"

D.I.Y Gjør det selv Bor det en liten Petter Smart i deg? Her er forumet for de som ønsker å lage ting selv!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-11-2017, 13:19   #1
Junior Member

Medlem siden: Nov 2017
Alder: 27
Meldinger: 2
Standard Terrarium til Tre Pyton

Heisann alle mann og kvinner.

Jeg har vært på tanken en stund om å bygge meg et terrarium til Tre Pyton. Har ikke anskaffet meg dette enda da jeg vil bygge buret å få det til å være bra først, både fuktighetsmessig og varmemessig.

Da jeg skal bygge dette og ikke har så mye begrep/peiling på hvilken varmematte/ hvor mye watt det skal være så er det sånne småting jeg vil ha svar på.

Jeg har lest veldig mye på Tre pyton bare di siste dagene, ettersom jeg har funnet en fining jeg har lyst til å ta over.
Jeg har også sjekket mye på nett ang. bygging av bur til Tre Pyton.

Jeg tenkte jeg skulle bygge et hjørne terrarium i glassfiber evnt. (Noen som har noen formening om det?) Tenkte derretter og fikse noe lignende som denne karen : https://www.youtube.com/watch?v=hirdTX4PGuY
Altså en brønn/der det rinner vann konternuelig.

Så bygge deretter oppover i lengden , klattrepinner, mye planter og diverse ettervert. Men først vil jeg finne ut hvilken Infrarød pere jeg skulle ha brukt på natten? Vet jeg trenger en varmelampe på 40-60W. Såå er det varmematta? Hvor mye watt?

Er det noen som evnt. har bygget dette selv eller har en god peiling på hva som burde brukes av varme og diverse? Og såklart har jeg tenkt og ha en regnmaskin. Kanskje fogger om det er et stort pluss? Hvilken type bark og hjord anbefales?

Håpe på mange positive svar her så skal dere få se underveis når ting begynner å falle på plass. Grunnen for denne tråden er så jeg vet hva jeg kan bestille til Terrariumet underveis! Har hørt at det er veldig mye og sette seg inn i, men det skal jeg ta på strak arm! Har lenge sikklet på en sånn slange og vil ha et tropisk terrarium!

Takk på forhånd.

- Kevin
Melhuus91 er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
kostnader ved burmesisk pyton(tiger pyton Gleidr Boa og pyton 41 03-07-2012 11:41
Pyton på tv.... telia Media 7 31-01-2011 13:03
Pyton og boa i samme terrarium? veronicadrk Slanger 4 06-03-2010 15:50
pyton vs boa? dragoon88 Slanger 25 11-09-2009 08:05
Mett pyton Litjabeth Media 12 09-09-2006 19:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:56.