"

Boa og pyton Forum for boa- og pytonslanger

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-12-2008, 17:41   #1
Reptilfreak

parahybana_freak sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 26
Meldinger: 441
Standard Hjelp til kjøp av Slange

Hei jeg skal kjøpe min første slange, og reptil neste uke. Jeg skullle egentlig kjøpe en Morelia spilota Mcdowelli, men foreldrene mine, syntes det ble litt for stort. Så er det en på Repti, som selger en god del slanger, så regner med at han har litt peling, men så selger han Dverg Kongeboa(B. C Imperator) og han sier denne ikke blir større enn 120 cm som regel, stemmer dette? Jeg har lest at C. Imperator er mindre enn C.c men er de så mye mindre? I og med at jeg ikke kan få en sånn altfor stor slange, så vil jeg ha dette sikkert
Gammel 15-12-2008, 18:07   #2
NHF Medlem

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Hvam, Akershus
Alder: 42
Meldinger: 2,624
Standard

Kan man ikke vær så snill ha en forklarende tittel på tråden ?
Gammel 15-12-2008, 18:30   #3
Reptilfreak

Standard

Ehrm, okei svarte ikke noe særlig på tråden min...Men, vis det var ett så stort problem for deg, unnskyld??
Gammel 15-12-2008, 19:02   #4
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 49
Standard

Enig med ThorEH, neste gang du starter en tråd; så ha en tittel som forklarer tråden.
Hva med en kornsnok? Det er en fin nybegynnerslange. En kornsnok blir cirka 120 cm og finnes i mange flotte fargevariasjoner.
http://www.majsorm.nu/varianter.html er en fin side med en del av utvalget du kan velge mellom, når det gjelder fargevariasjoner. majsorm.nu er en fin side generelt om kornsnoker. Er desverre på svensk, men regner med at du skjønner innholdet.

Jeg vil fraråde deg å kjøpe en slange du ikke vet mye om. Du sier du skal kjøpe den neste uke, og da har du jo 7 dager å lese på, noe jeg vil si er minimalt med lesetid om en slange. Det finnes sikkert noen som er uenige nå, men jeg mener at folk skal kunne det meste om dyret før de velger å anskaffe seg det. Det er ikke en leke som man bare kan kaste når man er lei av den.

Jeg kan desverre ikke gi deg noen ytterlig informasjon om B. C Imperator, så da får du vell vente å se hva de andre svarer
Om det er mulig å editere innlegget ditt, så ville jeg gjort det med en gang, så slipper du å få mer "kjeft" av oss

Sist endret av Euble_m; 15-12-2008 kl 19:09. Begrunnelse: Endring av skriveleifer og tilføying av enda mer informasjon.
Euble_m er offline   Svar med sitat
Gammel 15-12-2008, 19:07   #5
Reptilfreak

Dendroaspis sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 788
Standard

Det ser ut som at Boa constrictor imperator varierer veldig i lengde, avhengig av hvor den kommer fra. De minste ser ut til å være "El Salvador" Boa c. imperator, "Honduras" Boa c. i. og "Caulkers Cay" Boa c. i. Disse blir ikke mye større en 1,65 m.

Boa constrictor Page
Gammel 16-12-2008, 00:11   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Må si meg enig med Euble.. ville heller satset på en kornsnok, Elaphe guttata guttata eller kanskje en melkesnok, Lampropeltis triangulum..
LIker du kraftige farger med asosiasjoner til f.esk korallslangen er melkesnok veien å gå..
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 15:16   #7
Reptilfreak

Standard

Bare så det er sagt, er ikke sånn at jeg ikke har noen som helst peiling på Kongeboa-.- Jeg har alltid hatt reptil intressen, og har lest uttallige dager på info om slanger, å care sheets osv...Har bare ikke hatt mulighet til å eie en enda. Det jeg lurte på var om Boa c imperator, ble så mye mindre enn Boa C.c enn det han jeg har snakket med sa. Siden jeg har lest på så og si alle sider jeg har sett på at den blir større enn 1.20m. ikke så gira på Kornsnok må jeg si Sikkert artige slanger, men jeg er ute etter en slange som er litt kraftigere, og har den kule trekanta hodeformen Så på lista mi stod en art fra Morelia slekta, Kp, eller Kongeboa. og jeg har fått tilbud av en på repti om Dverg kongeboa unge. jeg har planlagt i nesten ett år nå, åp gå til anskaffelse av en slange. Men har ikke plassen til en slange på 3m.
Gammel 16-12-2008, 15:36   #8
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,099
Standard

Ok, skjønte ikke det utifra første innlegget ditt, forsto det som om du var helt "grønn"
Sorry for avsporingen/anbefalling av andre slanger.
Frogger er offline   Svar med sitat
Gammel 16-12-2008, 20:11   #9
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 45
Meldinger: 528
Standard

Sant som Dendroaspis sier.
men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en Morelia spilota Mcdowelli eller noe annet innen samme type.
Siden du er giret på den vill jeg tippe att du syns Boa.c.i blir kjedelig i lengden.
dem blir ikke så store,selv om 2-3 meter høres stort ut,er dem som regel lange å tynne i forhold til en boa.

http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...ilota-ssp.html
norway er offline   Svar med sitat
Gammel 18-12-2008, 18:16   #10
Reptilfreak

Standard

Ble greit skuffet nå, siden jeg hadde avtale med en om å få kjøpt en prakt eksemplar, av en Morelia Spilota Mcdowelli Juvenile i morgen, har avtalt dette i en uke nå, å så fikk jeg vite i dag, at avtalen gikk skeis, siden han hadde blitt oppdaget av mattilsynet. jeg SKAL ha en slange før jul, Men ligger dårlig ann på Repti.no nå, så lurer på om, å kjøpe slange i en dyrebutikk i sverige er helt høl i huet? Masse sykdommer/Spise problemer/Viltfanga osv? Hva tror dere?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Slange hjelp slizy Boa og pyton 33 15-04-2008 16:37
Kjøp av fòr kirstey Helse og sykdommer hos reptiler 7 03-04-2008 20:52
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
Kjøp haakky Øgler 4 29-10-2004 14:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:10.