"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-01-2009, 21:55   #1
Reptilfreak

parahybana_freak sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 26
Meldinger: 441
Standard Uvanlig mat oppførsel

Hei, Jeg driver på å mater Rambo (Teppen min). Han virker like ivrig som vanlig, men han bare hugger og kveiler seg rundt musa, så ser det ut som han begynner å ta en liten inspeksjon av musa, så bare går han videre. han har spist og driti bra, den måndten jeg har hatt han. Jeg tror kanskje dette er den første musa med hår på, som han spiser, så lurer på om dette har noe med det å gjøre? At det er uvant for han? Jeg har prøvd to ganger nå, men med akkurat samme reaksjon. Han er kjempe ivrig, men slipper musa, etter en inspeksjon.
Gammel 28-01-2009, 22:00   #2
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 32
Meldinger: 1,111
Standard

kanskje musen likter annerledes eller noe. du kan jo prøve og kjøpe sånn "muselukt" på dyrebutikker. kanskje det hjelper i begynnelsen. jeg måtte av og til bruke det til min KP..
det er en slags veske som du drypper på musen.. trenger ikke mere enn en dråpe ca. så funker d kanskje bedre
Gammel 28-01-2009, 22:23   #3
Reptilfreak

Standard

Hmm, vet ikke helt jeg. Han virker jo like ivrig som alltid, og han har spist som en hest hittil, ser bare ut som han rett og slett ikke likte denne musa. etter andre forsøk, så så det ut som om han slapp musa, mellom rota og hula si, men nå ser det nesten ut som om han har tatt den. Kan ikke se noen særlig kul på magen, så tror jeg bare ser det ann til i morgen om han har tatt den, og ikke forstyrrer noe mer nå.
Gammel 29-01-2009, 15:58   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 32
Meldinger: 1,111
Standard

hmmm.. rart det der av og til ja.. bruker du kalk og vitamin pulver på musen før du slipper den nedi til slangen? jeg brukte det, og en gang kom det pulver på hodet til musen.. da nektet slangen og ha noe med musen og gjøre.. da tok jeg bare opp musen igjen, og kostet av den og heiv den nedi igjen.. da funket det med en gang..
Gammel 01-02-2009, 13:21   #5
Reptilfreak

Standard

Nei bruker ikke noe sånt som vita pulver osv. Men gidder ikke å lage en ny tråd, men slangen min gjorde noe annet litt rart her om dagen. Hadde en kamerat på besøk, og han holdte slangen. Han holdte slangen på en annen måte, "Rambo" ikke er vandt med enda, litt sånn kjapp med henda å sånt, så tror han ble lit stressa. men når han lå med hodet oppå hånda, ganske rolig, så kom halen hans litt brått foran han, så bet han seg selv i halen. Lurer på om dette er stress faktorer? Det med at han nølte litt med å spise, og at han bet seg selv i halen under håndtering. Jeg har litt problemer med tempen, siden jeg ikke har noen ovn på rommet, så får ikke varma opp utenfor terrarie. I terrarie er det normalt vis 26-32 grader ca om dagen, og 21-22 om natta. sprayer annenhver dag, så buret blir litt vått, men dette blir borte i løpet av dagen. og han har spist hver uke siden jeg fikk han( Nølte litt under forige foring, men tok musa til slutt) å har funnet flere bærsjer rundt i buret, som jeg har spot cleana. Håndterer han 2 ganger i uka ca. Så er det noe mer han kan bli stressa av da?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Rar oppførsel shelob Taranteller 17 11-12-2008 14:11
Hjelp. med oppførsel? bisQuit Skorpioner 7 15-02-2007 18:04
Unormal oppførsel? Tarantellen Taranteller 11 18-01-2007 05:12
rar oppførsel? Achilles Agamer 3 12-08-2006 21:07
Rar oppførsel Eggy Skorpioner 6 01-03-2006 18:32

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:30.