"
Gammel 30-06-2010, 14:52   #21
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 796
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Takk takk! Vil legge til at vi har fått Poecilotheria Ornata i hus og, så blir flere bilder så fort jeg får rota meg til å ta litt bilder av skjønnheten!
Gammel 22-07-2010, 19:50   #22
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Jahh, her har jeg ikke vært så flink
Tja, det har blitt litt økning i dyrehold her, det har kommet inn 0.0.3 P. Regalis på 8cm, 0.1.0 P. Fasciata på 18cm + en vakker 1.0.0 A. Geniculata på 18(?)cm på lån fra oyvindbb Så har sharkcaga genic hanna hos hua mi nå, så får vi håpe det finnes noen interesse for hverandre!

I tillegg til nye tellas så har både G. Pulchra og G. Iheringi skiftet ham og er utrolig flotte, så venter bare på at X. Immanis hua skal få bytta så hun kan få herrebesøk hun også Mistenker også hamskifte på E. Murinus for hun sluttet også å spise for en stund siden

Også har det kommet inn to herlige leosjenter! Er så utrolig fascinert av dem, selv om de som regel bare ligger i hulene om dagen Utrolig flotte jenter hvertfall! Kommer ut bilde av de senere også

Har også bestilt masse nye terrarier, vet ikke om jeg har nevnt det i tråden før men, disse er hvertfall forsinket! Hvilket som gjorde meg litt pissed, for jeg vil ha nye terras - nå! T. Blondien har allerede fått nytt hjem, et exo-terra på 45x45x45 og da fikk jo også G. Iheringi det midlertidige vi brukte til Blondien, som igjen førte til at C. Darlingi fikk G. Iheringiens gamle terra Er veldig fint å ha dyr i forskjellig størrelse!
Også G. Pulchra, H. Incei og L. Mucronatus har fått ordentlige terras, så det er ikke lenger noen taranteller eller skorpioner som lever i stygge plastikkbokser. Bilde av terrane til de små vil også komme
Har endelig fått kjøpt et kombiskap jeg har sikla på en stund, som skal brukes til oppsamling av alle de nye terrane jeg ikke har fått, men utrolig nok fikk jeg plass til helglassterrariene, så det er til nytte før de nye terrariene kommer uansett! Så nå får jeg skjult litt terrarier, så ikke huseieren ser hvor mange jeg faktisk har inni leiligheten Har satt den gamle hylla på soverommet, hvor exo-terraene står med Genicen og X'ern + faunariumene med P. Fasciata og skolopenderen
Må si at det er skolopenderen og leosene som er de stiligste å se på under fòring, også skorpionene er veldig fancy å se på

Ble litt mye her nå, men man er ikke nødt til å lese! Vil også legge til at jeg tror jeg hørte Genic-hanna tromme nå ... Kommer noen dunkelyder fra plastikk her, og ser at han er veldig urolig i boksen! Ser rett og slett ut som om han vil ut, såå... Hua har nettopp fått en dubia for sikkerhetsskyld, men det er ingen forandring på hennes væremåte enn så lenge. Dette blir spennende!
Gammel 22-07-2010, 20:09   #23
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Nå har Genic-hunna lagt fra seg dubiaen hun fikk, spindla over den og latt den ligge mens hun har flyttet seg litt mer mot boksen hannen er i
Gammel 23-07-2010, 16:41   #24
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Litt bilder av leosene:

Største, som har fått navnet Lisa:

Minste, som har fått navnet Maggie:

Gammel 23-07-2010, 17:24   #25
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Enda litt flere bilder:

Nymolta G. Pulchra:

Nymolta G. Iheringi:

Taranteller:

H. Incei:

P. Fasciata:

P. Ornata

P. Regalis juviene:
Den største:

Den mellomste:

Og den minste:

Terrarier:

C. Darlingi's nye terra, var en del spindel der fra før, men jaggu ble det en god del mer:

G. Iheringi's nye terra:

De ordentlige terrane til L. Mucronatus, H. Incei og G. Pulchra:

L. Mucronatus:

H: Incei:

G. Pulchra:

Det gamle oppsettet med terras:

Dette er forresten et VELDIG gammelt bilde, men så noe lignende ut, var hvertfall like fullt!

