"
Gammel 13-05-2009, 17:17   #1
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 35
Meldinger: 1,025
Standard Devilizer's lille dyrehage!

Hi gang!

Da var det vel på tide å få vist frem litt av samlinga mi.
Fikk de nye dyrene mine idag, så da var det bildetagning på g!

Mange takk til Psychofox som jeg bestilte dem av. Han har vært kjempegrei gjennom hele prosessen og svart på alle mine mulige og umulige spørsmål. Anbefales!

Hylle måtte jeg ha!
Har litt flere små bokser stående her nå, da noen av de nye dyrene jeg fikk var litt mindre enn jeg hadde planlagt for.

(Nærmere bilder av terrariene ligger på albumet mitt)

De første dyrene jeg pakka opp var selvfølgelig favoritten, Androctonus Australis!
Nydelige var dem! Skal vist være 1 hue og 1 hanne.

Den ene trakk seg rett inn i hjørnet og ble sittende der i 5 minutter før h*n fant seg en plass under en barkbit.

Den andre derimot var veldig rastløs, og fant fort veien opp på den største rota, og ble sittende der (og sitter jaggu der fortsatt, 3 timer etterpå)

Noen helt utrolige nydelige dyr, disse Australisene!

Nærmere bilde av den ene. Vet ikke om dette er hunnen eller hannen, men jeg syns h*n ser hvertfall trinn ut Har du vært overivrig med foringa, Psychofox? hehe

Og når man har Australis, så må man også ha advarsler!

Nå kom den vanskelige delen. Å få tatt bilde av de små Centruroidene! Disse var ca 1 cm i lengde, og kun utstyrt med et mobilkamera, ble det MANGE uklare bilder.
Så dere får beklage den dårlige kvaliteten på de kommende bildene. Blir vel en speilrefleks om ikke så lenge

Hadde først bestilt 3 stk Centruroides Vittatus, men det ble jaggu 5 etterhvert!
De har noen helt utrolige farger og teksturer!

De var ikke akkurat store sakene nei! Dette er en vanlig bruskork som jeg har skjært bort en bit av, og bruker som vannskål for de minste dyrene

Elendig bilde, men FY for noen flotte farger

Så var det da 2 Centruroides Gracilis som ble pakka opp.
Disse var ENDA mindre!
I tillegg er dem ganske mørke, så å ta bilde var rett og slett umulig med mobilkam.
Gjorde et forsøk nontheless

Da var skrytinga av de nye dyrene over.
Så over til dyra som har bodd her en stund!

Får ta Junior først da. Jeg sier det er en gutt, men det vet man jo aldri før dem er gamsle nok til å kjønnsbestemmes
Denne lille krabaten tok jomfrudommen min innen hobbyen.
Da jeg fikk han fra Shelob var han a 1,5cm stor og nektet å spise.
Han var en av de minste fra kullet og jeg ble advart av Shelob at muligheten for at han ikke kom til å klare seg var der.
Men nå spiser han melormer på høykant og han har også fått seg et hamskifte mens han har vært her. Og han er en ganske aktiv fyr (eller jente?).

Hammet hans (dette var også mitt første hamskifte ever!

Også har vi Gjertrud. Min første og eneste (men ikke siste) tella.
En liten nysgjerrig frøken som har vært hos meg siden begynnelsen av desember.
Som jeg har nevt i et par tråder her, så kjøpte jeg henne fordi jeg har litt edderkopp-skrekk. Rett og slett for å overvinne frykten. Og det hjelper!
Men jeg har ikke håndtert henne enda. Ikke at jeg ser noe behov for å håndtere noen av leddyrene mine

Sånn, det får være nok for denne gang
Blir nok flere dyr om ikke så lenge. Messer er det stadig vekk, og Psychofox har en veldig pen salgsliste My wallet curses you!

-Dev

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 17:27   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 641
Standard

er det noen du ikke liker som du har på besøk så kan du bytte lapp på australisene

fra advarsel venom til kom og kos eller klapp meg !
Galil er offline   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 17:37   #3
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Hehe "Pet me, I dare you..."

Poecilotheria-fan!
Gammel 13-05-2009, 17:44   #4
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 45
Meldinger: 850
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Gratulerer med mange flotte Skorpioner.
moniq er offline   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 18:02   #5
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 29
Meldinger: 1,626
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Devilizer Vis post

Blir vel en speilrefleks om ikke så lenge
-Dev
Og diverse tillegg eller?
Fine skorpiser du har fått deg, fikk litt lyst på centruroides gjen nå, men får holde meg til det jeg har og de artene.

