stokko er offline   Svar med sitat
Gammel 27-10-2011, 17:03   #36
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Standard

Det er mye man kan gjøre for å unngå å bli tatt, og der synes jeg man skal gjøre sitt beste. Det er ikke alltid lett å holde kjeften, men sikkert lurt. Bedre å snakke om dem her enn på facebook foreksempel. Snakker folk generelt.

Å gå rundt med permanent angst derimot er ugreit. Det synes jeg ikke man skal gjøre.
Gammel 27-10-2011, 22:47   #37
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 25
Standard

Da kan jo for så vidt ikke vite hvem som faktisk har dyr her inne eller hvem som skryter på seg dyr. Kan sikkert være folk som gjør det. Tror heller ikke de har lov til å bruke informasjon de finner på nettet som bevis for å få tillatelse til å ransake et hus.. Er ikke sikker da
Gammel 28-10-2011, 13:43   #38
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Det som skrives på reptilfreaks eller andre nettportaler kan ikke brukes til annet enn indisier i en evt. straffesak.

Kan for ordens skyld legge til at staten vil bruke mye mer penger på å få ut informasjon som kan identifisere medlemmer på reptilfreaks enn hva de kan få inn i form av eventuelle bøter.
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 11-01-2012, 15:50   #39
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trondheim
Alder: 35
Meldinger: 60
Standard

noen av oss har faktisk dyrene lovlig
kironma er offline   Svar med sitat
Gammel 11-01-2012, 15:52   #40
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Trondheim
Alder: 35
Meldinger: 60
Standard

noen av oss har faktisk dyrene lovlig
kironma er offline   Svar med sitat
Svar

Emner
internet, sikkerhet

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
Kommentarer til "Leopard Gecko - nybegynner guide" Thor Håkonsen Kommentarer til faktaarkene 12 02-05-2008 03:40
"Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" bendick2112 Reisebrev 12 24-04-2008 13:54
Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" NFredrik Media 32 06-04-2008 15:17
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:51.