"
Gammel 23-09-2008, 20:47   #1
Reptilfreak

milo sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 15
Standard boa c.c.

Jeg har hørt at boa c vokser mest til den er 4 år, Men kan man se utifra hvor stor hun er nå , hvor stor hun ca blir? hun er akkurat fylt 2 år og er rundt 170 meter lang. Håper ikke hun blir for stor for meg å håntere. Ikke at jeg ville gitt henne fra meg uansett , men det er jo bedre om jeg klarer å holde henne, hun er jo alerede lengre en meg...
milo er offline   Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 20:49   #2
Reptilfreak

unearth sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Arvika,Sverige.
Meldinger: 258
Standard

Dette er sånne ting du skulle funnet ut før du kjøpte slangen.. Info Om Boa Constrictor finner du masse av på nett. F.eks på repti.net

Eller HER

Sist endret av unearth; 23-09-2008 kl 20:54.
unearth er offline   Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 22:19   #3
Reptilfreak

milo sin avatar

Standard

Jeg har hvert der å sett, det står ca hvor stor den blir som utvokst, og hva jeg kan regne med, men nå letet jeg mer etter et anderledes svar, kanskje noen hadde hatt en lik sitvasjon.
Jeg sier jo ikke at størrelsen gjør at jeg vil ta mindre vare på henne en jeg gjør nå, jeg sier bare at det gjør det vanskligere for meg å håntere henne alene. (er ikke alene da)
Det var et valg på dagen, hun er ikke kjøpt. så alt har jeg måtte lære meg etter hun kom i hus. Jeg gjør alt for at hun skal trives, og jeg håper hun gjør det også.
Gammel 23-09-2008, 22:40   #4
Reptilfreak

sofokles sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 27
Meldinger: 251
Standard

lengde og størrelse kommer jo latt an på hvor mye mat du gir boan å da. hvis du bare meter med rotter blir den ikke så stor som hvis du gir kaniner ol.
og boa c blir somregel ikke forstore til at du ikke kan håndtere den alene.
og hvis du han en 0.1(jente) så blir jo de ganske store da i forhold til 1.0(gutt)
sofokles er offline   Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 23:19   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 30
Meldinger: 2,292
Standard

Det er veldig vanskelig å vite hvor store boare blir, men en god pekepinn er foreldrenes størrelse. Som allerede nevnt, kan man om man vil, kontrollere veksten endel ved å justere mating. Ellers så kan jeg legge til at det er veldig sjeldent en boa blir over 3m, og du vil rimelig trygt kunne håntere henne opp til 2,5m (er en tråd på dette et sted, er litt uenigheter på den lengden). Bare ta litt forhåndsregler, så går det fint. F.eks alltid ha sprit innen rekkevidde, om hun skulle bite. En kniv er også greit om det virkelig skulle bli krise. Ellers er det jo bare greit å ha en ekstra person tilstede som vet hvordan man får av en kveler slange som har viklet seg rundt noe (starte med halen osv), så de ikke får sjokk om det skjer noe.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline   Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 06:41   #6
Reptilfreak

milo sin avatar

Standard

Det er ei jente, hun får ei medium rotte hver 10 dag nå, har lest det er bra for en boa på den størrelsen. syns ikke det er så mye, eller? Hun har aldri bitt, eller bitt etter meg, men det er godt å ta forhåndsregler om det skulle skje en dag ved en stor størrelse.
tusen takk for fine svar=)
Svar

Emner
boa

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 03:13.