Om jeg skal nedover til Oslo/Asker/lillestrøm området til sommern, så kan jeg jo svippe innom en tur med kamera og slå av en prat igjen.
Gammel 13-05-2009, 18:12   #6
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Takk for det Moniq

Joa Andro. Men alt til sin tid Speilrefleks er dyrt! Og tilbehøret enda dyrere

Ja Centruroides har noen arter med noen fantastiske fargespektre!
Er bare å ta turen innom det vettu. 500meter fra E6 her jeg bor nå, så Kanskje det hadde blitt noen ORDENTLIGE bilder i albumene mine også

Poecilotheria-fan!
Gammel 13-05-2009, 18:55   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Vestlandet
Meldinger: 10
Standard

Gratulerer med flotte skorpioner! Du var ikke den eneste som fikk pakke fra mr psychofox i dag.
Pakket nylig ut 2.4 australiser som slo seg godt til rette i kommunal tank med det samme. Blir spennende å se hvordan det går
almostwrong er offline   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 20:16   #8
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 41
Meldinger: 1,646
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Flotte dyr du har D.
Men trodde vi skulle holde hemmelig det med jomfrudommen din. hehe
shelob er offline   Svar med sitat
Gammel 13-05-2009, 20:21   #9
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Takker for det

Hehe, unnskyld meg altså. Klarte bare ikke holde meg.. Måtte bare skryte vettu

Poecilotheria-fan!
Gammel 14-05-2009, 23:26   #10
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Så...
Fattern og stemor mi har hytte i nærheten av svenskegrensa, og dem skulle dit idag.
Så jeg bestemte meg for å dra en tur jeg også, og samtidig kjøpe med noe røyk og godis fra Sverige, slik man gjør.
På tur over grensa så jeg tollerene drev å dro inn folk som skulle inn til Sverige. Bilen forran meg ble vinket inn, men jeg fikk passere. Tenkte igrunn ikke så mye over det,.

Var da først innom å kjøpte godis og røyk, før jeg dro en tur innom dyrebutikken for å vindus-shoppe litt. Kanskje dem hadde noe spennende?
Dyrebutikken har et eget rom for terrariedyr, så det første jeg selvsagt gjorde var å gå inn der.
Det første jeg fikk se var noen nydelige skjeggis-barn. Er første gang jeg har sett slike i virkeligheten. Dem var rett og slett nydelige! Dem hadde også vannagamer der, samt noen slanger, og 2 leopard-skilpadder som knasket på noe salat. Alle var kjempefine dyr! Skulle gjerne hatt litt tykkere lommebok da ja! Og større leilighet! Og større bil! Og større terrarier!

Men så fikk jeg øye på en liten flekkete krabat som drev nedi et hjørne av et terrarie.
En helskjønn leo-gekko. Jeg ble stående og stirre på denne gekkoen i 5-10 minutter før jeg gikk ut og fikk litt mere informasjon om den fra den veldig hyggelige jenta bak disken. Hun tok den ut av terrarie så jeg fikk hilse ordentlig på, og hun fortalte det var en gutt.

Jeg var rett og slett betatt! Så kom tanken.... Skal jeg? Som Shakespear nesten sa: To buy or not to buy, that's the question. Tanken slo meg også at tollerne var ganske aktive idag. Faktisk første gang jeg har sett dem vinke inn biler. Så jeg sa jeg skulle tenke litt på om jeg ville kjøpe eller ikke. Jeg gikk frem og tilbake i dette kjøpesenteret som dyrebutikken er i. Surra rundt i omtrent 30 minutter mens jeg grubla. Hva hvis jeg blir stoppa? Jeg har jo aldri blitt stoppa før, men en gang må jo være den første...?

Ringte stesøstra mi, og hørte med henne, og det eneste hu klarte å trykke ut av seg, med en småsurvete jenteunge på 2 i bakgrunnen, var "send melding og fortell hva du kom frem til a.."
Så mye hjelp var det

Så jeg gikk rundt der enda en runde, gikk innom dyrebutikken, gikk ut av dyrebutikken, frem og tilbake. Så bestemte jeg meg! Jeg tar sjangsen!