Nye kombiskapet med terrarier:

Mangler 4 terrarier da disse er for høye for hyllene i dette skapet

Tada! Ikke så mange terrarier alikevel
Gammel 24-07-2010, 20:01   #26
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Ja, trist dag her.. Poecilotheria Regalis hunna, min første pokie døde idag.. Helt uten videre.. Veldig trist, men er også veldig målløs.. Hadde ikke forventa det.. Sådet..
Hun hadde jo fått det "fineste" terrariet vi hadde, så jeg lurer jo litt på hva som skjer med det nå.. Har vurdert å selge det med alt inventar, men synes liksom det er for fint. Problemet er jo at det er så stort. Jaja, vi får se, kanskje P. Ornata eller P. Fasciataen flytter inn der, eller om vi setter det vekk for en periode..
Vurderer forresten å selge det gamle hylla som jeg har lagt ut bilde av... Så hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt!

P. Irminia hunna tok seg en dubia idag og, faktisk. Har ikke sett henne på lenge.. Ikke det at jeg så henne idag heller, men hun tok hvertfall en dubia! Hannen derimot er overhodet ikke interessert i mat. Han er rett og slett bare snål..

Ellers har en annen liten særing fått rota seg litt synlig i det siste. Har faktisk sett den hver dag siste uka, men det er vel fordi jeg har vært oppe 05.00 hver dag Men i går så var den faktisk framme på ettermiddagen og da fikk jeg jo knipsa noen bilder. Snakker da om P. Metallica nr. 1, den minste av de to. Har nesten ikke sett den siden hamskiftet for en god stund siden, og dette er da de første ordentlige bildene jeg har fått til å ta av den.

Gammel 29-07-2010, 17:40   #27
Junior Member

ImperatorFromHell sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Fredrikstad, Norge
Meldinger: 9
Standard

jeg misunner Tarantella samlingen din, hvordan fikk du tak i en straight horned baboon? hvis det er det den med hornet er
ImperatorFromHell er offline   Svar med sitat
Gammel 29-07-2010, 17:42   #28
Junior Member

ImperatorFromHell sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Fredrikstad, Norge
Meldinger: 9
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Enda litt flere bilder:

Nymolta G. Pulchra:

Nymolta G. Iheringi:

Taranteller:

H. Incei:

P. Fasciata:

P. Ornata

P. Regalis juviene:
Den største:

Den mellomste:

Og den minste:

Terrarier:

C. Darlingi's nye terra, var en del spindel der fra før, men jaggu ble det en god del mer:

G. Iheringi's nye terra:

De ordentlige terrane til L. Mucronatus, H. Incei og G. Pulchra:

L. Mucronatus:

H: Incei:

G. Pulchra:

Det gamle oppsettet med terras:

Dette er forresten et VELDIG gammelt bilde, men så noe lignende ut, var hvertfall like fullt!

Nye kombiskapet med terrarier:

Mangler 4 terrarier da disse er for høye for hyllene i dette skapet

Tada! Ikke så mange terrarier alikevel
Har likt bur med glass speil, bruker det til skorpion
ImperatorFromHell er offline   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 01:14   #29
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 24
Meldinger: 647
Standard

vis det gamle regalis terra er stort kan jo ornatan få det den blir jo 20cm + om det er en 0.1.0 fin metallica
Gammel 30-07-2010, 16:01   #30
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ImperatorFromHell Vis post
jeg misunner Tarantella samlingen din, hvordan fikk du tak i en straight horned baboon? hvis det er det den med hornet er
Takk for det. Er jo blitt enda litt flere nå, blandt annet 4 Poecilotheria Miranda og 1 stk trapdoor, som jeg ikke husker det latinske navnet på i farta xP
Jeg har ikke en straight horned baboon, men en "skjev" horned baboon. Straight horned går under det latinske navnet Ceratogyrus Marshalli, den jeg har er en Ceratogyrus Darlingi. Denne fikk jeg kjøpt av Telia her på forumet, men ser at rkspider her, som legger ut jevnlige lister på ulike arter han selger, har både C. Marshalli og C. Darlingi, så løp og kjøp!

Sitat:
Opprinnelig postet av Kris10an94 Vis post
vis det gamle regalis terra er stort kan jo ornatan få det den blir jo 20cm + om det er en 0.1.0 fin metallica
Jaja, selvsagt. Er jo en grunn til at jeg vil ha det, for å kunne bruke det til en av de andre artene som blir store. Ifølge forrige eier, er ornataen en hunne, men jeg er sannelig ikke helt sikker på det...

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Miroxx nye dyretråd Miroxx Småprat 63 26-07-2010 18:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:43.