Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Mine Herptiler (http://www.reptilfreaks.no/forum/mine-herptiler/)
-   -   Dragoon88's lille familie (http://www.reptilfreaks.no/forum/mine-herptiler/12897-dragoon88s-lille-familie.html)

dragoon88 04-09-2009 19:09

Dragoon88's lille familie

2 Vedlegg
Da jeg og min forlovede har bestemt oss for å ikke få barn, blir dyra barna våre :) Ønskelista er lang, men hittils er det kun to reptiler og en gjeng med fisk.

Først en introduksjon av Igor, min leopard gekko.
Vedlegg 2193
Dette er da Igor. Jeg fikk han for ca et år siden og vil tippe han er ca 2 år gammel. Fikk beskjed av en kamerat at det egentlig er ei jente, men nå han han het Igor så lenge at jeg syns det ble for dumt å skifte navn :p
Igor er en skikkelig latsabb, som elsker å ligge inni hula si og er veldig skjelden ute å går. Men når jeg banker lett på terrarieveggen, kommer han løpende ut, for da er det mat! :D
Treffsikkerheten hans kan diskuteres da han ofte trenger en 3-4 forsøk på å få tak i sirissen. hehe..
Men det er en herlig liten krabat som jeg har blitt kjempeglad i :)

Så har vi kornsnoken Smygar: (ja, jeg var inne i en Harry Potter fase da jeg skulle finne navn :p)
Vedlegg 2194
Smygar har jeg nå hatt i ca 3 uker, men er allere glad i den lille tassen. Er litt usikker på hvor gammel han er, men er 38 cm lang, så kan ikke være gamle karen. Han er overaskende komfortabel med å bli håndtert, og har en herlig personlighet. Det første han gjorde da han kom i hus, var å gjemme seg under vannskåla, så jeg fikk panikk og trudde han var rømt. Gleden var stor da han dukket opp der, og det han siden vært stedet han helst ligger å sover.

Legger ut flere bilder i mårra :)

Thomii 04-09-2009 20:32

Ååå du er heldig.. Jeg vil ha dyra dine!XD Gratulerer med kornsnoken, dere har akuratt de reptilene som står på ønskelista mi..;-P

dragoon88 05-09-2009 09:59

8 Vedlegg
Flere bilder av gullungene:

Her tok Igor seg en tur over speilet. Kunne ikke skjønne hvem denna andre gekko'n under han var?? :p
Vedlegg 2195

Hadde flaks med detta bildet gitt
Vedlegg 2196

Her er han kongen på haugen:
Vedlegg 2197

Smygar har kobra-tendenser :p
Vedlegg 2198

Nettop fått i seg en pinkie. Digger at det ser ut som han gliser
Vedlegg 2199

Bilde jeg syns ble litt kult:
Vedlegg 2200

Til slutt slenger jeg med bilder av terrariene deres
Her bor Igor:
Vedlegg 2201

Og her holder Smygar til:
Vedlegg 2202

dragoon88 05-09-2009 10:03

Sitat:

Opprinnelig postet av Thomii (Innlegg 120399)
Ååå du er heldig.. Jeg vil ha dyra dine!XD Gratulerer med kornsnoken, dere har akuratt de reptilene som står på ønskelista mi..;-P

Takker og bukker :) Men dyra beholder jeg nok selv. hehe..
Ja jeg syns det er fantastiske dyr og veldig gode begynner-reptiler. Er kjempeførnøyd med det valget selv i alle fall :)

dragoon88 05-09-2009 10:16

Og om noen skulle lure på hvorfor jeg som oftest skriver "jeg" og ikke "vi" ang dyra, er at min kjære har veldig lite med reptilene å gjøre. Er liksom min greie det. ;) Så han venter utolmodig på at vi skal flytte til et sted det er lov til å ha pelsdyr, evt vårt eget hus, så han kan begynne å skaffe seg hunder og katter og gud veit ikke hva han skal ha.. :p

