"

Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-08-2013, 20:12   #1
Reptilfreak

Sundal89 sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 29
Meldinger: 24
Standard drømmen

til neste år skal eg på reptilsafari i eit eller annet land. noen som har noen plasser å anbefalle må være ganske varierte dyr

Field Herp Forum • View topic - A Brief Summary of 2012 (Australia)
Sundal89 er offline   Svar med sitat
Gammel 29-08-2013, 08:09   #2
Reptilfreak

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 27
Meldinger: 1,629
Standard

Uavhengig av HVA slags reptiler du ønsker å se, og budsjett, så ville jeg selv tenkt retning Sørøst-Asia, type Malaysia/Borneo, og Australia. Mellom- og Sør Amerika type, Costa Rica, Panama, Nicaragua og de nordlige landene i Sør-Amerika (hold deg unna Venezuela).

Men du vil nok finne lykken på det Afrikanske kontinent og, men her har jeg liten erfaring selv, annet enn Sør-Afrika, her fant vi massevis av kameleoner dog..

Jeg har selv vært i de overnevnte landene og plassene, og ingenting slår Borneo i antall forskjjellige arter vi så, mens Karibien har vanvittig mye av enkelte reptiler, f.eks iguaner, dvs du kommer til å se mye av få arter, så er mangfoldet større i skogene, men er dog værre å komme innpå, og ofte trenger du lokalkjente folk, evt avtale med plantasjeeiere osv.
Panama og Costa Rica vil gi deg muligheten til å se flotte ville Boa Constrictorer, massevis av flotte pilgiftarter, arboreale reptiler, i tillegg til et vanvittig fugleliv og pattedyrsmangfold, her får du i grunnen "alt" på en plass...

Hvis du er litt mer spesifikk på HVA du ønsker, så er det lettere å anbefale en plass.

Thor Håkonsen her inne, har f.eks hatt en meget vellykket tur til Hellas som bar frukter i et mangfold av arter. Et land som ikke nødvendigivs koster skjorta å besøke

Personlig syns jeg Europa har et kjedelig utvalg....men så er jeg ekkelt bortskjemt på reisefronten....
Gammel 29-08-2013, 08:22   #3
NHF Medlem

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Hvam, Akershus
Alder: 42
Meldinger: 2,624
Standard

Det kommer, som ReptiQueen sier, helt an på hva du er på jakt etter..

Men, at Europa har et kjedelig utvalg er jeg faktisk ganske uenig i - det er selvsagt noe annerledes en mer tropiske strøk - men, pokker heller. På de rette stedene i Europa kan du finne alt fra smaragdgrønne øgler, til kameleoner til 150cm lange hoggormer..

Så, har du begrenset budsjett, vil jeg anbefale å se på f.eks Hellas. Skal du reise i Europa, så anbefaler jeg våre (april/mai) - da er sannsynligheten for å finne mye dyr størst, men det er også størst sannsynlighet for at du får drittvær..
Gammel 29-08-2013, 08:27   #4
Reptilfreak

bushman sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Töcksfors. (Svensk side av grensa ved Østfold)
Meldinger: 1,119
Standard

Jeg vil også anbefale en stor verdens skatt som er på vei bort.
Dantalian var inne på det i en annen tråd.

En fryktelig trist nyhet - Aftenposten

Yasuni er et sted med enormt mangfold av både det ene og det andre, og er tross alt et sted man kan få oppleve urørt i bare en kort stund til...

Ødeleggelse av skoger og zoologisk mangfold ødelegges vel jamt over rundt om kring. Men dette er et sted man må oppleve NÅ. Om 5 år er det kanskje for sent dessverre...
bushman er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til bushman
Gammel 29-08-2013, 09:00   #5
NHF Medlem

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Jeg kan jo også nevne, om budsjettet ikke er begrenset, Madagaskar. Som er et sted man bør besøke før man dør (eller regnskogene er borte) om man er reptilinterresert.
Gammel 28-09-2014, 11:22   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Akershus
Alder: 43
Meldinger: 7
Standard

[QUOTE=Repti_queen;200501]Uavhengig av HVA slags reptiler du ønsker å se, og budsjett, så ville jeg selv tenkt retning Sørøst-Asia, type Malaysia/Borneo, og Australia. Mellom- og Sør Amerika type, Costa Rica, Panama, Nicaragua og de nordlige landene i Sør-Amerika (hold deg unna Venezuela).

En gammel tråd dette her, men ble litt nysgjerrig på hvorfor Repti queen fraråder Venezuela? Har selv vært der flere ganger og synest det er ett fantastisk spennende land om man vil se dyreliv eller ei. Du har jo Rio Orinoco som renner ut i havet her, du har verdens høyeste fossefall i fantastiske omgivelser, og du har Los Llanos som er ett slettelandskap med stort dyreliv.

Ellers kan jo også Ecuador annbefales, spesielt Galapagos-øyene
frogfreak er offline   Svar med sitat
Gammel 28-09-2014, 11:51   #7
NHF Medlem

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Du må ikke høre på ReptiQueen, hun syntes Europa er kjedelig også hun
Gammel 28-09-2014, 20:33   #8
Reptilfreak

Repti_queen sin avatar

Standard

Jejeje, okey da, du fant noen kule dyr sist.....
Gammel 29-09-2014, 04:10   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2011
Sted: Akershus
Alder: 43
Meldinger: 7
Standard

Men hvorfor ikke Venezuela??????
frogfreak er offline   Svar med sitat
Gammel 29-09-2014, 08:16   #10
Reptilfreak

Repti_queen sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av frogfreak Vis post
Men hvorfor ikke Venezuela??????

Venezuela er kult, men mtp situasjonen der, så anbefales det ikke. Jeg hadde et kort opphold der for noen år siden, og vi måtte bli geleidet med sikkerhetspersonell fra basjebåndet og til hotellet. Hvordan det er å være på rundtur der skal jeg ikke si noe om, men det er problemområde, spesielt for turister, og vestlige tilreisende. Da ville jeg heller sett på Costa Rica eller Panama, som har alt en kan by på.

Kanskje noen har besre erfaringer, men som alene, eller med en annen, hadde jeg styrt unna. Alle jeg kjenner som har vært på rundreise i Sør-Amerika har valgt å styre unna.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Drømmen om en skjeggagam Snoopymom Agamer 12 21-10-2012 19:15
Drømmen er en crested gekko Safir Gekkoer 10 17-09-2012 21:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:17.