"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Slanger > Boa og pyton Teppe Pyton Teppepyton foring, trenger hjelp

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-06-2016, 21:57   #1
Junior Member

Medlem siden: Jun 2016
Alder: 24
Meldinger: 1
Standard Teppepyton foring, trenger hjelp

Jeg passer en teppe nå, og har nettopp gitt han en død mus som han slukte hel. Men når jeg prøver å gi han en til (2 timer senere ) hugger han tak, men slipper igjen (og gaper opp kjeften , som at han enda svelger dem forrige). Det er over en mnd. Siden han spiste sist, og han spiser tilvanlig ikke dødt, så for meg betyr dette at han virkelig er sulten. Er dette normalt?

Hvor ofte skal jeg mate han, han er ca 2,10-2,30 lang, virker litt tynn.
Demiadrian er offline   Svar med sitat
Gammel 17-06-2016, 22:28   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

EDIT
jeg leste feil.

Tommel opp for at du ga han dødt fôr!
Foreslår at du videreformidler det til eier, slik at han kan fortsette med det. Nå har du jo bevist at han tar dødt, og tepper er glupske dyr. Bør ikke være noe problem. Helt unødvendig med levendefôring..

Ei mus vil være alt for lite til ett dyr på den størrelsen. Du må nok opp i fullvoksne rotter. Vent en ukes tid igjen prøv igjen?
Selvfølgelig med dødt, men med rotte denne gangen.

Har du kanskje ett bilde av dyret? Tepper er slanke dyr, men et han fôret utelukkende på mus vil han nok kunne være noe tynn..

Hvor ofte kommer helt ann på forstørrelse.. Finnes flere alternativer, uten at det nødvendigvis er "feil"

Sist endret av Reptils; 17-06-2016 kl 22:47.
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 17-06-2016, 23:35   #3
Reptilfreak
Admin

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vestlandet
Meldinger: 471
Standard

Hvilken teppepyton er det snakk om? Dersom det er en Morelia spilota mcdowelli i den størrelsen, bør den få XL rotter.

Det er helt udramatisk om den går et par måneder uten mat, så ikke press den til å spise. Pyton generelt kan være ganske "pyton" i matveien av og til, noen mer enn andre, uten at det nødvendigvis betyr trøbbel. Dersom slanger slutter å ta til seg mat over lengre perioder, er det ikke uvanlig at det er noe i miljøet som ikke stimulerer dem til å spise. Det kan være feil varme, belysning osv.

Gi dyret mest mulig fred og ro dagene før du har tenkt å mate, og mat etter lyset har slått seg av, på kvelds/nattetid. Pass på at fordyret er tint 12-18 timer i romtemp, og at det får seg en 20-30 minutter på varmematte rett før mating. En del slanger nekter å ta til seg våte fordyr, så jeg anbefaler at du ikke setter det i kontakt med vann.

Og send oss litt bilder av både dyr og terrarie!
strepto er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til strepto
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp! Fôring av Grammostola Rosea! Kraissy144 Taranteller 5 13-01-2010 12:18
terra til teppepyton! christoffer88 Boa og pyton 17 04-06-2009 12:26
hvem her har teppepyton? reptilfrelst Boa og pyton 0 20-04-2007 20:33
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:14.