"

Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-04-2008, 20:46   #1
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 662
Standard forum rom for oss med litt annerledes interreser

tenkte siden vi bare får dritt tilbake om store dyr eller giftige dyr osv, kan vi ikke lage et eget forum rom der de som har lyst til å diskutere/spörre får väre så kan de andre som ikke har noe fornuftig å si holde seg unna!
Gammel 10-04-2008, 20:49   #2
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

Er veldig enig her med gabonviper, synes det er utrolig kjipt at vi ikke kan diskutere større dyr og giftige dyr uten å bli flamet til helvette av folk som vet bedre enn alle andre. Vi har interesse for disse dyrene og burde få muligheten til å diskutere de på forumet, uten å bli "drept" av smådyrelskere. Det står, såvidt jeg vet, ingenting i ReptilFreaks sine regler om at slike dyr ikke kan diskuteres på en positiv måte, så jeg synes det er veldig trist at man ikke kan snakke om dem på en skikkelig og saklig måte, uten å møte en vegg av protester av folk som ikke har peiling om hva de snakker om. Det er like usaklig av de å snakke negativt om dyrene vi liker, bare fordi de er redd for dem, på samme måte som andre folk er redde for reptiler.

Vi trenger ikke nødvendigvis et eget forum, bare en holdningsendring. La oss diskutere uten at dere kommer med quasi-vittige og fornedrende innlegg bare for å skade vårt omdømme og vår interesse. Mange frykter kanskje at snakk om disse dyrene gjør at flere kan gå til anskaffelse av dyr de ikke klarer å håndtere. Jeg tror tvertimot åpne samtaler og deling av informasjon kan gi de som vil ha slike dyr bedre forutsetniger for å gjøre et riktig valg for seg og det eventuelle dyret. Opplysning fungerer bedre enn fornektelse!

Sist endret av Viridovipera; 10-04-2008 kl 20:54.
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 20:55   #3
Winter is coming
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,888
Standard

Støtter denne litt Det er som nevnt over synd at poster som omhandler gift eller større dyr blir slaktet..

Og så synes jeg det er litt dumt at når folk snakker om giftslanger så blir de hakket på med en gang, mens de som holder potente edderkoppdyr sjelden får noe dritt... (ikke at jeg er mot hold av potente edderkoppdyr)

Sist endret av Jabbe; 10-04-2008 kl 22:20.
Jabbe er offline   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 21:08   #4
NHF Medlem

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Hvam, Akershus
Alder: 42
Meldinger: 2,624
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gabonviper Vis post
tenkte siden vi bare får dritt tilbake om store dyr eller giftige dyr osv, kan vi ikke lage et eget forum rom der de som har lyst til å diskutere/spörre får väre så kan de andre som ikke har noe fornuftig å si holde seg unna!
Du kan vel ærlig ikke talt tro at du kan gå hen og anbefale Varanus salvator til en som lurer på om steppevaran er mye lik skjeggagam uten å få litt smekk på pungen ?

Jeg har ikke sett noe til at man får kjeft, fik og deng med en gang man vil/ønsker å snakke om giftige eller store dyr her på forumet - men man får litt kjeft om man anbefaler slike dyr til uerfarne eiere, eller kommer med uttalelser om at giftige slanger og store pytoner er for hvermansen...
Gammel 10-04-2008, 21:18   #5
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Standard

vet ikke om du så diskusjonen rundt giftslanger. lurer på hvor mange ganger jeg får höre at jeg er idiot fordi jeg liker mere enn nybegynner dyr. jeg slengte et forslag ut i luften. varaner generelt trenger stor plass. tegu blir store og sinnsykt sterke. du burde lese innleggene litt bedre. vet om noen her som fikk smekk på pungen for den personen hadde kjöpt giftig skorpion osv...

det er nesten skummelt å se forskjellen på Norge og Sverige. på crotalus f.eks så er det helt annerledes holdning til dyr. litt rart for det er jo ikke så mye forskjell på Norge og Sverige.
Gammel 10-04-2008, 21:27   #6
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 734
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ThorEH Vis post
Du kan vel ærlig ikke talt tro at du kan gå hen og anbefale Varanus salvator til en som lurer på om steppevaran er mye lik skjeggagam uten å få litt smekk på pungen ?

Jeg har ikke sett noe til at man får kjeft, fik og deng med en gang man vil/ønsker å snakke om giftige eller store dyr her på forumet - men man får litt kjeft om man anbefaler slike dyr til uerfarne eiere, eller kommer med uttalelser om at giftige slanger og store pytoner er for hvermansen...
Spørsmålet var ikke "hva er forskjellen på skjeggagam og steppevaran... Du burde lese gjennom innleggene litt bedre/grundigere, altså. Vet ikke helt hva du mente med at jeg var uerfaren, men jeg er ihvertfall erfaren nok til å holde skjeggagamer. Og tenkte derfor at jeg kunne ta neste skritt til steppevaran eller tegu om noen få år...
Gammel 10-04-2008, 21:30   #7
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

La oss prøve å holde oss på saken, vær så snill?
ThorEH: Om noen snakker positivt om store, giftige eller ellers uglesette dyr, får man garrantert et par kjipe innlegg tilbake. Kan ikke dra frem konkrete eksempler her, men kan nevne at jeg selv har fått et flertall pms av folk som mente jeg burde roe meg ned, og lurte på om jeg var på jordet fordi jeg skrev om slike dyr. Det er slik her, og slik burde det ikke være!
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 21:44   #8
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,230
Standard

Er det bare meg som ikke har fått med meg hva dere egentlig mener?

Hvilke giftige dyr, og hvilke svære? Hvis denne tråden ble lagd etter at du fikk litt "pisk" fra adrianos tråd, så er det jo litt tåpelig egentlig, skjønner desverre ikke helt hva du mener, med at folk slenger dritt osv.
Gammel 10-04-2008, 21:50   #9
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Standard

leser du litt lengre oppe så vil du nok forstå.
jeg er bare lei av å få höre at folk mener vi er idioter.
Gammel 10-04-2008, 21:56   #10
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,230
Standard

Har lest hele tråden 2 ganger, ellers hadde jeg ikke spurt hvis jeg viste det da

Jeg syntes ikke det er idioti, så ikke si at folk(da tenker jeg f.eks. meg, når jeg leser folk) syntes dere er idioter, jeg syntes ikke det, men er alikvel enig med ThorEH

Emner
annerledes, forum, interreser, litt, med, oss, rom

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nye/endrete forum Frogger Forslag til endringer/forbedringer av siden 0 11-03-2008 01:10
Ny i forum taggen Medlemmene 13 03-03-2008 20:38
Useriøst forum? neED2k Ris, ros og forslag til Reptilfreaks 57 13-02-2008 01:04
Pinne mat: hele planten eller litt og litt?? Trude Fôrdyr 4 18-03-2006 16:28

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:41.