"

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-03-2014, 19:27   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2013
Alder: 26
Meldinger: 3
Lightbulb Hva med dette?

Nå må jeg si at dette er første gang jeg legger ut noe som helst på forum. Så dere må ikke halshugge meg ved første feil. Men jeg har en idé om ett forslag angående reptilsaken. Jeg tenkte å sende dette inn til flere som har med saken å gjøre, men vet ikke helt hvem.. Så dere må skrike ut om hva dere synes/endringer om idéen og til hvem jeg burde sende den til )
Her er det jeg har tenkt å sende

Hei, jeg heter Henriette ...... og jeg tar kontakt ang. reptilsaken.
Jeg mener at det blir feil at herptiler skal være ulovlig i norge nå som det er lett å få tak i utstyr og informasjonen som du trenger for å gi dyret best mulig liv. Det jeg mener kan være en litt enklere løsning på problemet med impulskjøp og dårlig dyrehold er at folk må ha ett spesielt sertifikat for å kunne eie ett herptil, derav ett for å avle og selge. Da kan folk kunne ha fått trening i hold og stell av forskjellige herptiler (gjerne innom dyret som de skal ha) og kansje blitt kvitt lysten når de skjønner at det er mye jobb i det å eie ett herptil. Da vill dyr kunne komme seg til dyrelegen uten at eier er redd for anmeldelse. Med tanke på trenere og holding av kurs så tror jeg ikke at det blir problemer å skaffe villige folk.
henriette159 er offline   Svar med sitat
Gammel 02-03-2014, 20:43   #2
Reptilfreak

Snakes sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Sted: Trøndelag
Meldinger: 204
Standard

Jeg tror dette blir for mye "jobb" å få kontroll på. Det blir plutselig mye papirarbeid osv på de som bestemmer dette, om hvem som har lov, hva som må gjøres osv. Å selv om dette skulle gå igjennom, så blir det fortsatt folk som har dyr ulovlig, uten dette sertifikatet.

Skulle det være sånn for herptiler skulle det jo også vært sånn for ørkenrotter, tropiske fisker, taranteller, osv. Nå nærmer vi oss forhåpentligvis en endring i loven som gjør det lovlig å holde dyr som er på positivlisten, tror det enkleste er å bare kjempe videre i den saken.
Snakes er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva er dette? Tara85 Taranteller 6 14-05-2011 22:19
Hva er dette? slangenoscar Andre insekter 1 05-05-2011 22:17
Hva er dette? Odd Espen Insekter 6 03-09-2008 15:39
hva er dette? Dag-Andre Gekkoer 0 14-11-2007 18:20
hmm hva er dette for no ? skorpion Taranteller 8 01-05-2007 16:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 22:37.