Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Andre insekter (http://www.reptilfreaks.no/forum/andre-insekter/)
-   -   Rosa snegle i Pinnedyrterrariet (http://www.reptilfreaks.no/forum/andre-insekter/7690-rosa-snegle-i-pinnedyrterrariet.html)

Malin.. 13-06-2008 12:30

Rosa snegle i Pinnedyrterrariet

Hei!

I går kveld da vi ga Pinnedyrene mat, så så vi en rosa snegle som var å gikk inni terrariet. Den er nok der enda, for den klare ikke å komme seg ut, tror jeg.

Vi mater Pinnedyrene med usprøyta/uspraya salat, for Sitronmelissen døde og vi har ikke noe annet enda. Kan snegla ha kommet med salaten?

Og vi har jord i bunnen, jord som er henta ute. Vi henta den ute før insektene kom, mens det enda var sny. Vi stekte den ikke, for vi tenkte ikke på at det kunne være insektsegg i den. Kan det ha vært et snegleegg i jorda?

Snegla er kanskje ikke helt rosa.. Den ser ut som en vanlig sånn "hagesnegle", men jeg tenkte med en gang jeg så den at den kanskje var albino. Kan det være det? Den har liksom sånn albinofarge, men klarer ikke å se om øynene er albino, for snegla er bare ca. 1,5 cm - 2 cm lang. Snegla har ikke skall på ryggen.
Her er nesten sånn farge snegla har:

Er det noen sneglefolk her inne som har lyst til å hjelpe meg å finne ut hvilken art snegla er? :)

Malin.. 13-06-2008 15:41

Hvorfor kommer ikke denne tråden i "Nye innlegg"?

Malin.. 13-06-2008 23:00

Noen som vet hvilken snegle det er som bor hos Pinnedyrene mine? :)

Malin.. 14-06-2008 18:02

Ikke meningen å mase, men vet ikke hva jeg skal gjøre med snegla hvis den kommer fram igjen. Er det ingen her inne som vet hvilken snegle det er?

CamStatic 14-06-2008 18:39

Kan du ikke bare pælme ut sneglen da? :p Tror ikke verden går under om du kvitter deg med den.

Malin.. 14-06-2008 22:16

Vet jo ikke hvor snegla kommer fra. Ikke sikkert den er norsk engang, hvis den kom med salaten.

Tarantellen 14-06-2008 23:04

Drep den da vel =)

Renor 14-06-2008 23:05

Så kast ho i søpla, er det noko verre enn som så? :p Å ha ei snegl saman med pinnedyra er kanskje spennande, men ikkje nødvendig for alt i verda. Om du er usikker, kast ho ut om du ser ho igjen, då vel.

Men eg forstår om du er nyfiken og lurer på kva slags snegl det er.

Malin.. 14-06-2008 23:45

Har ikke lyst å drepe snegla, da slipper jeg den heller ut. Syns ikke noe om å drepe et dyr når det ikke er skadet eller har gjort noe veldig galt..

Hvis jeg bare finner ut hvilken art det er, så kan det hende jeg lager et eget lite terrarie for den. Den er jo så søt! :D

Gobblin 15-06-2008 02:01

hvorfor ikke bare la den være?

Men ett bilde av den rosa sneglen hadde jo vært veldig fint for både identifisering og generelt se den, ellers blir det som og høre på skrøner om en som fikk en gjennomsiktig fisk med blå hoggtenner, og den var så stygg att en bare kuttet snøret;-P

Rosa snegler er sjelden kost her, ett bilde sier tusen ord:)

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:41.