"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Boaslange tatt i Trondheim

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12-02-2010, 17:54   #1
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 805
Standard Boaslange tatt i Trondheim

Fant to meter lang boaslange - adressa.no

Sitat:
- Leiligheten ble ransaket i forbindelse med et annet forhold, sier han(politiet, janka anm.) til adressa.no.
Surprise surprise...
Kan man ikke for pokker la vær med andre kriminelle aktiviteter om man skal ha reptiler? :(

Sitat:
Fredrik Bergmann i Falck redning forteller at de får inn mange lignende dyr fra det samme miljøet.

- De holder slike slanger både for å skjule ting nede i buret, og for å framstå som hardbarkede, sier Bergmann til adressa.no.

Sist endret av Janka; 12-02-2010 kl 17:59. Begrunnelse: La til et sitat til
Janka er offline   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 19:30   #2
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 183
Standard

Enkelte uttalelser der er helt på trynet..
mandarin er offline   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 20:44   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 641
Standard

hva i granskauen mente dem med å skule ting i buret ?
Galil er offline   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 20:47   #4
Guest

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 432
Standard

Vet ikke jeg.. Kanskje de innbiller seg at folk skal grave ned narkotika eller noe i bunnsubstratet til dyrene.. Synd det vi sier her ikke kommer like godt fra som det gjør i avisen mtp folk som leser det :( Folk må jo bli helt vettskremte av og høre om slange historier, skulle fått et litt annet perspektiv på det og mener jeg! Ikke bare de negative..
s_ er offline   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 20:50   #5
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Sted: Hadeland. Ja, Hadeland......
Meldinger: 636
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Enkelte uttalelser der er helt på trynet..
... som vanlig *oppgitt* må alltid fremstilles på værst mulig måte
Gammel 12-02-2010, 20:59   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,139
Standard

For å legge narkotiske stoffer i et terrarium til et ulovlig dyr er jo absolutt et smart sjakktrekk. Tror ikke engang narkofolk er så dumme??

Nok en gang blir vi stemplet som hardbarka og dopa dyreeiere. Kanskje neste gang jeg er på radio så SKAL jeg si at jeg pynter terrariene med rosa sløyfer og at slangene mine heter Fluffy, Fifi og Tassen...
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 21:09   #7
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 805
Standard

Har faktisk hørt det tidligere, at politiet har funnet poser med narko i bunnsubstratet til reptilene.
Gammel 12-02-2010, 21:21   #8
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Sted: Hadeland. Ja, Hadeland......
Meldinger: 636
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

prøver å få lagt til en kommentar på den saken, men dukker ikke opp. dette er i hvert fall hva jeg prøver å skrive til dem:

alltid så må media fremstille slangeeiere, øgleeiere og andre reptileiere som hardbarkede kriminelle. jeg begynner å bli temmelig lei av dette. jeg har en slange. pen liten pyton som krabber rundt i terrariet sitt rett ved siden av meg her, men ellers så er jeg en svært lovlydig borger. går på skole og har greie karakterer der. aldrå gjort noe ulovlig i livet bortsett fra å skaffe meg en slange. grunnen til dette er allergier, naboer som ikke liker bjeffing, naboer som ikke liker katter, jeg som ikke orker å rense et akvarium hver tredje uke, osv.

men nå til saken. jeg ser i enhver sak der reptileiere blir tatt at media setter disse i et værst tenkelig lys, og i nesten enhver sak ser jeg noen som sier at slanger kommer til å spise ungene våre. TULL er dette. en slange egnet for fangenskap vil ikke være i stand til å spise en bebi. knapt nok drepe den. de fleste er boa constrictorer som i denne saken, som blir oppi to og en halv meter. selvfølgelig er det noen ekstreme som har pytonslanger som er opptil 5 meter + lange, og disse er potensielt farlige. understreker potensielt. slanger mates med mus, og er sjelden aggressive på mennesker. ser bare slangen min her, rolig og grei å ha med å gjøre. biter ikke, gir ingen tegn til aggressivitet, spiser bare musene den blir servert. døde, kjøpt i dyrebutikker.

jeg synes virkelig at folk burde tenke over hva de sier. folk sier at slanger er farlige for oss og bla bla bla. skaff dere noe bakgrunnsinformansjon før dere slenger med leppa om at de vil drepe våre unger og eldre.

ps: det finnes oppi 100 000 ulovlige reptiler i Norge. det er mer her enn i Sverige, der det er lov. å kaldblodig drepe alle disse er umulig, og det er bare mattilsynets stahet og folks uvitenhet som hindrer oss, stolte reptileiere, å få disse dyrene lovlige.

og jeg har det evige problem med at jeg snakker for mye når jeg blir provosert kan hende noe av dette virker usaklig, men er skikkelig lei av dette med at vi må stemples som ekstreme, hardbarkede bad boys som driver med narko. jeg kjenner en mann som har drivi med narko siden han var 12, og nå er han gammel og grå. han har levd av å drette hunder, ikke reptiler, og han fortalte meg en gang at de færreste han kjenner som driver med stoff (og det er mange) har reptiler. han kjente kun en eller to som bare hadde en gekko og en skjeggis
Gammel 13-02-2010, 05:11   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Hedmark
Meldinger: 20
Standard

Det er forbudt med reptiler i Norge, bortsett fra skilpadder.

ut i fra hva jeg har hørt så er også skilpadder ulovlig? Dette er vel noe de burde undersøke, kanskje lov hvis de søker om tilatelse? Eller er det bare jeg som tar feil?
cas90 er offline   Svar med sitat
Gammel 13-02-2010, 07:16   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av cas90 Vis post
Det er forbudt med reptiler i Norge, bortsett fra skilpadder.

ut i fra hva jeg har hørt så er også skilpadder ulovlig? Dette er vel noe de burde undersøke, kanskje lov hvis de søker om tilatelse? Eller er det bare jeg som tar feil?
Du kan få tilatelse til å holde noen typer skilpadder, men det må søkes om og man må kunnne bevise at man er allergisk.
elnes er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
dyrlege i trondheim ark Småprat 1 30-06-2010 11:44
noen som avler i trondheim/trøndelag? nim Taranteller 0 08-11-2009 17:30
Noen som reiser fra Trondheim til Oslo? CamStatic Småprat 8 28-02-2009 17:01
Leilighet i trondheim? Sharkie Småprat 1 15-07-2008 18:43
Trondheim selgere? stinelur Terrarier 2 19-12-2007 23:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 21:10.