Leo-gutten, som fortsatt er navnløs, ble pakket inn, jeg betalte for meg, og jeg satte meg i bilen.
Så begynte jeg å tenke på hvordan jeg skulle unngå tollerne i tilfelle dem hadde skiftet til "inn i Norge"-siden. Så jeg kjørte til en rasteplass ikke langt fra grensa, stoppet der og ventet til det kom en hel haug av biler, og la meg så bak dem. Med 6-7 biler på rad, var det nå under 20% sjangs for at JEG ble vinka inn, siden dem kun vinka inn en bil av gangen.

Grensa kom bare nærmere og nærmere, og jeg kjente hjertet banka hardere og hardere. Jeg har smugla tobakk, øl og mye annet rart over grensa før, men aldri et levende dyr! Så nærvøs hadde jeg aldri vært for å kjøre over grensa noen gang! 200 meter fremfor meg sto der en uniformert mann midt på veien, og han så i min retning! FUUUUUUCK sa jeg til meg selv...
Til min store lettelse snudde han seg andre veien, og vinket inn en imotkommende bil. Jeg pustet lettet ut, og så den slemme mannen bli mindre og mindre i speilene.

Bilen forran hadde da selvfølgelig ikke hastverk, og jeg satt nærmest og kjefta på den utslitte volvoen som var så overlasta med snop og øl at bunnpanna nesten skrapte langs bakken. Det var da jeg fikk hjertet i halsen for andre gang! På hver side av veien sto der hver sin politi-konstabel! "Hva i pokker er det som skjer" kom det fra meg, mens jeg bekymra så ned på boksen som min nye venn var gjemt i. Og bilen forran kjørte så saaaakte så saaaakte. I det vi snegla oss forbi politikvinnen som sto på vår side av veien, gikk det så sakte, og vi var så nærme, at jeg kunne se hennes lyseblå øyne stirre mot meg, og det føltes som om øynene hennes borret seg gjennom ståldøra, gjennom tekstilen, gjennom plastboksen og rett på den forvirra smuglevaren jeg hadde stående i passasjersetet. Men også hun forsvant i speilet...

Jeg pusta lettet ut, dro frem mobilen og ringte stesøstra mi, og fortalte at jeg var på tur hjemover med en søt liten tass i setet ved siden av meg. Fortalte henne også om tollerne og politiet. Jeg sa også at "NÅ må da dette toll-tullet være over"

Hvis det finnes en Gud, så hadde han det ganske morsomt med å skremme meg idag, for når jeg var ca 2 km fra grensa, kom det rundt svingen en politibil i 130, med blålysa på! Jeg kjente hjertet nesten banke seg ut av min allerede svette brystkasse og jeg ble stiv som en stokk. Heldigvis passerte også denne faren meg... Jeg kan love deg at det faktum at jeg snakket i mobilen mens jeg kjørte, ikke gikk opp for meg før 5 minutter etterpå!

Jeg fant veien frem til hytta hvor fattern og stemora mi hadde funnet seg tilrette, og viste frem min nye venn. Stemora mi skvatt, hylte og ba meg få ham bort, når hun oppdaget at det ikke var riskaker i boksen! Men hun fikk roet seg ned, og fikk sett litt mer på den lille krabaten og så kom det fra henne "åja, han var jo litt søt da" mens fattern satt i stolen og humret for seg selv.

Mens leo'en fikk en liten skål vann tok jeg meg en kaffetår og en røyk, mens vi snakket sammen om det som familier snakker om, før turen videre hjem gikk videre. Heldigvis gikk resten av turen uten flere nesten-hjerteinfarkt.

Fikk ordnet det tomme 60x30-terraet jeg hadde stående, og fikk knipset et par bilder med mobilkamera, før min øyesten fikk utforske sitt nye hjem.

Hvis dere klarte å leste gjennom hele denne tekstveggen, så syns jeg jaggu dere har fortjent et par bilder også!

Var overrasket over hvor håndterbar han var!

I morgen blir det innkjøp av vermeculite og en vannskål

Må nok ærlig innrømme at jeg tviler på om jeg har sterkt nok hjerte til å kjøpe dyr i Sverige igjen Er jo fare for hjerteinfarkt av mindre!

Poecilotheria-fan!
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Den lille Dyrehage allan Media 31 04-09-2010 12:30
Lille ackie... CamStatic Mine Herptiler 18 04-03-2010 22:42
Vår lille Askepott Dahlia Mine Herptiler 12 21-09-2009 21:20
Dyrehage i Bergen Øyvind Media 8 08-10-2008 00:45
Familien`s dyrehage ! prøvekanin Medlemmene 13 02-08-2008 22:57

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:58.