"

Generelt om reptiler Omhandler pass og stell av reptiler - slanger, øgler, skilpadder etc.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-09-2010, 08:15   #31
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 907
Standard

Flott hjemmeside!

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 09:54   #32
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvilken oppgave det nye "forbundet" skal utfylle, som organisasjonen man har i dag ikke gjør? Jeg undrer meg bare litt over at man setter masse energi i å bygge en ny organisasjon, istedenfor å utnytte den gamle?
Er spent på hva dere gjør ut av det.

Og jeg må si meg enig med Thor, forbund høres litt rart ut:
Sitat:
Opprinnelig postet av http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html
forbund n1 (fra lty)
1 overenskomst mellom to el. flere stater om felles opptreden el. virksomhet i utenrikspolitikk; avtale om samarbeid frihandelsf-, listef- / slutte, inngå f- med
2 organisasjoner, stater som har sluttet *forbund (1) med hverandre Norges Fotballforbund / fagf-

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 10:33   #33
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 106
Standard

Jeg ser en STOR fordel med denne foreningen.

Alle som er medlem av styret står frem med navn!

Noe som ikke er like aktuelt i NHF...
variegatae er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 11:02   #34
Reptilfreak

gurine sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 122
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av variegatae Vis post

ikke for å være vemmelig, men hvilken fordel er det da?

jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være en fordel. Jeg skjønner godt at folk ikke vil stå frem med navn om de eier ulovlige dyr som en jo kan forvente at de som engasjerer seg i denne saken gjør.

jeg stusser som andre over at det skal hete Forbund og ikke forening.
gurine er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 11:57   #35
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av variegatae Vis post

Hyggelig å høre det fra deg. Men jeg vil allikevel nok en gang påpeke at dette ikke er ment som noen slags "konkurranse" mot NHF. NHF har flinke folk og mer erfaring innenfor det å være en forening, respekt til dem.

Sitat:
Opprinnelig postet av gurine Vis post
ikke for å være vemmelig, men hvilken fordel er det da?

jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være en fordel. Jeg skjønner godt at folk ikke vil stå frem med navn om de eier ulovlige dyr som en jo kan forvente at de som engasjerer seg i denne saken gjør.

jeg stusser som andre over at det skal hete Forbund og ikke forening.
Mye av fordelen med at vi blant annet står frem med navn er at vi ikke blir "hemmeliggjort". Vi er tilgjengelig for media, eller hvem enn andre som måtte ønske å ta kontakt. Dette er faktisk svært positivt, fordi reptilhobbyen er allerede hemmeliggjort nok som det er, og utenforstående har ikke helt begrep om hva slags mennesker det er som faktisk interesserer seg for disse dyrene. Vi er ikke alle bikere med tatoveringer og langt skjegg, eller kriminelle. :p

Jeg skjønner godt skepsisen, jeg ville trolig vært skeptisk selv om jeg var i deres sko. Men jeg vil også spørre om at dere har litt tro på oss, for det er ingenting negativt med å ha enda en interesseorganisasjon med flere mennesker som vier seg til saken. Målet vårt er det samme som dere, bedre dyrevelferd og legalisering av positivlisten. Og spre mer positiv omtale om reptilhobbyen generelt.

Vi er en svært aktiv gjeng med mye potensial som har mye vi ønsker å utrette.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 12:08   #36
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 907
Standard

Min eneste negative reaksjon er at det står lite om terrarier og om andre terrariedyr enn krypdyr. Jeg skulle gjerne sett litt om vivarier og innreding i terrarier og slikt. Foruten av det ville være naturlig for en terrariedyrforening og interesant nok i seg selv, ville det trolig gjort forskjellen mellom NHF og TDF tydeligere.

Jeg regner med at det kommer mer etter hvert.

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 12:24   #37
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Alder: 31
Meldinger: 4,139
Standard

Åjada, vi skal absolutt ikke bare holde oss til krypdyr.
Her skal alt dekkes, av både leddyr, insekter, terrarieplanter, og terrarieoppsett.

Og siden vi vet det finnes mange flinke folk som driver med overnevnte på dette forumet, så er de også hjertelig velkommen til å hjelpe til slik at vi får bra og riktig fakta.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 14:49   #38
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 360
Standard

Jeg syntes dette er knall bra så kansje vi får noen som tørr å bruke media litt, som gidder å gå i mot talentløse uttalelser fra DVA og MT. NHF har jobbet mye med reptilsaken men en kan jo lure på om de har flyttet til Sverige hele gjengen for en hører jo ikke noe fra de i media samenheng lenger å det gjør jo at DVA og andre motstandere får herje fritt...
evak er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 15:33   #39
Guest

Medlem siden: May 2010
Alder: 33
Meldinger: 15
Standard

Nå ønsker jeg bare å påpeke at organisasjons nummer, og et levende styre er det vi er. Vi opprettet TDF for 2 måneder siden. Dette er ikke et forbund for bare de som interesserer seg for amfibier og skjellkrypdyr. TDF er for alle, inkludert de med interesse for fisker, og botanikk.
For det at herptil hobby er tabu i Norge, så har vi ingen ting og skjule. Vi setter fokus på folket og deres holdning til dyr. Vi er 4 stykker i styret som har jobbet med slangefremvisning for publikum i dyreparkene.
Jeg har stor kjennskap til dyreparkene i Norge, og jeg håper vi får en i Trondheim, siden Klæbu dyrepark ble borte for mange år siden. Vi ønsker og være en link mellom parkene. Dersom man har en ide om å starte en reptilpark/dyrepark som fks Trondheim reptil park, er det bare positive reaksjoner. Dersom noen starter en forening/forbund basert på samme formål, er det desekrering.

Jeg vil også påpeke at NHF har eksistert i ca 35 år! Det er det en stor grunn til.
Noe dere lurer på fra nå av, så vil dere få svar fra vår faglige rådgiver som virkelig lever opp til sin tittel. Eller så er det bare å kontakte meg på mail.

Mvh
Thomas Sierk Rian
White Lotus er offline   Svar med sitat
Gammel 14-09-2010, 16:54   #40
NHF Styremedlem

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Bergen
Alder: 26
Meldinger: 713
Standard

Syns det er positivt at flere vil jobbe for å bedre forholdene til dyra våre! Dette er jo ikke bare en interesseorganisasjon for reptiler og amfibier, men også alle andre terrariedyr, og det tror jeg kanskje er det som skiller de mest fra NHF!

Forøvig veldig fint nettsted, som jeg håper blir hyppig oppdatert, noe jeg savner litt fra NHF sine sider.
Gregoris er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:11.