Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Arbeidslogg (http://www.reptilfreaks.no/forum/arbeidslogg/)
-   -   Leoshuset ;) (Billig og enkelt) (http://www.reptilfreaks.no/forum/arbeidslogg/18443-leoshuset-billig-og-enkelt.html)

Lamer 22-09-2011 12:33

Leoshuset ;) (Billig og enkelt)

6 Vedlegg
Hei!
Tenkte å poste mitt første prosjekt her. Ute i god tid før leosene legger egg ;) (Vanligvis rundt DES.) så tenkte at dette kunne bli huset for barna deres :)Selve akvariet fikk jeg fra en bekjent, isopor har jeg fri tilgang til på jobben, planter hadde jeg fra før. Så jeg startet med å bygge om lysarmaturet så det er stoor åpning i toppen for lufting. Isoporen ble skjært til med tapetkniv og formet etter ønske. Etter dette brukte jeg fugeskum rundt omkring for å lage litt detaljer. Så blandet jeg ut husfix til en litt tynn røre og penslet på hele isoporen. Lot tørke 1 dag og malte så over med maling. Alle huler har tak(lokk) som går ann til å ta av så skal nok få tak i krabatene hvor enn de gjemmer seg :)Fukthulen blir den dere ser nede på høyre side. Akvaterraet er desverre ikke på mer enn 60x30x30 men holder nok for noen småtasser da. Så totalt brukte jeg 5 timer på dette prosjektet(utenom venting på tørking da.. :P )Ellers av utgifter som jeg hadde var; Maling: 100kr, Fugeskum: 50kr, Husfix: 70kr, Bøtte: 20kr(til å blande husfixen), Malerpensler: 40kr, Lister: 50kr(til toppen for lufting), Netting: 30kr. Så totalt utgjør vel dette 360.- Alt av utstyr som jeg kjøpte fikk man på clasohlson og biltema. Så nå gleder jeg meg til krabatene legger egg å får klekket disse :) Må jo også gi en stor TAKK til CarlCanibal for en flott tutorial ;) Flott med feedbacks :)

Eytukan 22-09-2011 17:59

Ahh ! Ikke galt da :) Litt ''spesielt'' men ikke galt en plass, tror jeg hadde likt og bo der :) ^^ Gjerne del hvordan du har fikset luftingen :)

boa constrictor 22-09-2011 18:25

Det var sykt fint!
Men jeg lurer på en ting når du maler går det an å bare bruke helt vanlig maling eller må du ha noe spesielt?
:):)

Eytukan 22-09-2011 18:31

Sitat:

Opprinnelig postet av boa constrictor (Innlegg 164947)
Det var sykt fint!
Men jeg lurer på en ting når du maler går det an å bare bruke helt vanlig maling eller må du ha noe spesielt?

Jeg brukte lady veggmaling, Akryllbasert vannmaling! Viktig at det er vannmaling :) Brukt opus tak maling og lady vegg maling begge akryllbasert vannmalinger :) Lady er veldig grei for den tåler litt vann da den er tør:)

boa constrictor 22-09-2011 18:40

Ok, tusen takk for raskt svar!

Magnetbånd 22-09-2011 21:32

Lurer på det samme som sokken.. Hvordan har du ordnet luftsirkulasjon?

Lamer 23-09-2011 01:21

Hei igjen ;) Jeg skjærte ut toppen 25x12 cm og bygget en ramme av lister etter samme mål, kledde med netting rundt listene og limte sammen med silikon.. Så kjøpte jeg en kjøle-vifte på clas ohlson for pc, sånn med to vifter ved siden av hverandre, skrudde dem fra hverandre å skjærte til plass til de med 10 cm mellomrom så den ene blåser inn luft og den andre blåser ut å koblet dette til en hjemmelaget batteri holder med bryter, så bare til å bruke oppladbare AA batterier, byttes etter behov ;) gjerne annenhver dag :)

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 04:54.