"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Reisebrev Roskilde messen 2008.

Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-04-2008, 00:33   #1
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Roskilde messen 2008.

Hei!
Her vil jeg etter hvert fortelle en liten reiseskildring fra turen og opplevelsen på Roskildemessen 2008. Det ble etter masse om og men, til slutt til at Telia og jeg tok denne turen som en ren "guttetur". Fordelen med dette, er at det er litt enkelere å benytte seg av uttrykket, "Full fart, spar tid".(Selvsagt bare en liten spøk )

Har de siste timene brukt tiden på å finne frem de nødvendige ting til turen, slik som E.I medlemskort, termo kaffekopp og til sist men ikke minst, litt reklame for siden

Har jo messetradisjon tro, bestilt edderkopper for en halv formue allerede før jeg er der, slik at jeg garantert går med et dundrene underskudd resten av måneden

Fikk gjort en god deal med Tom Larsen som arrangerer messen, så jeg ender som nattevakt fra Fredag til Lørdag. Dette betyr gratis overnatting, 3 timers tilgang til messen før dørene åpner.Det betyr også et halvt døgn sammen med dansker jeg ikke kjenner, og for å være helt ærlig, skjønner jeg svært lite dansk.

Fortsettelse følger....
Gammel 21-04-2008, 11:49   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 36
Meldinger: 5,322
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Heisann!
Da var vi tilbake fra messen, betydelig blakkere, men i strålende humør. Starter historien der det slapp, så får dere med dere hele greia.

Fredag morgen klokken 10.30 kom Telia og plukket meg opp. Vi satte turen direkte mot sverige, og det var fin fint kjørevær.

Tok omtrendt den tiden vi hadde beregnet, minus litt.

Etter enda mer kjøring, så vi til slutt dette

og her skulle vi av. Første stopp, Edderkoppguru Stefan Phalagorn Bergström.

Da vi endelig var fremme, viste det seg jo at han ikke var hjemme.

Ikke så merkelig, da klokken var rundt 4 tiden, og han antagelig fremdeles var på jobb /vei hjem fra jobb.
Vi hadde et ganske smalt tidsskjema, og bestemte oss for å legge igjen en lapp, og kjøre videre.
Da vi nesten var ute på motorveien igjen, ringte han oss og fortalte at nå var han hjemme

Phalagorn

Stefan sine Cerastes cerastes(Horned vipers)

Etter litt lynkjapp handling av terrarier, noen taranteller, nyeste kryp&krål og en koselig samtale, kjørte vi av gårde igjen.

Dette er hva jeg dro med meg fra Stefan, 10 Poecilotheria regalis i kollektiv

Etter en liten stund, var vi ved broen som går mellom sverige og danmark. Selve broen klarte jeg selvfølgelig å ikke ta bidler av, men har noen av de sammenslåtte øyene og tunellen som er en del av strekningen.

DANMARK!

Hurra, snart fremme!

Tror det er her Darth Vader bor når han ikke er med i Starwars filmene.

Endelig fremme ved messen.
Vi ble møtt av en blid Tom Larsen som ønsket oss velkommen, og ga oss noen praktiske opplysninger vi ikke forstod så mye av, men det gikk til slutt.

Her er ingangen for selger og andre V.I.P *kremt*

Her er ingangen for de "vanlig dødlige".

Etter noen timer med samtaler på engelsk, kom Telia bort for å kikke raskt over, og for så å dra bort dit han skulle sove. Jeg var atter en gang overlatt til danske mennesker jeg ikke forstod hva sa, så det ble mere engelsk.
Pratet også litt med Herwig Khalenberg som drev å bærte inn litt av det han skulle selge dagen etter, og han var en riktig hyggelig mann når han ikke var stresset halv til døde, som han som regel er på messer.

Til slutt var klokken nesten elve, og etter litt pizza og en tuborg, var det på tide å hoppe til køys. Køys vil i dette tilfellet si en tynn plastikk aktig gym madrass, et fleecepledd og en liten pute, i en hall som for tiden holdt ca 18 grader.(Var på tidspunktet ikke så begeistret for at jeg skippet dyna, for å spare plass.).

