"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Reisebrev ang smugling fra sverige

Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-12-2009, 22:24   #1
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :)
Alder: 30
Meldinger: 165
Standard ang smugling fra sverige

noen tips ang smugling fra sverige ? ender med at jeg må kjøre ditt for og få leo og kp jente . hvor gjemmer man dyra ? hva gjemmer man dem i . hva burde jeg ikke kjøpe med fra sverige når jeg skal handle reptiler der?
er det sjans for at dyrebutikken ringer og sier i fra til tollen?
den nye scanner dem har fått finner den reptiler . ?
noen som vet om noen personer som selger dyr ved grensa? klart og fått med meg mora mi . kan hende mormora mi blir med å. er ikke det et pluss og ha med mora si og en gamel dame?
madsarn89 er offline   Svar med sitat
Gammel 27-12-2009, 22:42   #2
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 330
Standard

kjøp i norge heller er nok som selger det du nevner her i norge
Gammel 27-12-2009, 23:37   #3
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Standard

prøvd en månde på repti side sider . men ingen respons . bare leoer til 1000 kr kan liksom ikke dra helt til rogaland og hente . blir for langt

vet noen som noe i buskerud oslo akershus. oppland . send meg en meld
Gammel 28-12-2009, 04:40   #4
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 1,016
Standard

Smør deg med tålmodighet. Eggesesongen begynner nå på våren - da vil du få plenty å velge i..Akkurat nå har mange dyrene i dvale (leoer iallefall).. Og, hva er galt med å betale 1000 kroner? Er det ikke verdt pengene, istedenfor å ta smugler-risken, som garantert vil koste deg mer om du blir tatt + livet til dyrene.. Bensinpengene sparer du også - og dyrene er som oftest i bedre kondisjon fra private oppdrettere framfor butikksolgte..
Ser ingen grunn til å skulle dra over grensa for disse dyrene.. Ta deg heller en bolle, les noen bøker om dyrene og gjør klart et fett oppsett til dyrene ankommer..
Gammel 28-12-2009, 06:42   #5
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 330
Standard

Har du virkelig lyst på det dyret som er i Rogaland er det bare å sette seg på toget . Jeg var selv i oslo for 11 dager siden for å hente dyr . Det var lang tur på toget men verdt det
Gammel 28-12-2009, 15:16   #6
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 516
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av madsarn89 Vis post
noen tips ang smugling fra sverige ? ender med at jeg må kjøre ditt for og få leo og kp jente . hvor gjemmer man dyra ? hva gjemmer man dem i . hva burde jeg ikke kjøpe med fra sverige når jeg skal handle reptiler der?
er det sjans for at dyrebutikken ringer og sier i fra til tollen?
den nye scanner dem har fått finner den reptiler . ?
noen som vet om noen personer som selger dyr ved grensa? klart og fått med meg mora mi . kan hende mormora mi blir med å. er ikke det et pluss og ha med mora si og en gamel dame?
Er enig med de over meg her.. Det beste er å kjøpe i Norge.. Men for å svare på spørsmålene dine uansett da:

*Hvor man gjemmer dem: Har hørt flere forskjellige metoder her. Jeg har smugla på 3 forskjellige måter. Ene gangen hadde jeg dyret i et putevar som jeg tapet på magen. En annen gang hadde jeg dyret i en boks i fiskeveska mi, blandt et tonn med fiskeutstyr baki bilen. Og en tredje gang hadde jeg dyret i en tom godteriboks i en pose med masse godteri..
EDIT: Hører selvfølgelig med til historien at jeg aldri har blitt stoppa når jeg har hatt med dyr, så kan ikke garantere at disse virker..

*Hva du ikke bør kjøpe med: Jeg innbiller meg at det beste er å ikke kjøpe med noen andre reptil-relaterte saker, da det kanskje kan vekke mistanke. (desuten må du ha terrariet ferdig før du henter hjem dyret, så det skal ikke være nødvendig å kjøpe med noe ) Jeg handler kun reptilutstyr fra sverige, da jeg ikke har med meg et dyr over. Når jeg har med dyr derimot, pleier jeg kjøpe en kartong med røyk og noe godteri og brus, slik at det ser ut som en vanlig harry-tur bare.

*Dyrebutikk ringer tollen: Dette har jeg aldri hørt om og aldri opplevd selv. Dyrebutikkene er opptatt av å tjene penger, ikke leke dyrebeskyttelsen..

*Ang den scanneren så aner jeg ikke hva du snakker om, så det får noen annen svare på.. :p

*Å ha med mora si og bestemora si, hjelper ingenting om de ser at du er nervøs. Som jeg nevnte i en annen tråd her inne et sted, så er tollere eksperter på å lese ansikter og uttrykk.. Om du er shitnervøs og redd for å bli tatt så vil jeg si det er 99% sjangs for at de ser det! Og da vil de ta en grundigere sjekk.

Så om du nå først skal smugle (som jeg og flere fraråder deg å gjøre) så vil jeg da si at det viktigste er å beholde roen.. Fatter tollerne mistanke, er det samme om du har gjemt dyret godt og har med en søt gammel dame i baksetet.
Gammel 28-12-2009, 16:16   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,743
Standard

Æhh,finner man f.eks ikke den type leo eller gecko/reptil som man er ute etter her i Norge så hadde jeg også lett tatt turen over til Sveige som blir nevnt her.
Solgte alle leosene mine for noen mnd siden,men skulle jeg en gang i fremtiden kjøpe meg 2-3 stk så veit jeg at jeg ikke finner det jeg er ute her i Norge (da blir det Hamm,hehe).
Den scanneren du snakker om er vel over den nye grensen ved Svinesund ??
Kjører ALDRI den veien der jeg,er det toll så har du null sjangse å lure deg unna
Kjør heller den gamle veien
leo77 er offline   Svar med sitat
Gammel 28-12-2009, 16:25   #8
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Standard

jeg er ikke en person som er så veldig redd når jeg kjører gjenom tollen .
ble stoppen i tull med 10 kartonger for mye for en stund siden . men lot meg bare kjøre videre .
blir vel til at jeg kjøper i norge . når jeg finner dyrene og prisen jeg liker .
tusen takk for alle svar . god jul og godt nytt år alle sammen .
Gammel 28-12-2009, 16:30   #9
Reptilfreak

madsarn89 sin avatar

Standard

ja jeg tenker på 3 jenter til og 1 gutt. men ekke sikker på om jeg vil risikere livet til leoene med og smugle dem over grensa. er noe drit og bli tatt . så får sette meg i tenke boksen.
og krysser fingene at det kommer opp noen leopardgeckoer . eller en kp jente .

første pri er leo.
så skrik ut vis du vet om noen .
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Frakt av reptiler på tog?! Freddy90 Lover og regler 61 14-02-2012 17:55
ang sverige madsarn89 Småprat 4 23-12-2009 15:37
Smugling og kjøp av Leo i Sverige alfaromeogirl Leopardgekkoer og andre Eublepharis 23 28-11-2009 23:02
Smugling eller avlivning? Rex Lover og regler 16 09-02-2009 23:39
Smugling, ulovlig dyrehold og etikk. Zun9wa Lover og regler 67 24-09-2006 20:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:26.