"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-03-2010, 15:59   #1
Reptilfreak

parahybana_freak sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 26
Meldinger: 441
Standard Hei!

Hei, jeg har ikke hvert her inne på lenge nå, men lurer på en ting. Jeg skal kjøpe meg en Boa C i helga, det er en hann på 2-3 år, og den er 150 cm. Den er 100% håndtam, og snill. Jeg har en teppepyton allerede, som jeg har hatt i ett år, men jeg skal selge den pga aggresivitet, og så skal jeg ha boaen istedenfor. Men til poenget Jeg har lest at det kan lønne seg å ta ut slangen under foring, fordi det kan hjelpe den å bli mer kjent med deg+ At det er lettere å holde terra rent, men jeg blir lit forvirra når det samtidig står at man ikke skal holde slangen 24 timer etter foring. Skal slangen liksom ligge i en boks i 24 timer da? Eller skal jeg flytte slangen forsiktig tilbake i buret etter foring? Jeg har alltid foret teppen i buret, men tenkte jeg skal gjøre ting litt annerledes med boaen, siden jeg føler at jeg ikke har verdt så flink til å ta ut teppen, og la den få sjansen til å bli vant til meg. har rett å slett verdt litt lei av å prøve, siden den er så nervøs å hugger innimellom. Men Boaen jeg skal kjøpe i helga er jo allerede 100% håndtam, men jeg skal jobbe mye mer for å gjøre den vant til meg, en jeg har gjort med teppen. Faen ble til å skrive mye plutselig Sånn er det når man er sinnsykt gira
Gammel 05-03-2010, 18:17   #2
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 31
Meldinger: 1,111
Standard

det er nok bare til å ta den fint inn igjen etter fôringen.. bare vent til maten har sunket litt ned, så slipper du en eventuellt oppgulping av maten jeg har hvertfall aldri hatt problemer med slangene mine når jeg har tatt de tilbake igjen i terra´et
Gammel 05-03-2010, 21:32   #3
Reptilfreak

Standard

Ja, ok Takk for svar!
Gammel 06-03-2010, 14:06   #4
Reptilfreak

Fizzy sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Alder: 28
Meldinger: 66
Standard

jupp, ta den ut du. mange flere fordeler. slipper den å få substrat i munnen og fordøyelsen, pluss at hvis den er ganske sulten og vant med å få mat i buret KAN den jo tro hånda er snacks;P. Så er det jo rensligere og den blir mer vant med deg
Fizzy er offline   Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 14:48   #5
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Meldinger: 1,111
Standard

bare husk at det kan være lurt å ta slangen ut før du tar fram maten.. jeg gjorde klar musen en gang før jeg tok ut en kp. med én gang terra døren gikk opp, pang, så hadde den fingen:p hehe
Gammel 06-03-2010, 15:53   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,139
Standard

Morsomt hvordan nordmenn promoterer feeding-bin, mens amerikanere nekter fullstendig for det.

Jeg forer alle mine slanger i terrariet.
CamStatic er offline   Svar med sitat
Gammel 06-03-2010, 17:57   #7
Reptilfreak

Standard

Hehe, ja Ok Ja er vel ikke så smart å ta ut slangen, mens man lukter mat over hele hånda hehe Men en annen ting jeg har begynnt å tenke på. I teppe buret har jeg hatt lampa inni buret, med sånn keramikk beskyttelse rundt fra exo terra, er dette dumt? Buret som jeg får til Boaen er noe høyere, det er jo 80 cm høyt, men slangen er jo 150 cm, så den kan jo lett strekke seg dit, men tenkte om jeg plasserte lampa på den siden det ikke er så mye greiner osv.. Er det lurest å ha lampa utenpå buret? hadde det hos teppen, men da sprakk glasset på buret:S Så etter det har jeg hatt den inni. har aldri sett teppen prøve å klatre på den, på dagen, var bare en gang på natten når lampa var av, men etter det har han aldri hvert borti den, siden han sover jo mesteparten av dagen. Ser jo de fleste har en oppe på buret, men det blir jo ikke akkurat så veldig varmt på bakken når det er 80 cm ned da...Blir så forvirra av alt som står på nette.
Gammel 06-03-2010, 18:17   #8
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 25
Meldinger: 435
Standard

hvis du vil vere 100% siker på at den ikke skal komme borti den så kan du gjøre sån som den viser på bildene her Google Bilder-resultat for http://www.customguards.co.uk/img/viv_top_large.jpg.
Gammel 08-03-2010, 14:03   #9
Reptilfreak

Standard

Hei igjen! Nå er Boa C i hus, og jeg kunne ikke hvert mer fornøyd. Det er det vakreste dyret jeg har sett noen gang. Tenkt å legge ut bilder senere Men til saken. Jeg kjøpte varmepære istad, som jeg skulle bruke i en stor exo terra lampe skjerm. I det forrige buret, så prøvde jeg å sette den oppå, men da sprakk buret som nevnt tidligere, så da satt jeg den inni, men jeg følgte meg ganske utrygg på dette siden buret til den forrige slangen bare var 50 cm høyt. Slangen klatra aldri på den, og ble aldri brent heldigvis. Men nå istad, tenkte jeg at det nye buret til Boaen, er nyere, og ikke så slitt så den tåler sikkert å ha lampa oppå, så jeg satt den oppå. 5 min senere hører jeg PANG, og det ble en svær sprekk i toppen, dekka dette til med teip. Så nå sitter jeg her ikke vet helt hva jeg skal gjøre. Kan jeg få ett klart svar på om hva folk tror om jeg setter lampa inni buret? Jeg tenkte kanskje å ha en arboreal side på den ene siden med masse grener å sånt, på den kalde siden. På den andre varme siden, tenkte jeg at jeg kunne ha det flatt så det ikke er noe å klatre i der, og sette varme matte der, og henge lampa helt oppi taket på buret, som da er 80 cm. Det er da en exo terra lampe skjerm rundt pæra, så da lurer jeg på hva sjansen er for at slangen som er veldig lite aktiv på dagen når lampa står på, skyter opp å faceplanter rett i lampa, hvor det ikke er noe annet å klatre i? ser liksom ingen annen mulighet jeg. Henge den i taket over buret kanskje? Men da blird et jo jævlig svak varme.
Gammel 08-03-2010, 23:25   #10
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 25
Meldinger: 435
Standard

så lenge du har varme matte så bør du jo ikke ha den exo terra lampa der.

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 19:07.