"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Reisebrev Inn i jungelen på Costa Rica med insekt-skrekk?

Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-06-2011, 12:10   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 50
Meldinger: 28
Standard Inn i jungelen på Costa Rica med insekt-skrekk?

Jeg og min samboer driver og planlegger tur til Costa Rica. Min store drøm er å besøke jungelen og opp i trærne for å se på plante og dyrelivet der.

Når jeg var ung samlet jeg på alle mulige innsekter, men som voksen dame har jeg blitt flaut pysete. Jeg fikser feks ikke maur. Jeg mata fiskene mine med bananfluer EN gang. Samboer måtte mate til kulturen var tom, fordi de kravla som maur. Jeg blir ganske hysterisk..

Men jeg har så lyst til å ta denne turen! Og samboer er skikkelig gira også. Jeg har tenkt å spørre om ikke legen kan skrive ut valium til meg, kanskje jeg fikser at det kryper litt rundt meg da.
Men er det noen som har tatt denne turen som kan fortelle meg litt hvordan det er der? Er det sinnsykt mange insekter OVER ALT? Må man gå ut i fra at de ikke bare holder seg på bakken og i trærne, men at de kan kravle på deg også? Ofte?

Jeg er spesielt interessert frosk og små øgler. Etter hva jeg har hørt, hører man dyrelivet i jungelen, men ser det sjelden? Kan jeg ikke regne med å se noen smådyr oppi trærne?
Lro er offline   Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 14:04   #2
Reptilfreak

malm sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 38
Meldinger: 182
Standard

Halloisen!

Har kanskje ikke fortalt deg det, men vi var jo en gjeng på foire stk som var 18 dager i Costa Rica og Panama nå i April. Litt dårlig tid nå, men vi kan jo treffes en dag hvis du vil. Kan uansett forvente deg MYE dyr av alle slag, men faktisk var det veldig lite irriterende kryp å se når vi var der...men sånt varierer nok en del med årstidene også

Men samme hvor redd du måtte være så er det et helt fantastisk land å reise til og i, så synes ikke du skal la deg skremme

Mvh Martin
malm er offline   Svar med sitat
Gammel 10-06-2011, 14:44   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 50
Meldinger: 28
Standard

Å du har det ja! Om vi ikke rekker å treffes, kan du kanskje komme med noen tips og reiseråd?
Lro er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Slo alarm om forholdene ved skrekk-dyreklinikken CamStatic Media 12 08-10-2010 20:36
Pytonslanger sprer skrekk i Florida sveinjo Boa og pyton 4 18-09-2010 17:13
Costa Rican Tiger Rump (nybegynner) Limpyshoes Ekte edderkopper 17 12-09-2007 08:53
Aphonopelma seemanni Costa Rica zebra (Nybegynner) OleMM81 Taranteller 2 09-12-2005 08:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:52.