Vi har sammen utarbeidet en liste over dyr vi skal ha i vår lille (som ser mistenkelig ut som om blir vår stooore) familie:
*Leopard gekko
*Kornsnok
*Akvarie
(det var det vi har nå, over til fremtidige anskaffelser: )
*Kongepyton
*Skjeggagam
*Kongeboa
*Grønn Iguan
*Kameleon av no slag
*?Tarantella? (Har litt lyst på, men jeg har veldig eddekoppskrekk, så må se ann)
*Hunder
*Katter
*Grå Jacko
*Nymfeparakitt
*Ender og koi i en diger hagedam

Ja.. Det skulle vel være alt. Foreløpig. hehe. Da skjønner dere vel at jeg verken har tid eller penger til å få no unger med min kjære. :p
Tar nok ganske mange år før familien blir så stor, men gleder meg digert! :D Kan ikke tenke med no bedre liv enn å ha huset fullt av dyr

Firefly 05-09-2009 13:52

Mange flotte bilder, og koselige hjem de har! :) Likte fargen på snoken.

ilder-lady 05-09-2009 15:23

Sitat:

Opprinnelig postet av dragoon88 (Innlegg 120419)
Og om noen skulle lure på hvorfor jeg som oftest skriver "jeg" og ikke "vi" ang dyra, er at min kjære har veldig lite med reptilene å gjøre. Er liksom min greie det. ;) Så han venter utolmodig på at vi skal flytte til et sted det er lov til å ha pelsdyr, evt vårt eget hus, så han kan begynne å skaffe seg hunder og katter og gud veit ikke hva han skal ha.. :p

Vi har sammen utarbeidet en liste over dyr vi skal ha i vår lille (som ser mistenkelig ut som om blir vår stooore) familie:
*Leopard gekko
*Kornsnok
*Akvarie
(det var det vi har nå, over til fremtidige anskaffelser: )
*Kongepyton
*Skjeggagam
*Kongeboa
*Grønn Iguan
*Kameleon av no slag
*?Tarantella? (Har litt lyst på, men jeg har veldig eddekoppskrekk, så må se ann)
*Hunder
*Katter
*Grå Jacko
*Nymfeparakitt
*Ender og koi i en diger hagedam

Ja.. Det skulle vel være alt. Foreløpig. hehe. Da skjønner dere vel at jeg verken har tid eller penger til å få no unger med min kjære. :p
Tar nok ganske mange år før familien blir så stor, men gleder meg digert! :D Kan ikke tenke med no bedre liv enn å ha huset fullt av dyr

Helt enig.
Huset fult av dyr, jeg nermer meg 30, men har enda ikke interesse for 2-bente:laugh:
...Digget bilde der "godgutten" din slikket seg, nyyydeleg foto.

dragoon88 05-09-2009 18:06

Sitat:

Opprinnelig postet av ilder-lady (Innlegg 120434)
Helt enig.
Huset fult av dyr, jeg nermer meg 30, men har enda ikke interesse for 2-bente:laugh:
...Digget bilde der "godgutten" din slikket seg, nyyydeleg foto.

Godt det er fler av oss ;) hehe
Takker :) Liker det bildet selv.

dragoon88 10-09-2009 20:16

1 Vedlegg
Da har jeg fått hjem enda en slange, og enda et familiemedlem :)
Valget (Etter myyye om og men) falt på en Boa Constrictor. Den er bare helskjønn. :D Aner ikke hva slags kjønn det er, så inntil jeg får noen erfarne til å poppe den, så er det en jente. ;) Navnet ble Sonata, etter verdens beste band, Sonata Arctica! :)
Skal få tatt bedre bilder ettehvet, men lar henne være i fred nå, så får bli med dette ene bildet. :)
Vedlegg 2207

david gabrielsen 10-09-2009 20:20

grattis med ny slange dragoon88

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:41.