Klokken 6 neste morgen våknet jeg for 4 gang denne natten, men denne gangen var det på tide å stå opp. Bakeren hadde vært der med brød, og det kom etter en liten stund en liten hær med mennesker. Vi spiste frokost sammen(EI medlemmene), og etter en stund kom de som skulle selge ting drassende med varene sine.

Herwig sin stand, selvsagt størst av alle sin.

Selve hallen

Ting på vei inn.

Etter min mening, en god regel på messe.

Møtte opdageren av kakerlakken Therea grandjeani. Han var veldig hyggelig, der han satt sammen med sin kone og solgte kakerlakker

Tatt med mobilen, så ganske dårlig kvalitet.

Dette er de siste bildene fra messen, da jeg etter meget kort tid gikk inn i "messe modus". Dette kan best sammenlignes med damer på nyårs salg med sine ektefellers VISA kort. Det jeg kan huske fra strabasene var mange mennesker, utrolig bra utvalg av leddyr og insekter, langt over forventet.Mange hyggelige mennesker jeg ikke forstod hva sa, og kaffe som smakte som varmt vann.

Etter 4-5 timers intensiv handling, dro jeg bort til Søren Rafn sitt fordrag om innsamling av fugleedderkopper i naturen, mens Telia fortsatte i "messe modus".

Foredraget var utrolig bra , og veldig spennende. Han fortalte om alt man burde tenke over og hvilke valg og konsekvenser man fikk ta og velge.

5 minutter etter foredraget var slutt, bar turen avgårde igjen. Nå skulle nemmelig Telia rekke Tropikhuset i malmø, og dette stengte om 55 minutter.
54 minutter senre, stormet jeg inn dørene deres, mens Telia parkerte bil.

Dette er en dyrebutikk med litt over det vanlige utvalget.

Etter mange mange timer til med bilkjøring, så vi til slutt noen skilter hvor det stod Norge,Noreg og noe om Tull. På dette tidspunktet krysset vi fingrene litt ekstra, da det fort kunne blitt et problem med norske tollere, når man kommer kjørende med 27 terrarier og nok dyr til en respektabel dyrebutikk over grensa. Dette gikk heldigvis bra.

Da var man 36 timer senere hjemme igjen. Litt blakkere i penger, men mye rikere i opplevelser og dyr. Vil takke Telia for en knall tur, og alle de koslige menneskene vi møtte i Danmark. Anbefaler alle med interesse for Leddyr og insekter denne messen fremfor de andre jeg har vært på. Det var selvsagt litt annet der også, men det gikk mest i konge pyton, kongesnok, Kornsnok og leopardgekkoer.Av taranteller var det et veldig bra utvalg, skorpion utvalget var også bedre enn forventet, og det var faktisk masse tusenben, knelere,skolopendre og pinnedyr der også.

Mvh
Robin
Gammel 21-04-2008, 12:54   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,750
Standard

Kult reisebrev _Nagash_.
Kan tenke meg at du og Telia var som mink i et hønsebur
allan er offline   Svar med sitat
Gammel 21-04-2008, 16:08   #4
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,230
Standard

Drit morsomt å lese reisebrevet, takker for flott brev ^^ Så skikkelig kult ut der,, hmmzz- langt å kjøre

Emner
2008, messen, roskilde

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
EI julemesse Roskilde telia Messer og utstillinger 10 25-11-2008 20:05
Hamm messen sept 2008. leo77 Reisebrev 28 20-09-2008 10:38
E.I.-MESSEN marcel Messer og utstillinger 53 05-06-2008 02:58
Skyss til Roskilde E.I. Messen! Viridovipera Messer og utstillinger 1 30-01-2008 20:41
Messe i Roskilde Chixz Messer og utstillinger 7 24-03-2006 15:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:54.