"

Arbeidslogg Her kan du lage din egen logg og guide om prosjektene dine.

Comment

LinkBack Tutorial Tools Visningsmoduser
<!-- google_ad_section_start -->Leoshuset ;) (Billig og enkelt)<!-- google_ad_section_end -->
Leoshuset ;) (Billig og enkelt)
Published by Lamer Mann
22-09-2011
Standard Leoshuset ;) (Billig og enkelt)

Hei!
Tenkte å poste mitt første prosjekt her. Ute i god tid før leosene legger egg (Vanligvis rundt DES.) så tenkte at dette kunne bli huset for barna deres Selve akvariet fikk jeg fra en bekjent, isopor har jeg fri tilgang til på jobben, planter hadde jeg fra før. Så jeg startet med å bygge om lysarmaturet så det er stoor åpning i toppen for lufting. Isoporen ble skjært til med tapetkniv og formet etter ønske. Etter dette brukte jeg fugeskum rundt omkring for å lage litt detaljer. Så blandet jeg ut husfix til en litt tynn røre og penslet på hele isoporen. Lot tørke 1 dag og malte så over med maling. Alle huler har tak(lokk) som går ann til å ta av så skal nok få tak i krabatene hvor enn de gjemmer seg Fukthulen blir den dere ser nede på høyre side. Akvaterraet er desverre ikke på mer enn 60x30x30 men holder nok for noen småtasser da. Så totalt brukte jeg 5 timer på dette prosjektet(utenom venting på tørking da.. )Ellers av utgifter som jeg hadde var; Maling: 100kr, Fugeskum: 50kr, Husfix: 70kr, Bøtte: 20kr(til å blande husfixen), Malerpensler: 40kr, Lister: 50kr(til toppen for lufting), Netting: 30kr. Så totalt utgjør vel dette 360.- Alt av utstyr som jeg kjøpte fikk man på clasohlson og biltema. Så nå gleder jeg meg til krabatene legger egg å får klekket disse Må jo også gi en stor TAKK til CarlCanibal for en flott tutorial Flott med feedbacks
Tutorial Tools

Vedlagte miniatyrbilder
Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5684.jpg   Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5685.jpg   Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5686.jpg   Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5688.jpg  

Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5689.jpg   Leoshuset ;) (Billig og enkelt)-img_5690.jpg  
By Eytukan Mann on 22-09-2011, 17:59
Standard

Ahh ! Ikke galt da Litt ''spesielt'' men ikke galt en plass, tror jeg hadde likt og bo der ^^ Gjerne del hvordan du har fikset luftingen
Svar med sitat
By boa constrictor Mann on 22-09-2011, 18:25
Standard

Det var sykt fint!
Men jeg lurer på en ting når du maler går det an å bare bruke helt vanlig maling eller må du ha noe spesielt?
Svar med sitat
By Eytukan Mann on 22-09-2011, 18:31
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av boa constrictor Vis post
Det var sykt fint!
Men jeg lurer på en ting når du maler går det an å bare bruke helt vanlig maling eller må du ha noe spesielt?
Jeg brukte lady veggmaling, Akryllbasert vannmaling! Viktig at det er vannmaling Brukt opus tak maling og lady vegg maling begge akryllbasert vannmalinger Lady er veldig grei for den tåler litt vann da den er tør
Svar med sitat
By boa constrictor Mann on 22-09-2011, 18:40
Standard

Ok, tusen takk for raskt svar!
Svar med sitat
By Magnetbånd Mann on 22-09-2011, 21:32
Standard

Lurer på det samme som sokken.. Hvordan har du ordnet luftsirkulasjon?
Svar med sitat
By Lamer Mann on 23-09-2011, 01:21
Standard

Hei igjen Jeg skjærte ut toppen 25x12 cm og bygget en ramme av lister etter samme mål, kledde med netting rundt listene og limte sammen med silikon.. Så kjøpte jeg en kjøle-vifte på clas ohlson for pc, sånn med to vifter ved siden av hverandre, skrudde dem fra hverandre å skjærte til plass til de med 10 cm mellomrom så den ene blåser inn luft og den andre blåser ut å koblet dette til en hjemmelaget batteri holder med bryter, så bare til å bruke oppladbare AA batterier, byttes etter behov gjerne annenhver dag
Svar med sitat
Comment

Tutorial Tools
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tutorial Tutorial Starter Category Comments Siste melding
enkelt leopard gecko terra mantris Terrarier 56 30-07-2011 23:03
Kornsnok Mus! Hvor får man de billig og bra nå for tia? Olliw Snoker 17 20-05-2009 09:32
Enkelt oppsett for småavling av sirisser til eget bruk. ark Fôrdyr - Hva mater vi med 0 02-11-2008 16:55
enkelt dyr fiddlewheel Småprat 16 02-05-2007 04:07
Enkelt neglestell.. Øgly Helse og sykdommer hos reptiler 6 17-07-2006 10:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:16.