"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-05-2014, 08:44   #1
Reptilfreak

Bluemarble sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Finnmark
Meldinger: 988
Standard ønsker råd ang. python regius

Jeg har blitt den "plutselige" eier av en godt voksen kongepyton hann (naturfarget). En venn av en venn blir det vel hehe hadde denne i fler år, men har flyttet utenlands og pga av det norske forbudet fikk han ikke tatt han med seg. (om ikke har kongepytonen blitt med på flyttelasset) Tidligere eier hadde prøvd lenge å omplassere den uten hell og nå har han flyttet så jeg sa meg villig til å ta den inn og prøve å finne nytt hjem til den. Noe jeg har lykkes med så kp flytter til et fint nytt hjem kommende helg til noen jeg kjenner (dattera deres). Hvor jeg vet at han får det helt fint med eier som er veldig intressert og engasjert førstegangs eier. Snakket lenge med de i tlf går og de har vært på dyrebutikken for å bestille utstyr, kjøpe bok og bestille mat. Bestilte så si alt i exoterra for det var det butikken anbefalte så de la igjen flere tusen lapper i butikken...

Men så kommer jeg til "problemet" mitt jeg har litt plassproblemer. Jeg hentet kp i en pet-boks og kp er ganske mye større og kraftigere enn kornsnokene jeg har så det var akuratt så jeg fikk på lokket på den største pet-boksen jeg hadde(flat modell) Jeg henet han på søndag og han skal være her til fredag så jeg har vært litt uortodoks og satt han sammen med min halvvoksne kornsnok hann. Terrariet er 150x50x60. Satt inn litt ekstra utstyr til kp såklart. kp er nesten dobbelt så stor som kornsnoken og 4 ganger så tykk. De virker ikke som å bry seg om hverandre i det heletatt når jeg sjekket på de sist hadde kornsnoken valgt tilholdsted under kp... Ga kornsnoken ekstra mat i går, matet også kp med xl mus(største jeg kunne finne i fryseren) i dag. Er jeg ekstremt slem om jeg lar de bo sammen til fredag?
Gammel 20-05-2014, 09:34   #2
Reptilfreak

bushman sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Sted: Töcksfors. (Svensk side av grensa ved Østfold)
Alder: 42
Meldinger: 1,119
Standard

Nei, det går nok bra for en kort periode. Du hadde sett om kornsnoken hadde blitt stresset av den nye leieboeren.
Så lenge ingen av slangene viser tegn til stress, er det ingen fare å la de bo i lag i noen dager som en "nødstilfelle".
bushman er offline   Svar med sitat
Gammel 20-05-2014, 10:30   #3
Reptilfreak

Bluemarble sin avatar

Standard

Takk for svar. begge har fått mat og det virker som om de ikke enser hverandre i det heletatt. De som skal hente han har en leo fra før av mora er allergisk mot katt og hund. Kp's nye eier er 13år (blir 14 25mai så bursdapresang dette da) hun vet ikke noe om det blir gøy å se reaksjonen på fredag. Kp er drømmedyret hvis nok
Gammel 25-05-2014, 20:00   #4
Reptilfreak

Bluemarble sin avatar

Standard

Da har den(stitch som den nå heter) flytett til ett nytt fint hjem og det var noen som ble veldig glad hørte jeg rykter om!
sp?
Er alle kp så klossete? Jeg mener den hadde veltet over alt som var i terrariet og tydeligvis prøvd seg på litt mislykket lianeklatring så terrariet så ut som en krigssone omtrent hver morgen...

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Python regius i hus. Jabbe Boa og pyton 23 04-02-2008 18:15
Python Regius - Kongepyton Løven31 Slangefakta 0 20-01-2008 19:07
Tarrarie til Python Regius Løven31 Terrarier 5 28-08-2007 16:41
Python regius - bilder. Halgeir Boa og pyton 4 04-07-2007 11:37
bur til python regius haplopelma_freak Snoker 12 25-06-2007 19:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:12.